اطلاعات تماس
  • 091660*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970614315049674

گزارش نفت آنلاین از سختی‌های کارکنان حفاری

اینجا آخر دنیاست، یک دکل حفاری

کد: 13970614315049674

https://goo.gl/GQvRfo

، تهران , (اخبار رسمی): کار و تلاش در یک دکل حفاری از جمله مشاغل سخت و طاقت‌فرسا است. متاسفانه هنوز برای قانون کار کشور این سختی کار محرز نشده و همچنان این شغل در ردیف مشاغل سخت قرار نگرفته است. نفت آنلاین در ادامه گزارشی را از سختی کار کارمندان حفاری تهیه کرده است که در ادامه ارائه می‌شود.

اینجا آخر دنیاست، یک دکل حفاری
حفاری نفت آنلاین

به گزارش نفت آنلاین، کارکنان دکل‌های حفاری از جمله زحمت‌کش‌ترین و پرتلاش‌ترین کارکنان صنعت نفت در جهان هستند. در کشور ما شرکت‌های انگشت شماری در زمینه صنعت حفاری مشغول به کار هستند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به شرکت ملی حفاری ایران و شرکت حفاری شمال اشاره کرد.

به جرات می‌توان گفت شرکت‌های حفاری در ایران از نظر توانمندی نیروی متخصص در ردیف بهترین شرکت‌های حفاری جهان قرار دارند ولی در زمینه تجهیزات به علت تحریم‌های سال‌های اخیر قطعا حرفی برای گفتن نداریم.کافی است سری به دکل‌های حفاری شاغل در منطقه جنوب زده شود. نارضایتی شغلی در چشمان این کارکنان پرتلاش موج می‌زند. اما ای کاش مشکلات کارکتان اقماری دکل‌های حفاری فقط به سختی کار، گرمای شدید و کمبود حقوق و مزایا خلاصه می‌شد. آری مشکل جای دیگری است، دوری از خانه و خانواده.

متاسفانه کارکنان اقماری حفاری با مشکلات عدیده خانوادگی مواجه هستند. دوری مرد از خانه،کاشانه، همسر و فرزندان اول از اینکه خانواده مرد را آزار می‌دهد خود شخص را نیز آزار می‌دهد.

کارکنان این شرکت‌ها ۱۴ روز تمام باید با آهن داغ و فولادین سر کنند، در گرما و سرما تلاش کنند، عرق بریزند و در همه حال نگران خانواده‌شان باشند.

در بسیاری از شرکت‌های حفاری دنیا جهت رعایت حال کارکنان این صنعت تمهیداتی جهت رفع مشکلات ذهنی متخصصان حفاری از جمله افزایش حقوق و مزایا در نظر گرفته شده است تا شاغل به جایی برسد که اصلا دغدغه مالی نداشته باشد. همچنین در برخی از شرکت‌های بزرگ حفاری امکاناتی نیز جهت خانواده‌های کارکنان اقماری در نظر گرفته شده است تا اندکی از دغدغه ذهنی متخصص حفاری بکاهند. اما متاسفانه کارکنان حفاری در کشور ما از کوچکتربن امکانات محروم هستند. این در حالی است که بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای به‌کارگیری همین متخصصان حاضر هستند و بهترین امکانات،حقوق و مزایای مناسب را برای آنان فراهم کنند.

کافی است ظاهر کارکنان اقماری را با کارکنان ستادی همان شرکت مقایسه کنید. پوست سوخته، آثار کار سخت بر بدن و … از جمله خصوصیات شناسایی یک متخصص حفاری است. 

یکی از خبرنگاران نفت آنلاین تابستان امسال با حضور در یک دکل حفاری در منطقه آزادگان، از نزدیک نظاره‌گر کار و تلاش این کارمندان بر روی دستگاه حفاری شد. دماسنج که جلوی آفتاب داغ گذاشته می‌شود با تعجب عدد ۷۰ درجه سانتی‌گراد را نشان می‌دهد. خبرنگار نفت آنلاین به رییس دستگاه می‌گوید احتمالا دماسنج مشکل دارد. رییس دستگاه پاسخ می‌دهد خیر، این دمای دقیق این منطقه است. برای خبرنگار باور کردنی نیست و می‌پرسد چطور و چگونه این انسان‌ها اینجا کار می‌کنند و رییس دستگاه سرش را به حالت افسوس تکان می‌دهد و می‌گوید اینها با معجزه زنده هستند.

کشور ما دارای کارشناسان و روانشاسان خبره است. قبول داریم کار در یک دکل حفاری تعطیل‌پذیر نیست. ولی آیا می‌توان سلامت کارکنان حفاری را قربانی کار کرد؟! نفت آنلاین از همه کارشناسان و دست اندرکاران دعوت می‌کند چاره‌ای بیاندیشند تا اندکی از سختی کار آنان بکاهند. دست اندرکاران صنعت نفت نیز لحظه‌ای خود را جای این عزیزان بگذارند. آیا حاضر هستند ثانیه‌ای جای خود را با این متخصصان عوض کنند؟! 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نفت آنلاین

به گزارش نفت آنلاین، پروانه ی رسمی انتشار پایگاه خبری نفت آنلاین (NAFTONLINE) بعد از درخواست در تاریخ اسفندماه سال 94 توسط صاحب امتیاز این پایگاه خبری و با رایزنی های مربوطه و انجام کلیه مراحل رسمی بعد از گذشت حدود 2 سال با تصویب در جلسه ی هیأت نظارت بر مطبوعات در تاریخ 14 اسفندماه 96 صادر و از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت شد.

اطلاعات تماس
  • 091660*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته