اطلاعات تماس
  • 021668*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970517310479437

محاسبه آسان قیمت و متراژ کابینت آشپزخانه

چگونه قیمت کابینت آشپزخانه و متراژ لازم را می‌توان محاسبه کرد؟

کد: 13970517310479437

https://goo.gl/ggii9p

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله، با بیانی ساده و روان روش اندازه‌‌گیری متراژ مورد نیاز کابینت و محاسبه ساده قیمت آن ارائه شده‌است .هنگام سفارش ساخت، تغییر و یا تعویض کابینت و دکوراسیون آشپزخانه، استفاده‌ی بهینه از فضا و برآورد هزینه‌ی آن مشکل است.

محاسبه آسان قیمت و متراژ کابینت آشپزخانه
چگونه قیمت کابینت را محاسبه کنیم؟
کابینت‌سازها با روش‌های متفاوتی متراژ کابینت را محاسبه می‌کنند. اصولاً یک متر کابینت شامل یک متر طول کابینت زمینی، با عمق ۵۵ سانتی‌متر و یک متر طول کابینت
دیواری، با عمق ۳۰ سانتی‌متر است. البته با توجه به اینکه در آشپزخانه‌ها متراژ کابینت زمینی و کابینت دیواری به یک اندازه نیست، قدرالسهم هر یک جداگانه محاسبه می‌شود.

بدین‌‌صورت که کابینت زمینی به میزان ۶۰ درصد و کابینت دیواری به میزان ۴۰ درصد از ارزش یک متر کابینت را به خود اختصاص می‌دهد. به‌عنوان مثال در آشپزخانه‌ای با مجموعاً ۵ متر طول کابینت زمینی و 4 متر طول کابینت دیواری، متراژ کابینت این آشپزخانه ۴.۶ متر است.

نحوه محاسبه:

۵ متر طول کابینت زمینی با قدرالسهم ۶۰ درصد، به عبارت ۳ متر کابینت به‌علاوه‌ی ۴ متر طول کابینت دیواری با قدرالسهم ۴۰ درصد عبارت ۱.۶ متر کابینت که مجموعاً ۱.۶ متر کابینت را خواهیم داشت.

حال با توجه به قیمت اعلامی از سوی کابینت‌ساز، به‌راحتی می‌توان قیمت تمام‌شده را محاسبه کرد. در مثال فوق اگر قیمت یک متر کابینت را ۶۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شود، قیمت کابینت از قرار ۲ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان محاسبه می‌شود. معمولاً بین ۱۰ تا ۱۵ درصد نیز به‌عنوان هزینه‌ی حمل و نصب به مبلغ فوق اضافه خواهد شد.

در این مبحث (محاسبه آسان قیمت و متراژ کابینت آشپزخانه) نکاتی قابل تأمل وجود دارد که در هنگام محاسبه متراژ و قیمت تمام‌شده کابینت باید به آن‌ها توجه کرد:

الف) حتماً از کابینت‌ساز ارتفاع دیواری در قیمت پیشنهادی را باید پرسید. هنگام محاسبه، به دلیل اینکه ارتفاع دیواری ۹۰ است، قدرالسهم کابینت دیواری، به‌جای ۴۰درصد،
۶۰ درصد محاسبه خواهد شد. با این روش در حقیقت قیمت محاسبه‌شده حدود ۲۰ درصد از قیمت اعلامی اول بیشتر خواهد شد.

ب) متراژ کابینت زمینی و دیواری باید دقیقه به‌اندازه‌ی کابینت‌های تولیدشده باشد، فضاهای خالی مثل جای ماشین ظرف‌شویی، لباسشویی و یخچال نباید جزء متراژ کابینت‌های زمینی محاسبه شود.

البته در صورتی‌ که بر روی محل اجرای ماشین ظرف‌شویی و کابینت اجرا شده باشد، مبلغ صفحه‌ی کابینت جداگانه محاسبه خواهد شد. در خصوص محل اجرای یخچال هم در صورتی که بالای یخچال کابینت دیواری اجراشده باشد فقط این قسمت به متراژ کابینت دیواری اضافه می‌شود.

ج) همان‌طور که می‌دانید بدنه داخلی کابینت از ورق‌های سفید تولید می‌شود تا در زمان استفاده، به کمک بازتاب نور کاملاً داخل کابینت روشن باشد. این روش نظم و زیبایی بصری خوبی نیز به کار می‌دهد. البته این بدنه سفید در مکان‌هایی که از بیرون کار دیده می‌شوند باید با درب نماهای رنگی پوشیده شود که نمای کلی کار منظم و چشم‌نواز باشد.

این درب نماها را بعضی از کابینت سازها عددی و بعضی برحسب مترمربع محاسبه می‌کنند. بدنه‌های کنار یخچال هم جزء درب نماها هستند که همان‌طور که گفته شد، بعضی کابینت‌سازها هر یک را دو درب نما حساب می‌کنند. بعضی‌ها به‌صورت مترمربع محاسبه می‌کنند. سازه‌های دیگر که در کابینت آشپزخانه مورداستفاده قرار می‌گیرند هر یک قدرالسهم خود را دارند و در زمان محاسبه متراژ کابینت از این قدرالسهم ها استفاده می‌شود. در اینجا این سازه تا و قدرالسهم تا هر یک مرور می‌شود:

1- یونیت سرتاسری: این کابینت‌ها عموماً دارای عمق ۵۸ سانتی‌متری هستند و به‌ اندازه‌ی سه برابر کابینت زمینی یعنی 80 درصد قدرالسهم هستند.

2- ویترین: کل سازه‌‌هایی که از روی صفحه کابینت تا بالاترین قسمت کابینت دیواری امتداد داشته باشد را با قدرالسهم ویترین محاسبه می‌کنند که دو برابر کابینت دیواری و ۸۰ درصد محاسبه می‌شود.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کابینت پویا

کابینت پویا و مجموعه صنایع دکوراسیون پویا با هدف ایجاد اشتغال در صنعت دکوراسیون با جذب جوانهای تحصیل کرده و با پشتیبانی تجربی افراد کهنه کار این رشته، در جهت تامین نیازهای سازندگان ساختمان ، انبوه سازان و …. سالهاست که فعال و خدمتگزار است و فروشگاه اینترنتی پویا نیز با هدف تامین لوازم جانبی ، تامین کننده خوبی برای کارفرمایان و همکاران عزیز بوده و رضایتمندی روزافزون را برای شما فراهم میسازد.

اطلاعات تماس
  • 021668*****
[نمایش اطلاعات]