اطلاعات تماس
  • 021227*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970505307159019

سرود و پرچم کشور گرجستان

کد: 13970505307159019

https://goo.gl/AykQaF

، تهران , (اخبار رسمی): پرچم گرجستان در 25 ژانویه 2004 برای اولین بار به رسمیت شناخته شد و این پرچم دارای دو رنگ سفید و قرمز است، سفید رنگ اصلی پرچم و قرمز رنگ پنج صلیب موجود در آن است.

سرود و پرچم کشور گرجستان
پرچم گرجستان

عنصر اصلی تشکیل دهنده پرچم گرجستان صلیب است و صلیب سنت جورج که یک قدیس حامی گرجستان بود در وسط آن قرار دارد، از صلیب سنت جورج در پرچم انگلستان هم استفاده می‌شود

دین مردم گرجستان مسیحی از شاخه کریستین ارتدکس است و این پنج صلیب حکایت از پنج زخم عیسی مسیح دارد. حضرت عیسی و حضرت مریم بین مردمان گرجستان بسیار عزیز هستند و جزو قدیسان به حساب می‌آیند. به همین دلیل علامت صلیب برای آنها بسیار با اهمیت و مقدس است. علامت صلیب در پرچم گرجستان نشان‌دهنده مسیحی بودن و مذهبی بودن مردم آن کشور است.

پرچم گرجستان

عنصر اصلی تشکیل‌دهنده پرچم گرجستان صلیب است و صلیب سنت جورج که یک قدیس حامی گرجستان بود در وسط آن قرار دارد. از صلیب سنت جورج در پرچم انگلستان هم استفاده می‌شود. طبق تحقیقات Gorgi Gabeskiria  چهار صلیب دیگر در زمان حمله مغول‌ها به این پرچم اضافه شده است، این پرچم نمادی از صلیب اورشلیم برای صلیبیون است.

این پرچم دارای تناسب 2 در 3 است و به عنوان پرچم غیر نظامی و پرچم شهروندی از آن استفاده می‌شود، می‌توان این پرچم را به عنوان جدیدترین پرچم‌های جهان نام‌گذاری کرد، این پرچم به مدت 4 سال پرچم رسمی حزب جنبش ملی به رهبری میخائیل ساکاشویلی بوده است. این شخص هم اکنون رییس جمهور کشور گرجستان است، اولین نوشته‌ها در مورد تاریخ طراحی این پرچم به قرن چهاردهم باز می‌گردد که در آن راهبی به نام فرانسیسکن پرچمی با 5 صلیب قرمز طراحی کرده است.

کشور گرجستان حدود 22 سال پیش استقلال خود را به دست آورده است و در طی این دوران چند بار پرچم خود را تغییر داده ولی این پرچم با 5 صلیب، پرچم کنونی گرجستان است.

اولین پرچم گرجستان پس از استقلال از شوروی سابق حاوی مطلب و پیامی خاص نبود. فقط تلفیق چند رنگ بی‌معنی بود،

در کشور گرجستان علاوه بر پرچم اصلی، پرچم‌های دیگری هم وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها پرداخته می‌شود، یک پرچم به عنوان پرچم نظامی دریایی در گرجستان استفاده می‌شود. در رزمایش‌ها و حملات احتمالی نیروی دریایی ارتش به کار گرفته می‌شود.

و پرچم دیگر هم برای نیروی زمینی کاربرد دارد و در حملات و رزمایش‌های نیروی زمینی به کار گرفته می‌شود.

نشان ملی گرجستان:

در وسط نشان ملی نشان جورج قدیس که یکی از شهدای مسیحی است قرار دارد. جورج قدیس قرن‌ها قبل از ظهور اسلام در این دنیا می‌زیسته است. وی به گیورکی مقدس در گرجستان مشهور است. در افسانه‌های مسیحی کشتن مار و اژدها به او نسبت داده شده است. بر سر نیزه وی یک علامت صلیب وجود دارد. وی را حامی بعضی شهرها و کشورهای مسیحی دانسته‌اند. متاسفانه به جز واقعه کشتن جورج قدیس، اطلاع تاریخی دیگر از وی در دست نیست.

کشور گرجستان و روسیه هر دو مذهب مسیحیت ارتدکس دارند. جورج قدیس بر روی نشان فدراسیون روسیه هم قرار دارد.

نشان ملی گرجستان قبل از سال 2004، نشان رسمی دموکراتیک گرجستان بود. در این نشان به جای جورج قدیس از تصویر قهرمان ملی این کشور در برابر اشغالگری حکومت تزاری روسیه امیران استفاده می‌شد.

در بالای نشان ملی گرجستان، تاج سلطنتی آن کشور به رنگ زرد قرار گرفته است و در زیر آن یک مستطیل قرمز قرار گرفته است و تصویر جورج قدیس سوار بر اسب و در حال کشتن اژدها با رنگ نقره‌ای درون این مستطیل قرار دارد. روی چهره جورج قدیس هاله‌ای نور زرد قرار دارد که نشان از مقدس بودن او است.

در دو کنار این نشان، تصویر دو شیر زرد رنگ وجود دارد و در پایین آن یک تزیین زرد رنگ و زیر یک تزئین سفید رنگ قرار دارد. روی نوار سفید یک نوشته به زبان گرجی قرار دارد.

سرود ملی گرجستان:

سرود ملی گرجستان هم در سال 2004 بعد از انقلاب گل سرخ (رز) و استعفای رئیس جمهور ادوارد شواردنادزه، توسط پارلمان گرجستان به تصویب رسید و به همراه پرچم و نشان گرجستان رسمیت گرفت

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر از گرجستان و حتی اقامت گرجستان می‌توانند به سایت جورجین ملک مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جورجین ملک

گروه مشاورین املاک جورجین ملک وابسته به هلدینگ اوراسیا آی تی میباشد این شرکت با بیش از 3 سال سابقه درخشان در گرجستان و ایران و با داشتن کادری مجرب و کار آزموده در خدمت شما مشتریان عزیز میباشد تمامی خدمات توسط وکلای خبره گرجستان انجام میشود ما در کنار شما هستیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید

اطلاعات تماس
  • 021227*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی