اطلاعات تماس
  • 051360*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970420304398656

روش‌های آنالیز بازاریابی و فروش که هر مدیری باید بداند

کد: 13970420304398656

https://goo.gl/svAfqx

، (اخبار رسمی): در این مقاله به بررسی روش‌های آنالیز بازاریابی و فروش که هر مدیری باید بداند پرداخته می‌شود و 9 تا از روش‌های آنالیز ارزیابی و فروش که هر مدیری باید بداند معرفی می‌شود. با انجام روش‌های آنالیز بازاریابی و فروش برای کارهایی مثل افزایش درآمد و سود، بهبود وجهه‌ی برند یک ضرورت به حساب می‌آید.

روش‌های آنالیز بازاریابی و فروش که هر مدیری باید بداند
روش‌های آنالیز بازاریابی و فروش که هر مدیری باید بداند

با کمک روش‌های آنالیز بازاریابی و فروش درست، می‌توان بازارهای جدید، مخاطبان جدید، مناطق توسعه جدید و… رو به دست آورد. اما چه نوع تحلیل‌هایی را باید انجام داد؟ در ادامه مهمترین روش‌های آنالیز بازاریابی و فروش که هر مدیری باید بداند توضیح داده می‌شود. 

1- تحلیل نیازهای برآورده نشده (روش‌های آنالیز بازاریابی و فروش که هر مدیری باید بداند)

کسب و کار یعنی مواجه شدن با نیازهای مشتریان. تحلیل نیازهای برآورده نشده یعنی فهمیدن اینکه آیا نیاز برآورده نشده‌ی در اطراف محصول، سرویس یا مارکت وجود دارد که به وسیله‌ی آن بتوانید رضایت و درآمد از مشتری را افزایش داد.

از ابزارهای مفید برای این‌کار می‌توان به نقد و بررسی محصولات، بررسی کیفی، گروه‌های متمرکز و مصاحبه‌ها اشاره کرد. همچنین می‌توان برای آشنایی با کلمات جستجو شده توسط کاربران از ابزار گوگل ترندز هم استفاده کرد.

نکته: امروزه دیگر سوال پرسیدن از کاربران سختی ندارد. می‌توان فرم‌ها یا گروه‌‌های متمرکز ساخت یا حتی از کاربران خواست که صفحه فیس‌بوک را  لایک کنند. 

2- تحلیل اندازه بازار

اگر اندازه‌ و پتانسیل بازاری که می‌خواید در آن مشغول به کار شوید را ندانید، پیش‌ بینی دوام و پایداری کسب و کار هم کار چندان سختی نیست!!

تحلیل بازاریابی یعنی اینکه بررسی کنید و ببینید که فلان بازار چقدر برای محصول یا سرویس شما اندازه و پتانسیل دارد و پتانسیل رشد در این بازار چقدر است.

بازار را می‌شود از لحاظ مواردی مثل حجم (چند واحد از یک محصول یا سرویس فرخته می‌شود)، ارزش (میزان پولی که در بازار هزینه می‌شود) و تناوب (چند وقت به چند وقت یک محصول به فروش می‌رسد) اندازه گیری کرد. برای تحلیل بازاریابی می‌توانید از دیتاهای دولتی، اطلاعات انجمن صنفی، اطلاعات مالی از رقبا و نظرسنجی از مشتریان استفاده کنید.

نکته: بزرگی یک بازار، نمی‌تواند دلیلی بر سودآور بودن باشد. به خصوص اگر اغلب مشتریان که یک محصول یا سرویس را می‌خواهند در حال حاضر یک نمونه از آن را دارند و مایل به خرید نمونه دیگر نیستند.

3- پیش‌بینی تقاضا

برای موفقیت در آنالیز بازاریابی و فروش، پیش‌بینی تقاضا یکی از ضروریات است. پیش بینی تقاضا یعنی تخمین تعداد محصول یا سرویسی که مشتریان مایل به خرید هستند. پیش‌بینی تقاضا چیزی فراتر از حدس‌های آکادمیک است و به اطلاعات گذشته و حال فروش از بازارسنجی نیاز دارد (تحلیل فروش) . تکنیک‌های تحلیل فروش مثل تحلیل سری‌های زمانی می‌تواند مفید باشد.

نکته: اطلاعاتی که ازش برای پیش بینی تقاضا استفاده می‌شود باید واضح و دقیق باشند. اگر اینطور نباشد، نتایج درستی به دست نمی‌آید و می‌تواند به کسب و کار را به مسیر نادرست هدایت کند.

4- تحلیل روند بازار

هر کسب و کار باید روند و جهت بازاری که در آن مشغول به کار است، آنالیز بازاریابی و آنالیز فروش را بداند. تحلیل روند بازار یعنی اینکه متوجه شوید که آیا یک بازار در حال رشد، راکد یا در حال نزول استیا نه و این پروسه چقدر سریع دارد اتفاق می‌افتد.

دانستن اندازه بازار هم مهم است اما دانستن اینکه بازار در حال صعود یا نزول است هم حائر اهمیت است.

برای مانیتور کردن روند بازار می‌توانید بعضی از آزمایشات کسب و کار یا سناریو‌های تحلیلی را انجام بدهید تا ببینید که بازار چه چیزی را می‌پسندد و این مورد چطور روی کسب‌وکار و رشد، راکد بودن و رشد بازار تاثیر می‌گذارد. نظرسنجی از مشتریان یا گروه‌های متمرکز هم می‌توانند مفید باشند.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت کیوورک، دپارتمان مشاوره دیجیتالی که خدماتی در زمینه‌های  جمع آوری دیتا کسب و کار، اجرای کمپین‌های بازاریابی آنلاین، تحلیل و آنالیز دیتا و تعیین استراتژی موثر، مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کیوورک | Qwork

تحلیل داده و ابزار های تحلیل داده و بازاریابی اینترنتی

اطلاعات تماس
  • 051360*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش