اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970309298468841

سرور ابری چیست؟

کد: 13970309298468841

https://goo.gl/5jYHvs

، تهران , (اخبار رسمی): سرور ابری از قابلیت اطمینان بسیار بالاتری نسبت به سرورهای سنتی برخوردار است. دلیل آن هم این است که با توجه به سرورهای ابری موجود، در صورتی که برای برخی از آنها مشکل پیش بیاید، منابع به گونه‌ای تغییر می‌کنند که سرویس‌های مشتریان تحت تاثیر قرار نگیرند.

سرور ابری چیست؟
کلود سرور یا سرور ابری چیست؟

حالت مدرن هاستینگ را می‌توان هاستینگ ابری نامید. در این مدل که با استفاده از تکنولوژی سرور ابری امکان‌پذیر است، استفاده از منابع سرور به صورت کاملا انعطاف‌پذیر و بنا بر نیاز دوره‌ای صورت می‌گیرد

سرور ابری یا کلود سرور، سرورهای مجازی اختصاصی هستند که در زیرساخت رایانش ابری ایجاد شده و مدیریت می‌شوند. سرور ابری یا سرور cloud مزایای بسیار بیشتری نسبت به سرورهای اشتراکی و اختصاصی دارند. شاید در برخی مواقع سرورهای ابری عملکردی شبیه سرورهای فیزیکی داشته باشند، اما به طور کلی می‌توان گفت عملکرد آنها تفاوتهای بسیار زیادی با سرورهای فیزیکی دارد. در این مطلب با مزایای سرور ابری بیشتر آشنا خواهید شد.

یک سرور ابری زیرساخت فیزیکی یا مجازی قدرتمند است که ذخیره‌سازی برنامه‌ها و پردازش اطلاعات را ممکن می‌سازد. سرورهای ابری با استفاده از نرم‌افزار مجازی‌سازی و با تقسیم یک سرور فیزیکی به چند سرور مجازی ایجاد می‌شوند. معمولا شرکت‌های بزرگ و سازمان‌ها برای ذخیره‌سازی و پردازش حجم عظیمی از داده‌ها و اطلاعات از ساختاری تحت عنوان (infrastructure-as-a-service -IaaS) یا زیرساخت به عنوان سرویس بهره می‌برند.آنها می‌توانند به توابع سرورهای مجازی از طریق یک رابط آنلاین دسترسی داشته باشند.

ویژگی‌ها و مزایای کلیدی سرورهای ابری ماهان سرور

انعطاف پذیری و مقیاس‌پذیری

مشتریان می‌توانند در هر زمانی که نیاز دارند به منابع اضافی برای سرویس خود دسترسی داشته باشند. ویژگی انعطاف پذیری و مقیاس پذیری سرورهای ابری ماهان سرور، به ویژه برای مشتریانی که به صورت پیش بینی نشده و در زمان‌های خاصی نیاز به منابع اضافی پیدا می‌کنند بسیار مفید است.

هزینه-کارآیی

مشتریان پرداخت‌های خود را فقط برای آنچه که در یک زمان خاص استفاده می‌کنند، انجام می‌دهند و هنگامی که منابع مورد نیاز آنها کمتر شود، هزینه‌ها نیز کاهش پیدا می‌کنند.

قابلیت اطمینان

سرور ابری از قابلیت اطمینان بسیار بالاتری نسبت به سرورهای سنتی برخوردار است. دلیل آن هم این است که با توجه به سرورهای ابری موجود، در صورتی که برای برخی از آنها مشکل پیش بیاید، منابع به گونه‌ای تغییر می‌کنند که سرویس‌های مشتریان تحت تاثیر قرار نگیرند.

دیگر ویژگی‌های سرور ابری

1.       زیرساخت محاسباتی می‌تواند فیزیکی،مجازی یا ترکیبی از هر دو، بسته به مورد استفاده باشد.

2.      دارای تمام قابلیت‌های یک سرور محلی است.

3.     کاربران را قادر می‌سازد علاوه بر ذخیره‌سازی اطلاعات با حجم بالا، کارهایی که نیاز به قدرت پردازشی بالا دارند، انجام دهند.

مقایسه سرورهای سنتی و سرورهای ابری

به طور کلی سنتی دو گزینه اصلی برای میزبانی وب وجود دارد، هاستینگ اشتراکی و هاستینگ اختصاصی. هاستینگ اشتراکی مناسب شرکت‌ها و وب سایت‌های کوچک است که فضای ذخیره‌سازی کمتری نیاز دارند. از طرفی چون منابع به صورت اشتراکی بین چند سرویس‌گیرنده دیگر استفاده می‌شود، هزینه‌های آن پایین‌تر از انواع دیگر سرویس‌های میزبانی وب است. اما نقطه ضعف بزرگی که دارد این است که توان پردازش ترافیک زیاد را ندارد و از این نظر انعطاف پذیر نیست.

اما مشتری در هاستینگ اختصاصی کل یک سرور فیزیکی را خریداری کرده و منابع آن را به صورت کامل و اختصاصی در اختیار می‌گیرد. گاهی نیز یک مشتری بنا بر پیش بینی‌های خود نیاز به چند سرور فیزیکی دارد و تمامی آنها را به صورت کامل تحت مدیریت و کنترل خود در می‌آورد. اما مشکل اصلی درباره این مدل از هاستینگ این است که در صورت عدم پیش‌بینی صحیح ظرفیت مورد نیاز، ممکن است مشتری در طول دوره‌های شلوغ و پر ترافیک با فقدان منابع لازم مواجه شود. از طرف دیگر نیز ممکن است برای منابعی که هیچگاه مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، هزینه‌های غیر ضروری پرداخت شود.

اما حالت مدرن هاستینگ را می‌توان هاستینگ ابری نامید. در این مدل که با استفاده از تکنولوژی سرور ابری امکان پذیر است، استفاده از منابع سرور به صورت کاملا انعطاف‌پذیر و بنا بر نیاز دوره‌ای صورت می‌گیرد. یعنی هنگامی که تقاضا برای سرویس شما بیشتر می‌شود، می‌توان ظرفیت ذخیره‌سازی و پردازشی را به طور خودکار و مطابق با نیاز شما افزایش داد. بدین ترتیب پرداخت‌های دائمی برای ظرفیتی که ممکن است استفاده شود یا نشود، از میان رفته و شما فقط برای سرویسی که واقعا مورد استفاده قرار می‌دهید هزینه پرداخت می‌کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم سرورهای cloud یا سرورهای ابری این است که در صورتی که یک سرور نتواند وظایف خود را به درستی انجام دهد، سرورهای دیگر می‌توانند به صورت موقت به جای آن به سرویس‌دهی مشغول شوند.

علاقه‌مندان در صورتی که هرگونه سوالی در خصوص سرور ابری داشته باشند می‌توانند از راهنمایی‌های کارشناسان ماهان سرور بهره ببرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ماهان سرور

ماهان سرور ارائه دهنده خدمات خرید هاست و ثبت دامنه ، سرور اختصاصی و سرور مجازی در ایران است. انواع هاست دانلود و هاست پربازدید با مناسب‌ترین قیمت‌ها و پشتیبانی 24 ساعته در ماهان سرور ارائه می‌شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]