اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980304371058940

گزارش برگزاری رویداد فناوری دختران در باغ کتاب تهران

گزارش رویداد دختران ict و آشنایی با تکنولوژی

کد: 13980304371058940

http://bit.ly/2M8DENZ

، تهران , (اخبار رسمی): روز پنجشنبه 5 اردیبهشت 98 در باغ کتاب تهران رویداد روز دختران ICT با حضور موسسه تین تک و سایر استارتاپ‌های موفق حوزه فناوری در ایران برگزار شد.

گزارش رویداد دختران ict و آشنایی با تکنولوژی
موسسه آموزش برنامه نویسی و بازی سایزی تین تک

آینده از آن بچه‌هاست و باید فرصت‌هایی فراهم شود که کودکان و نوجوانان شناخت بهتری نسبت به تکنولوژی داشته و در آینده زیباتر بدرخشند

مراسم روز جهانی دختران و ICT برای دختران فعال و علاقه مند به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران مانند تمام کشورهای دیگر که عضو اتحادیه جهانی مخابرات هستند، برای چندمین سال متوالی، صبح پنجشنبه، پنجم اردیبهشت با حضور امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات و مدیران کسب و کارهای موفق در پردیس سینمایی باغ کتاب برگزار شد.

اما چرا روز دختران ICT مهم است و در سطح جهانی یک روز را به خودش اختصاص داده است؟ روز جهانی دختران ICT ، هر ساله در چهارمین پنجشنبه آوریل جشن گرفته می‌شود و در ۲۵ آوریل ۲۰۱۹ به بعد برگزار می‌شود. 

کودکان و نوجوانان در غرفه مخصوص موسسه تین تک مشغول فعالیت بودند. در این رویداد، شرکت کنندگان فرایندی را مرحله به مرحله انجام می‌دادند و  بعد از انجام پذیرش و دریافت کارت مراحل و داوری، وارد مرحله اول از این فرایند می‌شدند.

در ابتدایی‌ترین مرحله با شرکت کنندگان، هدف گذاری و سناریو نویسی کار شد. با توجه به خواسته‌ها و تخیلات کودکان و نوجوانان داستان و یا بازی به همراه اهداف آن بیان شد. سپس سناریو و مطالب بیان شده، در قالب طراحی و نقاشی بر روی کاغذهای رنگی و خلاقانه آماده شدند.

در ادامه پس از طراحی بر روی کاغد به غرفه فعالیت‌های رسانه ای وارد شدند. در این غرفه بچه‌ها یاد گرفتند که می‌توانند در فضای مجازی و رسانه‌ها کارهای خود را به عرصه ظهور برسانند و همچنین با مزایای دنیای دیجیتال آشنا شوند.

سپس طرح‌ها و سناریو خود را به غرفه‌های ساخت بازی‌های کامپیوتری و برنامه نویسی بردند. در غرفه تین تک، شرکت کنندگان کار با اپلیکیشن‌های برنامه نویسی مانند اسکرچ و اسکرچ حی آر را یاد گرفتند. در این اپلیکیشن‌ها شرکت کنندگان، سناریو مد نظر خود را در دنیای دیجیتال توصیف، طراحی و خلق کردند.

در ادامه کودکان ۶ تا ۹ سال با نرم افزار اسکرچ جی آر و از سن ۹ به بالا با نرم افزار اسکرچ، برنامه نویسی را آموزش دیدند.

با وجود اینکه زمان کوتاه بود اما با توجه به شوق و اشتیاقی که شرکت کنندگان داشتند توانستند زمان بیشتری را در غرفه‌های برنامه نویسی و بازی سازی سپری کنند و در نهایت خروجی فرایندی که در آن شرکت کردند را بسازند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تین تک

سمیرا اثنی عشری هستم، در تین تک قصد داریم جامعه‌ی برنامه نویس‌ها را بزرگ‌تر کنیم و با آموزش این دانش به کودکان بتوانیم خدمتی مفید برای این عزیزان داشته باشیم. ما بر این معتقدیم که آینده‌ی جامعه در دستان کودکان ماست، و در این دنیای دیجیتال لزوم موفقیت و پیشرفت آن‌ها آشنایی با این علم است. ما بستری را فراهم میکنیم که کودکان ما بتوانند، با جذابیت‌های این حرفه آشنا شوند و آموزش ببینند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]