اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970309298438841

تفاوت هاست پربازدید و سرور مجازی

کد: 13970309298438841

https://goo.gl/b7YhL2

، تهران , (اخبار رسمی): انتخاب میان هاست پربازدید و سرور مجازی بستگی به نیازهای شما دارد اما در این زمینه می‌توانید از مشاوره‌های شرکتی که از آن هاست تهیه می‌کنید استفاده کنید. نکته‌ای که در اینجا مهم است این است که با داشتن یک پیش‌زمینه مناسب، می‌توانید از این مشاوره‌ها نتیجه بهتری بگیرید و تصمیم درست‌تری را اتخاذ کنید.

تفاوت هاست پربازدید و سرور مجازی
تفاوت هاست پربازدید و سرور مجازی

شاید در وب‌سایت‌های مختلف مطالبی را با این عنوان که هاست اشتراکی و سرور مجازی چه تفاوت‌هایی با هم دارند، مطالعه کرده باشید، اما در این مطلب قصد داریم تفاوت هاست پربازدید و سرور مجازی را بیان کنیم. در واقع در این مقاله قصد داریم به وب مسترانی که در دوراهی استفاده از هاست پربازدید و سرور مجازی هستند، نکاتی را بیان کنیم که می‌تواند در انتخاب درست یک سرویس مناسب برای میزبانی وب‌سایت به آنها کمک کند. ماهان سرور ارائه‌دهنده خدمات هاست پربازدید و پرسرعت و انواع سرور مجازی است.

برای اینکه این تفاوت را بتوانیم به صورت کامل بیان کنیم باید ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که بعد از اینکه امکانات هاست اشتراکی جوابگوی نیازهای وب‌سایت شما نبود چه کاری باید انجام بدهید؟ پس از اینکه میزان بازدیدهای وب‌سایت از حد مشخصی بالاتر برود دیگر امکان استفاده بهینه از یک هاست اشتراکی وجود ندارد. چرا که همانطور که از نام هاست اشتراکی پیدا است، منابع آن میان چندین وب‌سایت مختلف به اشتراک گذاشته شده است و فرض بر این قرار گرفته است که تمامی این وب سایت‌ها بازدی‌های عادی دارند و تقریبا به یک میزان از منابع استفاده می‌کنند. اما زمانی که بازدیدهای یکی از وب سایت‌ها بالاتر از حد معمول برورد، علاوه بر اینکه می‌تواند بر روی ارائه سرویس به دیگر وب سایت‌ها در هاست اشتراکی تاثیر منفی بگذارد، دیگر منابع موجود نیز جوابگوی نیازهای آن وب‌سایت نیست و باید از پلن‌های هاست اشتراکی به یکی از پلن‌های هاست پربازدید یا استفاده از سرور مجازی روی بیاورد.

اهمیت مشاوره در انتخاب سرویس میزبانی وب

حال سوال اینجا است که در چنین مرحله‌ای از بین هاست پربازدید و سرور مجازی باید کدامیک را انتخاب کرد؟ اینکه باید کدامیک از این دو سرویس را انتخاب کرد، کاملا بستگی به نیازهای شما و میزان منابع مورد نیاز شما دارد. در این زمینه می‌توان از مشاوره‌های شرکتی که از آن هاست تهیه می‌کنید استفاده کنید. اما نکته‌ای که در اینجا مهم است این است که با داشتن یک پیش زمینه مناسب، می‌توان از این مشاوره‌ها نتیجه بهتری بگیرید و تصمیم درست‌تری را اتخاذ کنید. پس همچنان با ماهان سرور همراه باشید تا با تفاوت هاست پربازدید و سرور مجازی بیشتر آشنا شوید.

تفاوت هاست پربازدید و سرور مجازی

از آنجایی که هاست پربازدید همچنان به عنوان یک هاست شناخته می‌شود و تفاوت اصلی آن با هاست اشتراکی در میزان منابعی است که به آن اختصاص داده شده است، در نتیجه یک همپوشانی بین تفاوت‌های هاست پربازدید و هاست اشتراکی با ویژگی‌های سرور مجازی وجود دارد. اما می‌توان به طور کلی تفاوت‌های هاست پربازدید و سرور مجازی را در موارد زیر دسته بندی کرد.

میزان استفاده از منابع

اگر چه هاست پربازدید نسبت به هاست اشتراکی منابع بیشتری از قبیل RAM و CPU را در اختیار دارد، اما همچنان از این نظر پشت سر سرور مجازی قرار می‌گیرد. در سرور مجازی شما علاوه بر اینکه منابع بیشتری در اختیار دارید، می‌توانید کنترل بیشتری بر روی مدیریت و ساتفاده از این منابع داشته باشید.

عملکرد و کارایی (Performance)

عملکرد و کارایی سرور مجازی قطعا از سرویس‌های هاست اشتراکی بسیار بیشتر است. اما نمی‌توان این میزان تفاوت را بین عملکرد هاست پربازدید و سرور مجازی نیز قائل شد. چرا که هاست پربازدید اصولا برای کارایی بالای وب‌سایت و پشتیبانی از بازدیدهای زیاد بهینه شده است. اما با این وجود باز هم آزادی عملی که یک وب مستر در استفاده بهینه از منابع در سرور مجازی دارد، بیشتر است.

امنیت

شاید نتوان با قاطعیت کامل درباره اینکه امنیت در کدام یک از این سرویس‌ها بیشتر است، سخن گفت. زیرا امنیت یک سرویس به المان‌های زیادی بستگی دارد. اما نکته‌ای که باید درباره سرور مجازی گفت این است که با توجه به اینکه این سرویس به صورت اختصاصی در اختیار شما قرار می‌گیرد، می‌توانید بر روی امنیت آن تمرکز ویژه‌ای کنید. البته در صورتی که شرکت هاستینگی که سرویس‌های خود را از آن تهیه می‌کنید، یک شرکت حرفه‌ای باشد، در صورت انتخاب ارزان‌ترین پلن‌ هاست اشتراکی نیز، دغدغه‌های شما درباره امنیت وب‌سایت تا حدود زیادی بر طرف خواهد شد. در این زمینه ماهان سرور به صورت 24 ساعته به مانیتور سرویس‌های خود می‌پردازد تا علاوه بر تامین عملکرد و آپتایم بالای سرویس‌ها، امنیت آنها نیز پوشش داده شود.

مدیریت

با این چند تفاوت هاست پربازدید و سرور مجازی که تا اینجا بیان شد، تا حدودی به نحوه مدیریت هر کدام از این سرویس‌ها نیز اشاره شده است. قطعا با داشتن سرور مجازی دارای یک سرویس اختصاصی می‌شوید که می‌توانید آن را مطابق میل خودتان کانفیگ کرده و مدیریت و نظارت کاملی روی آن داشته باشید. اما نکته‌ای که در اینجا باید به آن اشاره کرد این است که بسیاری از وب‌مسترها خود را از دغدغه تنظیمات سرور مجازی رها کرده و برای وب سایت‌های پربازدید خود از هاست پربازدید که توسط شرکت‌های هاستینگ کانفیگ شده است استفاده می‌کنند. با این وجود صرف نظر از نحوه مدیریت هاست پربازدید و سرور مجازی، لزوم استفاده از هر کدام از این دو سرویس را نیازهای شما مشخص می‌کند. همانطور که پیش از این نیز گفته شد، می‌توان پیش از خرید از مشاوره کارشناسان ماهان سرور استفاده کنید.

لازم به ذکر است که هاست پربازدید براساس یک سری از استانداردها و توسط یک متخصص کانفیگ شده و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. اما برای سرور مجازی بعد از خرید پنل، باید کانفیگ سرور توسط خود مشتری صورت بگیرد که در صورت عدم آشنایی باید این کار را به یک متخصص بسپارد. پس در صورت بروز هرگونه مشکلی در خصوص هاست پربازدید، شرکت ارائه‌دهنده هاست باید به حل آن بپردازد، اما در سرور مجازی این مورد بر عهده مشتری و متخصصی است که سرور را برای وی کانفیگ کرده است.

قیمت

پیشنهاد می‌کنیم برای آگاهی از قیمت کلیه سرویس‌های میزبانی وب، به وب‌سایت ماهان سرور مراجعه کنید. بدین شکل می‌توانید به مقایسه قیمت انواع سرویس‌ها با یکدیگر بپردازید. همانطور که پیش از این نیز عنوان شد، در صورت داشتن هرگونه سوالی در زمینه خرید هاست و دامنه، سرور مجازی و سرور اختصاصی می‌توانید از کارشناسان ماهان سرور که به صورت 24 ساعته آماده پاسخگو هستند کمک بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ماهان سرور

ماهان سرور ارائه دهنده خدمات خرید هاست و ثبت دامنه ، سرور اختصاصی و سرور مجازی در ایران است. انواع هاست دانلود و هاست پربازدید با مناسب‌ترین قیمت‌ها و پشتیبانی 24 ساعته در ماهان سرور ارائه می‌شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی