اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970312298738940

برنامه‌نویسی و بازی‌سازی کودکان

مصاحبه روزنامه کیهان با سمیرا اثنی‌عشری خالق برند تین تک

کد: 13970312298738940

https://goo.gl/YSiJBe

، تهران , (اخبار رسمی): این مطلب به مصاحبه با سمیرا اثنی عشری موسس مجموعه تین تک و صحبت‌های شرکت کنندگان در دوره برنامه نویسی و بازی‌سازی کودکان پرداخته است. مصاحبه در روزنامه کیهان در تاریخ 18 اردیبهشت 97 به چاپ رسیده است.گزیده‌ای از این مصاحبه را در زیر بخوانید:

مصاحبه روزنامه کیهان با سمیرا اثنی عشری خالق برند تین تک
گزارش کیهان از کلاس های برنامه نویسی و بازی سازی کودک و نوجوان مجموعه تین تک مدرس سمیرا اثنی عشری

تکنولوژی می‌تواند کمک زیادی به یادگیری بچه‌ها داشته باشد. سمیرا اثنی عشری مدرس برنامه‌نویسی به کودکان معتقد است با یادگیری برنامه‌نویسی می‌توان نحوه صحیح فکرکردن و روش حل مسئله را به بچه‌ها آموزش داد

در مسیر شیوع وابستگی کودکان به بازی‌های کامپیوتری که اخیرا به سردرگمی نیز منجر شده است؛ گرایش برخی کودکان به تکنولوژی و کامپیوتر با هدف یادگیری، خلق و موفقیت امری شگفت است. در میان روزها و ساعاتی که بسیاری از والدین کودکان خود را مشغول بازی با تبلت‌ها و کامپیوترهای شخصی‌شان می‌کنند و از این کار بیهوده چه بسا خوشحال هم هستند، برخی دیگر از والدین کودکانشان را در مسیر آموزش و رشد قرار می‌دهند که هر چند به ظاهر پای کامپیوتر هستند، اما به قول خودشان به جای بازی کردن، بازی خلق می‌کنند. پای گفت‌وگو با یکی از مدیران و مدرسان تکنولوژی کودکان می‌نشینیم. مهندس سمیرا اثنی عشری، فارغ‌التحصیل کارشناسی‌ارشد در رشته IT از دانشگاه تهران است.

البته بچه‌های علاقه‌مند به برنامه‌نویسی او را به عنوان موسس و مدیر مجموعه آموزشی تین تک می‌شناسند. وی در آغاز گفت‌وگو با گزارشگر کیهان می‌گوید: «علاقه تدریس به کودکان و نوجوانان در کنار علاقه به تکنولوژی و رشته تحصیلی خودم، توجهم را به آموزش تکنولوژی و برنامه‌نویسی به این رنج سنی جلب کرد. »

جالب است نظر یکی از شرکت کنندگان در این دوره را نیز بخوانید:

«پویان » یکی از مهندسان کوچکی است که با آموزش مدرس تین تیک برنامه نویسی یاد می‌گیرد. از او درباره نحوه علاقه مندی خود به برنامه نویسی می‌پرسیدم، وی می‌گوید: «اول با راهنمایی برادر بزرگترم بود که متوجه شدم می‌توانم برنامه بنویسم و چون به ساخت بازی علاقه داشتم در کلاس برنامه‌نویسی شرکت کردم. » او همچنین می‌گوید: «این فکر که اگر یک روز کسی نبود خودم بتوانم بازی بسازم، باعث شد تا بخواهم برنامه‌نویسی یاد بگیرم تا بازی بسازم.»

مهارت آموزی برای شغل آینده

بچه‌هایی که خود از نسل بازی‌های سنتی یا حداکثر بازی‌هایی مثل سگا و آتاری بودند، حالا والدین کودکان امروز هستند. بسیاری از این والدین گمان می‌کنند که ایجاد امکانات برای فرزندان‌شان یعنی فراهم کردن وسایل بازی بیشتر. این درحالی است که برخی نیز به گونه‌ای دیگر سعی در ایجاد امکانات برای فرزندان‌شان می‌کنند. یکی از والدین در گفت وگو با گزارشگر روزنامه کیهان می‌گوید: «اغلب پدران و مادران تمایل دارند که بچه‌ها در کلاس زبان، خلاقیت و... شرکت کنند. باور اینکه رشته‌ای وجود دارد که می‌تواند همه این‌ها را با هم آموزش دهد، برای خود من هم کمی سخت بود.» وی در ادامه میافزاید: «اما پسرم را با اینکه تنها 10 سال دارد به کلاس یادگیری برنامه‌نویسی کودکان فرستادم و او حالا همزمان هم زبان، هم خلاقیت و ... را با هم می‌آموزد، چرا که در برنامه‌نویسی همه این‌ها همزمان در حال به کارگیری است.»

این مادر ضمن اشاره به تاثیر این کار در درس فرزندش می‌گوید:

«والدینی که به راحتی اجازه می‌دهند تا بچه‌ها سرگرم بازی‌های کامپیوتری شوند، عمر آنها را بیهوده می‌گذرانند، چرا که علاقه بچه‌ها به بازی بهترین نشانه علاقه به برنامه نویسی است و ادامه این مسیر باعث میشود حتی بچه ها از سن کم با شغل آینده شان آشنا شوند و در آن مهارت کسب کنند.»

برای آگاهی بیشتر از دوره‌های تین تک به سایت www.teentech.ir مراجعه کنند..

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تین تک

سمیرا اثنی عشری هستم، در تین تک قصد داریم جامعه‌ی برنامه نویس‌ها را بزرگ‌تر کنیم و با آموزش این دانش به کودکان بتوانیم خدمتی مفید برای این عزیزان داشته باشیم. ما بر این معتقدیم که آینده‌ی جامعه در دستان کودکان ماست، و در این دنیای دیجیتال لزوم موفقیت و پیشرفت آن‌ها آشنایی با این علم است. ما بستری را فراهم میکنیم که کودکان ما بتوانند، با جذابیت‌های این حرفه آشنا شوند و آموزش ببینند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]