اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980510390808940

برنامه نویسی ربات Ollie ویژه کودکان و نوجوانان برگزار شد

برنامه نویسی ربات ollie و گزارش ورکشاپ نیم روزه کودک و نوجوان

کد: 13980510390808940

http://bit.ly/2KpBXsO

، تهران , (اخبار رسمی): Ollie یک ربات کوچک و بانمک است که می‌توان آن را برنامه‌نویسی کرد و با آن ساعت‌ها بازی کرد و مطالب جدید یاد گرفت. در ورک شاپ نیم روزه‌ای که در روز 4 مرداد 98 توسط تین تک برگزار شد، با کمک کودکان حاضر در ورکشاپ برای این ربات جذاب برنامه نوشته و در مسیر تعیین شده هدایت شد.

برنامه نویسی ربات ollie و گزارش ورکشاپ نیم روزه کودک و نوجوان
ورکشاپ برنامه نویسی ربات در موسسه تین تک

در روز ۱۴ تیر ۹۸ که اسکرچ در  تین تک برگزار شد مهمان ویژه‌ای به اسم ollie هم در این روز حضور داشت. Ollie یک ربات بانمک است که می‌توان آن را برنامه‌نویسی کرد و با آن ساعت‌ها بازی کرد و مطالب جدید یاد گرفت.

در روز اسکرچ مسابقه‌ای نیز ترتیب داده شد و جایزه‌ی این مسابقه را ورکشاپ برنامه‌نویسی ربات کوچکمان تعیین کردیم. بعد از اتمام مسابقه ۷ نفر از پسرها و دخترهای باهوش حاضر توانستند که مسابقه را به ثمر برسانند و برنده شوند.

ورکشاپ برنامه‌نویسی ربات برگزار شد. برای هیجان‌انگیزتر شدن ماجرا مسیری ترتیب داده شد که شامل یک مسیر مارپیچ، یک ایستگاه تغییر رنگ، یک میدان و یک تونل را شامل می‌شد که بعد از گذشت سریع و سیر از تونل به خط پایان می‌رسید و کلی مورد تشویق قرار گرفت.

سه روش برنامه نویسی ربات

حالا برنامه‌نویسی ربات به سه شکل است:

روش اول:

به این شکل است که در صفحه دو قسمت وجود دارد یکی برای تغییر رنگ چراغ‌ها و دیگری گویی که مثل فرمان عمل می‌کند و برای هدایت دستی به کار می‌رود. (در این قسمت برنامه نویسی ربات وجود ندارد).

روش دوم

که برای برنامه‌نویس‌ها و مهندس کوچولوها مناسب تر است، برنامه‌نویسی ربات با بلاک‌ها است که شامل چندین دسته‌بندی و بلاک مختلف است. در این روش پس از اجراشدن یک نمودار از عملکرد و خطوطی که با برنامه نویسی ربات، طی شده است را می‌توان دید.

روش سوم

هم برای کوچولوهای چهار سال به بالاست که مسیر دلخواه‌شان را نقاشی می‌کنند و ربات حرف گوش کن، نیز آن مسیر را طی می‌کند. (در این قسمت برنامه نویسی ربات وجود ندارد).

حالا بعد از معرفی مسیرهای برنامه‌نویسی ربات، همه بچه‌ها شروع به تصور و چیدن بلاک‌ها پشت سر هم کردند. نحوه‌ی اتصال به ربات با استفاده از GPS یا Location و بلوتوث تبلت یا گوشی‌های هوشمند است.

بچه‌ها بعد از چیدن بلاک‌ها، به ربات متصل می‌شدند و برنامه خود را امتحان می‌کردند. مسیر پیچ‌درپیچ سخت‌ترین قسمت برای بچه‌ها بود چون باید سرعت و زاویه چرخش و مدت‌زمان حرکت ربات کوچکمان را دقیق تنظیم می‌کردند تا به‌راحتی بتواند از بین موانع رد شود.

زمان به این منوال به‌سرعت گذشت و بیشتر بچه‌ها توانستند با کلی تلاش قسمتی از مسیر را طی کنند در آخر از بچه‌ها خواسته شد باحالت دستی و فرمان‌گوی شکل ربات را هدایت کنند و از مسیرها عبور کنند. جالب اینجا بود که این روش حتی از برنامه‌نویسی هم سخت‌تر بود!

علاقه‌مندان برای آگاهی بیشتر از دوره‌های تین تک می‌توانند به سایت www.teentech.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تین تک

سمیرا اثنی عشری هستم، در تین تک قصد داریم جامعه‌ی برنامه نویس‌ها را بزرگ‌تر کنیم و با آموزش این دانش به کودکان بتوانیم خدمتی مفید برای این عزیزان داشته باشیم. ما بر این معتقدیم که آینده‌ی جامعه در دستان کودکان ماست، و در این دنیای دیجیتال لزوم موفقیت و پیشرفت آن‌ها آشنایی با این علم است. ما بستری را فراهم میکنیم که کودکان ما بتوانند، با جذابیت‌های این حرفه آشنا شوند و آموزش ببینند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش