اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970516310207968

لذت خرید هوشمندانه‌تر میکروفون، آشنایی با انواع و کارایی میکرو‌فن‌ها

راهنمای خرید و آشنایی با انواع میکروفون‌ها

کد: 13970516310207968

https://goo.gl/j7jKF2

، تهران , (اخبار رسمی): میکروفون به عنوان یک ابزار به ظاهر ساده دارای پیچیدگی‌های فنی زیادی می‌باشند. به همین دلیل در خرید آن باید به موارد بسیاری دقت نمود تا با توجه به کاربری، بهترین خرید ممکن انجام شود.

راهنمای خرید و آشنایی با انواع میکروفون‌ها
راهنمای خرید و آشنایی با انواع میکروفون

طراحی و ساختار میکروفون از نظر حساسیت به صدا را الگوی قطبی میکروفون می‌گویند. در الگوی قطبی مشخص می‌شود، یک میکروفون از چه جهاتی صدا را دریافت کرده و از چه زوایایی سیگنال‌های آن را نادیده می‌گیرد

میکروفون‌ها با ساختار متنوع خود، برای کاربری‌های مختلفی قابل استفاده هستند. در واقع هر نوع از انواع میکروفون‌، برای دریافت و ضبط صدای خاصی مناسب هستند و در صورتی که میکروفون متناسب با نوع کاربری انتخاب نشود، پس از دریافت و ضبط صدا، نتیجه‌ی نهایی نه تنها خوشایند و گوش‌نواز نخواهد بود، بلکه با ضعف‌های مختلفی روبه‌رو می‌شود. بنابراین پیش از خرید میکروفون، پیشنهاد می‌شود تا افراد با انواع میکروفون و کاربری‌های آن آشنا شوند.

برای درک بهتر مقاله پیش رو، بهتر است ابتدا سه مفهوم اصلی در میکروفون‌ها مورد بررسی قرار بگیرد:

_ فرکانس پاسخگویی: محدوده فرکانسی که یک میکروفون در آن بازه می‌تواند سیگنال صدا را دریافت کرده و پس از پردازش، آن را پخش کند.

_ ترنزینت پاسخگویی: به میزان توانایی میکروفون برای دریافت تغییرات سریع از منبع صدا گفته می‌شود.

_ الگوی قطبی: اصطلاحاً به طراحی و ساختار میکروفون از نظر حساسیت، الگوی قطبی میکروفون می‌گویند. در الگوی قطبی مشخص خواهد شد که میکروفون از چه جهاتی صدا را دریافت کرده و از چه زوایایی سیگنال‌های آن را نادیده می‌گیرد.

در ادامه نحوه‌ی اثرگذاری این سه المان بر کیفیت میکروفن پرداخته می‌شود:

میکروفون‌های کندانسور و داینامیک

به طور کلی میکروفون‌ها به دو گروه کلی "میکروفون‌های کندانسور" و "میکروفون‌های داینامیک" تقسیم‌بندی شده‌است. هریک از این دو دسته هنگام اجرای استودیو یا روی صحنه، عملکرد متفاوتی نشان می‌دهند.

_ میکروفون‌های داینامیک

این گروه از میکروفون‌ها، اغلب برای اجرای زنده روی صحنه مورد استفاده قرار می‌گیرند. علت این انتخاب، دوام و سختی قابل توجه، تطبیق‌پذیری بالا و توانایی این میکروفون‌ها در پردازش صدای بلند از منبع صوت است.

این میکروفون‌ها اغلب به سیستم ضد شوک مجهز هستند. این سیستم‌، میکروفون‌های داینامیک را برای قرار گرفتن در دست خواننده و حرکت‌های ناگهانی ایده‌آل کرده‌است. میکروفون‌های خازنی نسبت به تکان‌های شدید و حرکات ناگهانی حساسیت بالایی دارند و برای اجرای زنده مناسب نیستند.

همانطور که می‌دانید، سطح فشار صدا (SPL)، برای سنجش آستانه تحمل میکروفون در روبه‌رویی با صداهای بلند استفاده می‌شود. هرچه SPL یک میکروفون بالاتر باشد، حجم بالاتری از صدا را پشتیبانی می‌کند. SPL در این سری از میکروفون‌ها، نسبت به نمونه‌های دیگر، سطح بالاتری دارد که خود دلیل دیگری برای سازگاری این میکروفون با اجرای روی صحنه خواهد بود. میکروفون‌های داینامیک همچنین برای آمپلی فایرهای گیتار انتخاب خوبی هستند.

برای مثال میکروفون‌های Shure مدل SM57 و SM58 و میکروفون سنهایزر مدل MD421 می‌توانند برای ضبط زنده یا اجرای سازهای کوبه‌ای عملکرد خوب و رضایت‌بخشی از خود نشان دهند. با در نظر گرفتن تعداد زیادی از استثنائات، میکروفون‌های داینامیک نسبت به انواع کندانسور قیمت پایین‌تری دارند.

_ میکروفون‌های کندانسور یا خازنی

گرچه میکروفون‌های کندانسور نسبت به نمونه‌های داینامیکی قدمت بیشتری دارند، اما امروزه بسیاری از مدل‌های قدیمی و اولیه‌ی میکروفون‌های خازنی منسوخ شده‌اند و خیلی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. با این وجود، همچنان مدل‌های زیادی از میکروفون‌های کندانسور با کاربری‌های زیاد به بازار عرضه شده‌است. اما در مجموع باید گفت قیمت این گروه از میکروفون‌ها، گران‌تر از میکروفون‌های داینامیک است.

میکروفون‌های کندانسور نسبت به داینامیک‌ دو برتری مهم دارند که موجب گران‌تر بودن قیمت این میکروفون‌ها شده‌است.

مهم‌ترین ویژگی این میکروفون‌ها فرکانس پاسخگویی گسترده‌تر آن‌ها است که باعث شده نسبت به انواع داینامیک، توانمندی بیشتری برای دریافت صدا از چندین منبع صوت به صورت همزمان داشته باشند. این میکروفون‌ها همچنین، ترنزینت پاسخگویی سریع‌تری دارند که موجب می‌شود برای تغییر صداهای ناگهانی آماده‌تر باشند.

یکی از ضعف‌های میکروفون‌های کندانسور، نیاز آن‌ها به یک تقویت‌کننده خارجی (فانتوم پاور) است، که البته عملا همه‌ی ابزار صدا، میکسرها و... به یک تقویت‌کننده برای بهبود عملکردشان نیاز خواهند داشت. در برخی منابع، میکروفون‌ها در سه دسته کلی قرارگرفته‌اند. البته در این دسته‌بندی میکروفون‌های ریبون در گروه جداگانه‌ای در نظر گرفته‌ شده‌است. اما باید گفت این سری از میکروفون‌ها در واقع نوعی از میکروفون‌های خازنی هستند و ماهیت مستقلی ندارند.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌‌توانند به آدرس اینترنتی شرکت آروند فراز مهرگان مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آروند فراز مهرگان

آروند فراز مهرگان مرکز تامین، گارانتی و تعمیر تخصصی سیستم‌های صوتی حرفه‌ای، تجهیزات استودیویی و سیستم‌های صوتی خانگی نظیر میکسر و پاورمیکسر، آمپلی فایر و میکروفون، باند پسیو و اکتیو، اسپیکر و اسپیکر مانیتورینگ، اسپیکر بلوتوثی و ساندبار، و.. بوده که با بیش از 10 سال سابقه و تجربه در این حوزه فعالیت می‌کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

کسب و کار و خرده فروشی | موسیقی