اطلاعات تماس
  • 051360*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970423304738656

بررسی هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

کد: 13970423304738656

https://goo.gl/Znogg3

، (اخبار رسمی): در این مقاله به بررسی هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ پرداخته می‌شود. برای بررسی هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ می‌توانید در ادامه متن مصاحبه با مسئول مارکتینگ Evernote را مطالعه کنید.

بررسی هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ| کیوورک
بررسی هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

تصور کنید در دنیای آینده با بررسی هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ چه امکاناتی برای شما به وجود می‌آید؟

یکی از کارهای خیلی جذاب، بازاریابی شخصی است که شما یک پیام شخصی‌سازی شده را برای یه مخاطب خاص در یه زمان خاص ارسال می‌کنید.

دیروز به پادکست Social Business Engine گوش می‌دادم که در آن قسمت با مدیر مارکتینگ Evernote در مورد شیوه مارکتینگ و استفاده از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در مارکتینگ‌شان صحبت کرده بود.

مصاحبه با اندرو ملکام CMO یا مدیر مارکتینگ Evernote

مصاحبه از اینجا شروع شد که اورنوت (Evernote) در کل دنیا چیزی حدود ۲۲۵ میلیون کاربر دارد.

بازاریابی شخصی در Evernote

همان اول کار اندرو خیلی شفاف گفت که هزینه بازاریابی ما ۲ سنت به ازای هر یوزر در هر سال است.

در اورنوت (Evernote) هدف مارکتینگ چیست؟

یوزر را بیشتر درگیر استفاده از اپ کنند، یعنی با ارائه Feature‌هایی که اپ دارد باعث شوند زمان بیشتری را در آن بگذراند. یوزرهای موجود را تبدیل کنند به یوزرهایی که از بیزینس استفاده کنند.

اورنوت برای این دستیابی به این هدف، Personalized Marketing یا بازاریابی شخصی سازی شده را راه انداختند که پیام درست را از کانال درست در زمان درست به دست یوزر مورد نظر برسانند. اگر شخصی بخواهد این کار را انجام بدهد، با این فرض که هر اپراتور می‌تواند دائما و شبانه روزی با ۵۰۰ نفر به صورت اختصاصی در ارتباط باشد. برای ۲۲۵ میلیون یوزر چیزی حدود ۴۵۰ هزار نفر اپراتور نیاز دارد. (یعنی در حدود یک چهارم جمعیت شیراز یا اصفهان را باید استخدام کند)

محتوای ماجولار و خزانه غول آسای اطلاعات 

قطعا نمی‌شود یک تیم بزرگ را استخدام کرد که هر کدام تک‌تک محتوا تولید کننتد. کاری که اندرو و تیمش در اورنوت انجام می‌دهند این است که محتوای‌شان را ماجولار کردند یا به صورت بخش‌های جدا جدا در آوردند.

برای هر یوزر و هر زمان خاص الگوریتم‌های هوش مصنوعی ترکیبی از این کامپوننت‌ها را انتخاب می‌کنند و به آن یوزر خاص ارائه می‌دهند.

اکثر سایت‌هایی که هزار تا صفحه اول مختلف دارند از ۱۰ تا ۱۵ ماژول اصلی تشکیل شده است که این کامپوننت‌ها را با هم ترکیب می‌کنند.

سه ابزار برای بررسی هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

اندرو سه ابزار کلی را برای اورنوت معرفی کرده است که به شرح زیر است:

هر شرکت برای آنالیز و پاسخ سریع به یک Data platform یا پلتفرم داده احتیاج دارد تا تاخیر در پاسخگویی را به صفر برساند (zero latency).

برای تصمیم سازی روی دیتا های ذخیره شده، ابزارهای آنالیز داده (Data analytics tools) نیاز است.

 Intensive Engine (موتوری براD پردازش داده‌های عظیم) و ابزارهای مدیریت کمپین (Campaign Management Tools)

از کجا کار را شروع کنیم؟

مجری این مصاحبه در ادامه از مدیر مارکتینگ اورنوت پرسید: اگر سوار ماشین زمان شوید و به عقب برگردید، از کجا شروع می‌کنید؟ چه توصیه‌ای برا استارتاپ‌های تازه کار در این زمینه دارید؟ 

اندرو در پاسخ گفت: یک اینکه ترس از شروع نداشته باشید. همه ما (حتی اورنت که این همه تست کرده) هنوز در شروع کار هستیم. ولی با شروع کردن، ادامه راه را پیدا می‌کنید.

دوم اینکه نیاز نیست از اول فرایند جذب مشتری تا خرید را آنالیز و بهینه‌سازی کنید. با قسمتی شروع کنید که بیشترین اهمیت را برای شما دارد و آن را بهبود دهید.

سه اینکه ترس از به اشتراک‌گذاری داده‌های‌تان با دیگران نداشته باشید. چون  مارکترها سخاوتمند هستند و با کمک هم می‌توانند به رشد اکوسیستم کمک کنند.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت کیوورک، دپارتمان مشاوره دیجیتالی که خدماتی در زمینه‌های  جمع آوری دیتا کسب و کار، اجرای کمپین‌های بازاریابی آنلاین، تحلیل و آنالیز دیتا و تعیین استراتژی موثر، مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کیوورک | Qwork

تحلیل داده و ابزار های تحلیل داده و بازاریابی اینترنتی

اطلاعات تماس
  • 051360*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی