اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970324300388404

صادرات، واردات و ترخیص کالا با 1اشاره

کد: 13970324300388404

https://goo.gl/xZGvAu

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از خدمات ارائه شده در زمینه‌ی صادرات و واردات، ترخیص کالا از گمرک است که مراحل اداری و مالیاتی خاصی دارد.

صادرات ، واردات و ترخیص کالا با 1اشاره
صادرات و واردات

واردات کالا از کشورهای مختلفی صورت می‌گیرد و عمدتا از مرزهای دریایی جنوب ایران این اتفاق می‌افتد

ایران به علت موقعیت جغرافیایی مناسبی که در جهان و در خاورمیانه دارد یکی از بهترین نقاط برای صادرات و واردات کالا است. وجود مرز دریایی از شمال کشورمان و مرز دریایی از جنوب آن امکان تبادل کالا با کشورهای زیادی را فراهم ساخته است. همچنین مرزهای شرقی و غربی با افغانستان و پاکستان و عراق و ترکیه پتانسیل زیادی برای صادرات و واردات دارد.

مرزهای جنوبی کشور که حالت بندرگاهی دارند در کنار نوار ساحلی خلیج فارس با بنادر کوچک و بزرگ بسیاری سال هاست که مسئولیت صادرات و واردات اصلی کشور را بر عهده دارند.
به طور مثال بندر بوشهر و بندر عباس دارای پذیرش 8 میلیون تن کالا است و توانایی خدماتی همچون فله، کانتینر، مواد نفتی، نگهداری و پردازش کالا، محصولات سردخانه‌ای و مسافری و کالاهای عمومی را دارد.

ترخیص کالا از گمرک

یکی از خدمات ارائه شده در زمینه ی صادرات و واردات ترخیص کالا از گمرک است که مراحل اداری و مالیاتی خاصی دارد. این مراحل صادرات و واردات می‌تواند به وسیله‌ی قرارداد به شرکتی انتقال داده شود که در زمینه‌ی ترخیص کالا مجوزهای قانونی لازم را دارد و کارگزاران آن پیچ و خم کار را می‌دانند.

ترخیص کار گمرک

ترخیص کار گمرک شخصی است که بر اصول و ضوابط ترخیص مسلط است و می‌تواند مراحل اداری، مالی و قانونی آن را طی کند تا در روند صادرات و واردات کالا همه چیز طبق زمان‌بندی لازم پیش رود.

واردات از چین

واردات از چین به علت تولید انبوه این کشور در همه زمینه ها بسیار متداول است و اگر شرکت ترخیص کننده یا مسئول امور صادرات و واردات دانش و تجربه‌ی کافی در این زمینه داشته باشد، بسیار آسان است. فرم‌های ویژه‌ای در واردات از چین باید تکمیل شود و ضمن دریافت مجوزهای قانونی می‌توان نسبت به واردات اقدام کرد. امروزه حتی کالاهای درمانی و ابزار و تجهیزات پزشکی هم از چین وارد می‌شوند.

واردات کالا

واردات کالا از کشورهای مختلفی صورت می‌گیرد و عمدتا از مرزهای دریایی جنوب ایران این اتفاق می‌افتد. هر کشوری شرایط خاص خود را داشته و مجوزهای مربوطه را نیاز دارد. واردات کالا از تعداد محدودی کشور ممنوع بوده و از چندین کشور محدودیت حجم دارد. به طور مثال واردات کالا از چین محدودیت خاصی ندارد و روزانه بیش از 10 میلیون تن کالا در زمینه‌های مختلف از کشور چین به ایران وارد می‌شود. بندرعباس یکی از بنادر مهم در زمینه‌ی واردات کالا به ویژه از چین، دبی، هند، اسپانیا و غیره است. این بندر در زمینه ترخیص خودرو نیز فعال است و برندهای معروف تویوتا، لکسوس، هیوندا، هوندا و غیره از طریق آن وارد می‌شود و سپس در انبار نمایندگی‌های این شرکت‌ها قرار می‌گیرند. 

ترخیص خودرو

ترخیص خودرو بسته به نوع و برند شرکت سازنده باید شامل فرم مشخصات ساخت، استانداردهای فنی، حق گمرکی، سود بازرگانی و غیره باشد. ترخیص خودرو مراحل به نسبت سخت‌تری برای ورود به ایران دارد و به همین دلیل ترخیص کار گمرک آن باید از تجربه و دانش فنی بالا و مهارت ترخیص کالاهای دشوار بهره‌مند باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سایت 1اشاره

سایت نیازمندی های 1اشاره با هدف ایجاد سامانه ای جهت کسب و کار برای صاحبان مشاغل، صنایع و افراد مستقل که قصد تبلیغ محصولات و یا خدمات خود را از طریق فضای مجازی دارند ایجاد شده است. خدمات این وب سایت، در واقع برقراری ارتباطی سالم و بدون واسطه میان متقاضیان آگهی و عرضه کنندگان کالا و خدمات می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار