اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970610314059554

ارزیابی تأثیر تبلیغات در تاکسی بر کسب‌و‌کار‌ها

کد: 13970610314059554

https://goo.gl/HV5eXx

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله، ضرورت و موارد تأثیرگذار تبلیغات در تاکسی را بررسی کرده تا به تأثیر آن و ارزش مازادی که برای کسب‌وکارها ایجاد می‌کند، بتوان پی برد.

ارزیابی تأثیر تبلیغات در تاکسی بر کسب و کار ها
ارزیابی تأثیر تبلیغات در تاکسی بر کسب‌و‌کار‌ها

یک تاکسی در طول روز و شب به مناطق مختلفی در شهر سفر می‌کند و همواره در حال حرکت است، نام و تبلیغ انجام‌شده در حوزه آن کسب‌وکار نیز، همواره در معرض دید افراد قرار می‌گیرد

همانند دیگر راهکارهای تبلیغاتی، لازم است که ضرورت و موارد تأثیرگذار تبلیغات در تاکسی را بررسی شود تا به تأثیر آن و ارزش مازادی که برای کسب‌وکار ها ایجاد می‌کند، مشخص شود.

اگر زمان را به‌عنوان یک معیار مهم در نظر گرفته شود، تأثیرات این دسته از تبلیغات، در دو محور کوتاه‌مدت و بلندمدت شناخته می‌شوند. این تقسیم، به کسب‌وکارها در تصمیم‌گیری در مورد ادامه تبلیغ و یا دست کشیدن از آن، کمک می‌کند. 

ابعاد و جنبه‌های مثبت:

تبلیغاتی مبتنی بر تاکسی بسیار ارزان هستند و این باعث خواهد شد که برای صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و یا استارت‌آپ‌ها مناسب باشند، چرا که این دسته از کسب‌وکارها عموماً دارای منابع مالی محدودتری هستند. از آنجایی‌ که یک تاکسی در طول روز و شب به مناطق محتلفی در شهر سفر می‌کند و همواره در حال حرکت است، نام و تبلیغ انجام‌شده در حوزه آن کسب‌وکار نیز، همواره در معرض دید افراد قرار می‌گیرد. به‌عنوان نمونه، در شهر نیویورک ایالات‌متحده آمریکا، که به مرکز تاکسی‌های زرد معروف است، به‌طور متوسط 10،986 بازدید در هر روز از تبلیغات صورت می‌گیرد. این بازدیدها به تعداد افرادی اشاره می‌کند که یک تاکسی را در بازه زمانی مشخص‌شده‌ای می‌بینند. تبلیغات صورت گرفته در این تاکسی‌ها بر روی پنل‌های روی سقف یا اطراف خودرو قرار دارند.

مزیت دیگر این دسته از تبلیغات، تعداد بازدید است. با یک محاسبه ساده مشخص می‌شود که چه تعدادی برای رفتن به مراکز خرید، فروشگاه‌ها، سازمان‌ها مختلف یا مراکز تفریحی، در طول روز از تاکسی استفاده می‌کنند. این تعداد افراد و بازدید از تبلیغات مبتنی بر تاکسی، در واقع به معنای تعداد دیده شدن یک تبلیغ و سودآوری برای تبلیغ‌کننده خواهد بود.

یک تاکسی که باعث دیده‌شدن یک برند، کالا یا خدمات در مراکز خرید شود، قطعاً فرصت مناسبی برای برقراری ارتباط با افراد جهت ارائه تبلیغ خواهد بود.

همچنین برای کارآفرین‌های محلی، تبلیغات مبتنی بر تاکسی یک شانس برای جلب‌ توجه جمعیت خاصی خواهد بود. صرف هزینه‌های تبلیغاتی در محله‌های خاص سطح شهر، منجر به جلب‌ توجه ساکنین از طبقات اجتماعی خاص خواهد شد. بنابراین، در اینجا توجه به میزان هزینه یک نکته مهم است، چرا که ارزان‌ترین ابزار با توجه به هزینه‌های کلی دیگر خواهد بود.

ابعاد و جنبه‌های منفی:

در کنار تمامی جنبه‌های مثبت تبلیغات تاکسی محور، تعداد جنبه و نکات منفی نیز وجود دارد. یکی از آن‌ها، فاکتور تصویری در این دسته تبلیغات است. برخی از تبلیغ‌کنندگان و مخصوصاً بنگاه‌های تجاری بزرگ، حس می‌کنند که این نوع تبلیغ برای آن‌ها مناسب نیست. بنابراین اگر برای شرکت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک و دارای منابع تبلیغاتی محدود مناسب تلقی می‌شود، ولی برای تجارت‌هایی که به مشتریان با دیدگاه گسترده‌تر و در ابعاد بزرگ‌تری نگاه می‌کنند و یا کسب‌وکارهایی که از راه دور به تبلیغات سرتاسری می‌پردازند، چندان مناسب به نظر نیاید. همچنین، تبلیغات مبتنی بر تاکسی چندان برای محصولات فاقد تقسیمات جغرافیایی مشخص مناسب نیست و تنها هدر رفت هزینه و زمان را برای آن‌ها به همراه خواهد داشت.

از سوی دیگر، انسجام نیز مسئله مهم دیگری است که به معنای مسیر مشخص رفت‌وآمد اکثر رانندگان تاکسی است. بنابراین نواحی تبلیغاتی ممکن است برای روزهای مشخص مناسب و برای روزهای دیگر، نامناسب باشد. علاوه بر این موارد، حق تبلیغات ممکن است در زمینه خلاقیت محدودشده باشد. چندین قالب و فضای خاص وجود دارند که کار را برای آژانس‌های تبلیغاتی در جهت رضایتمندی مشتری سخت می‌کنند.

به همین دلیل یکی از مهم‌ترین نکات با اهمیت در اجرای تبلیغات تاکسی: هوشمندی، مکان محوری و شخصی‌سازی پخش و نمایش تبلیغات براساس پارامترهای ذکر شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تبلیغات تاکسی تب رو

تب رو تبلیغات تاکسی به صورت هوشمند

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی