اطلاعات تماس
  • 091660*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970621315999674

دردی که نیروهای اقماری صنعت نفت متحمل می‌شوند

کد: 13970621315999674

https://goo.gl/xCGs6K

، تهران , (اخبار رسمی): متاسفانه هنوز کار ‌اقماری جزء مشاغل سخت محسوب نمی‌شود. امید است مسئولان ذیرربط در این زمینه تجدیدنظر کرده و با توجه به خطرات این شغل، آن را جزء مشاغل سخت قرار دهند.

 دردی که نیروهای اقماری صنعت نفت متحمل میشوند
naftonline حفاری شرکت ملی حفاری ایران nidc سپهر سپهری sepehr sepehri

به گزارش نفت آنلاین، کافی است چشم برهم بگذاری تا یک هفته استراحت (rest) تمام شود. می‌دانی که باید دوباره به محل کار برگردی، تمام وجودت را غم و اندوه می‌گیرد. انگار که یکی از عزیزان را از دست داده‌اید. دلت نمی‌رود که وسایل را جمع کنید. این دست و آن دست می‌کنید، فایده‌ای ندارد، باید خود را برای رفتن به کار و ۲ هفته کار آماده کنید. این قصه اقماری‌کاران در صنعت نفت بالاخص حفاری است.۲ هفته کار دو هفته استراحت.

وقتی دیگران به این قضیه نگاه می‌کنند،می‌گویند ۲ هفته کار و دو هفته استراحت؟ از این بهتر نمی‌شود! چرا اینقدر غر می‌زنند و شکایت می‌کنند. ما هر روز خدا، سرکار می‌رویم و چیزی به عنوان استراحت نداریم.

ولی قضیه چیز دیگری است.اقماری کاران ۷ ماه از سال را در کنار خانواده‌هایشان نیستند (با احتساب ۱ ماه مرخصی سالانه) و این دوری از خانواده مشکلات و مسایلی را به همراه دارد.

افسردگی، استرس، فشارهای روحی و روانی از عواقب کار به صورت اقماری است. این عواقب آنقدر نرم و آرام بروی جسم و روح شخص اثر می‌گذارد که پس از چند سال دیگر، آن روحیات اولیه را ندارد و تبدیل به شخص دیگری شده است. حضور مرد در خانه کم کم رنگ می‌بازد و در برنامه زندگی، کمتر به روی او حساب می‌کنند و شاید مرد در خانه همانند مهمان باشد.

یکی از کارمندان اقماری می‌گفت: «وقتی به Rest (استراحت) می‌روم در خانه طوری رفتار می‌کنم که حضور من درخانه، لطمه‌ای به برنامه زندگی همسر و فرزندم وارد نکند، چون دو هفته بیشتر مهمان‌شان نیستم». شخص دیگری میگفت: «وقتی به منزل رفتم با شکایت همسرم مواجه شدم، همسرم می‌گفت که با آمدن تو، نظم زندگی‌مان به هم می‌خورد. ببین، این بچه تا دیر وقت بیدار است و نمی‌خوابد، هر وقت تو نیستی اول شب می‌خوابد.»

راننده اتوبوس شرکت می‌گفت: «مهم نیست که چه شغلی دارید، مهم این است که شب کنار زن و بچه باشید.» واقعا همین‌ طور است. هر شغلی داشته باشید و هر چقدر هم حقوق بگیرید هیچ چیزی جای خانواده را نمی‌گیرد و هیچ لذتی بالاتر از این نیست که عصرها بعد از تایم ادرای کودک شش ماهه را در آغوش بگیرید، اما در بین کارکنان اقماری کسانی هستند که حتی موقع تولد فرزندشان نتوانستند در کنار همسرشان باشند و این است سختی کار اقماری که بر هیچ‌کس این سختی کار پوشیده نیست.

متاسفانه هنوز کاراقماری جزء مشاغل سخت محسوب نمی‌شود و امید است مسئولان ذیرربط در این زمینه تجدیدنظر کرده و با توجه به خطرات این شغل، آن را جزء مشاغل سخت قرار دهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نفت آنلاین

به گزارش نفت آنلاین، پروانه ی رسمی انتشار پایگاه خبری نفت آنلاین (NAFTONLINE) بعد از درخواست در تاریخ اسفندماه سال 94 توسط صاحب امتیاز این پایگاه خبری و با رایزنی های مربوطه و انجام کلیه مراحل رسمی بعد از گذشت حدود 2 سال با تصویب در جلسه ی هیأت نظارت بر مطبوعات در تاریخ 14 اسفندماه 96 صادر و از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت شد.

اطلاعات تماس
  • 091660*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته