اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970521310969381

قیمت بلیط پروازهای خارجی به دو برابر نرخ سابق افزایش یافت

کد: 13970521310969381

https://goo.gl/iWe7V7

، تهران , (اخبار رسمی): سازمان هواپیمایی اعلام کرد که نرخ بلیط پروازهای بین‌المللی شرکت‌هایی که در ایران فعالیت می‌کنند از روز چهارشنبه 17 مرداد 97، به جای ارز رسمی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی با نرخ ارز در بازار ثانویه یعنی ۸ هزار و ۸۰۰ تومان محاسبه و اعمال خواهد شد.

قیمت بلیط پروازهای خارجی به دوبرابر نرخ سابق افزایش یافت
افزایش قیمت بلیط هواپیما

به گزارش ویلکسر، دلیل این افزایش تفاوت قیمت محاسبه نرخ دلار از 4200 تومان به 8800 تومان است.

سازمان هواپیمایی اعلام کرد که نرخ بلیط پروازهای بین‌المللی شرکت‌هایی که در ایران فعالیت می‌کنند از روز چهارشنبه 17 مرداد 97 ، به جای ارز رسمی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی با نرخ ارز در بازار ثانویه یعنی ۸ هزار و ۸۰۰ تومان محاسبه و اعمال خواهد شد. این اقدام به منزله تحمیل افزایش قیمت ۱۱۰ درصدی بر نرخ بلیط پروازهای خارجی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و نیز شرکت‌های خارجی فعال در ایران است.

تا پیش از نابسامانی های چند وقت اخیر در بازار ارز و وضعیت اقتصادی کشور، روش محاسبه قیمت پروازهای خارجی تمامی ایرلاین ها به این صورت بود که به صورت هفتگی با توجه به نوسانات قیمت ارز، مبلغی به عنوان  قیمت مرجع برای یک هفته بر روی سیستم تعیین می گردید تا تمام محاسبات نرخی در طول آن هفته و تا مشخص شدن قیمت‌های جدید بر اساس همان قیمت مرجع محاسبه شوند، که مشخصا با بالا و پایین رفتن قیمتها این نرخ هم دچار تغییراتی جزئی می شد.

اما از فروردین ماه سال ۹۷ و با تغییرات شدید و بی سابقه قیمت و بعد از مشخص شدن قیمت ارز 4200 تومانی توسط دولت، در ماه های گذشته این سیستم محاسباتی قیمت پابرجا ماند و دست کم باعث شده بود که پروازهای سیستمی دچار تغییرات زیاد قیمتی در ماه های گذشته نشوند. اما مشکلی که اکنون با آن رویه رو هستیم افزایش غیر قابل باور در بلیط پروازها به صورت یکباره میباشد.

با توجه به وضعیت کنونی و با حذف ارز دولتی، شاهد کاهش 80 تا 90 درصدی سفرهای خارجی خواهیم بود زیرا ارز مسافرتی کامل حذف گردیده است، نرخ بلیط هواپیماها 110 درصد افزایش قیمت داشته است و دلیل نهایی هم افزایش عوارض خروج از کشور می‌باشد.

باید خاطر نشان کرد که این افزایش قیمت فقط مختص به پروازهای خارجی نیست و به طبع در پروازهای داخلی نیز این افزایش را شاهد خواهیم بود. احتمال می رود افزایش نرخ پروازهای داخلی بین 20 تا 40 درصد باشد و همین مسئله نیز باعث افزایش نگرانی ها از بابت کمتر شدن میزان سفرها در داخل کشور و در ادامه آن شاهد به وجود آمدن لطمات شدید به صنعت هتل داری و هواپیمایی که از صنایع اصلی کشور هستند باشیم.

با توجه به سیاستهای جدیدی که در صنعت گردشگری ایران اعمال شده است بسیاری آینده این صنعت را مبهم و نگران کننده می‌دانند. این تصمیمات در آینده نه چندان دور بسیاری از آژانسهای مسافرتی را فلج ساخته و آنها را به تعدیل نیرو مجبور می سازد.

این وقایع سبب افزایش جمعیت بیکار جامعه و در نتیجه نابودی یکی دیگر از قطب های اقتصادی کشور خواهد شد. باید امیدوار بود که این وضعیت بحرانی برای صنعت گردشگری ایران موقتی بوده و به زودی به ساحل امنی لنگر گذارد.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ویلکسر

ویلکسر، اولین شرکت هواپیمایی ایرانی اجاره‌ دهنده ویلا در سراسر دنیا، مفتخر است که خدمات منحصربه‌فرد و جدیدی را به تمام مسافران ایرانی ارائه می‌دهد. از اینکه در ساختن خاطرات خوش مسافرانمان سهیم هستیم، به خود می‌بالیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی