اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970624316539591

درمان بی اختیاری مدفوع

کد: 13970624316539591

https://goo.gl/ViJh2h

، تهران , (اخبار رسمی): بی اختیاری مدفوعی شامل خروج ناخواسته جامدات، مایعات و گاز است که دکتر یوسف فام، فلوشیپ جراحی کولورکتال (روده بزرگ و مقعد) در این باره توضیحاتی را در این مقاله ارائه داده است. درمان بی اختیاری مدفوعی همیشه با موفقیت 100% روبرو نیست ولی بخشی از مشکل بیمار حل خواهد شد.

درمان بی اختیاری مدفوعی
درمان بی اختیاری مدفوعی از زبان دکتر یوسف فام

علت اصلی بی‌اختیاری مدفوعی آسیب‌های ماهیچه‌ای و اعصاب مقعد، راست روده و آسیب‌های مغزی و نخاع است

بی اختیاری در دفع عبارت است از ناتوانی یک شخص در دفع جامدات، مایعات و یا گاز در مکان و شرایط نامناسب، بنابراین اگر کسی نتواند اختیار دفع را در زمان مناسب و مکان مناسب داشته باشه، دچار بی اختیاری مدفوعی است.

بی اختیاری صفر یا یک نیست، بی اختیاری دفعی یک طیف وسیع است که نسب به شرایط آن در مکتب‌های مختلف درجه‌بندی شده است. به طوریکه بعضی‌ها بی‌اختیاری را از صفر تا بیست و بعضی‌ها از ۰ – ۱۰ تقسیم بندی می‌کنند. بنابراین بی اختیاری مدفوعی یک طیف است و این گونه نیست که شخص یا بی اختیار باشد یا بی اختیار نباشد.

علت بی اختیاری مدفوعی

علت بی اختیاری مدفوعی می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد ولی مهم‌ترین دلیل آن موارد زیر است:

آسیب ماهیچه‌های مقعدی به هر دلیلی

آسیب اعصاب ماهیچه‌های مقعدی

آسیب اعصاب مرکز مثل آسیب‌های مغزی و نخاع

آسیب راست روده به هر دلیلی

و...

درمان بی اختیاری مدفوعی

در بحث درمان بی اختیاری مدفوعی با توجه به اینکه شخص بنا به چه دلیلی دچار بی اختیاری شده باشد درمان‌ها متفاوت خواهد بود، هدف برگرداندن فیزیولوژی دفع است تا بتوان جلوی بی اختیاری را گرفت ولی همیشه این کار امکان‌پذیر نیست و ممکن هست همچنان مشکلاتی وجود داشته باشد که نشود بی‌اختیاری را به صورت کامل درمان کرد.

به عنوان مثال وقتی رکتوم برداشته شود امکان اینکه دوباره برای بیمار بازسازی رکتوم انجام داد وجود ندارد، تلاش‌هایی صورت خواهد گرفت تا قسمتی که در پایین به عنوان رکتوم به مقعد پیوند زده می‌شود تغییراتی داده شود که گنجایش زیادی داشته باشد، ولی بدون شک رکتومی که شخص به صورت فیزیولوژیک و مادرزادی داشته است هیچ وقت ایجاد نخواهد شد.

مثال دیگر که می‌شود زد این هست که اگر اسفنگتر آسیب دیده باشد برای اسفنگتر می‌شود ترمیم را انجام داد و این ترمیم می‌تواند مقدار زیادی از بی اختیاری را کنترل کند ولی باز هم کنترل دفع مدفوع به صورت ۱۰۰% نخواهد بود و امکان دارد درجاتی از شکست در آن وجود داشته باشد. در مواردی که آسیب عصب اتفاق افتاده باشد احتمال اینکه بتوان کنترل مدفوع را به حالت اول و یا حالت قابل قبولی برگرداند کمتر است به خاطر اینکه امکان بازسازی اعصاب در این ناحیه معمولا وجود نداره و پزشک مجبور است از روش‌های جایگزین مثل جراحی اسفنگتر مصنوعی یا موارد مشابه آن برای بهبود بی اختیاری در فرد کمک بگیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر حسین یوسف فام جراح عمومی – فلوشیپ جراحی کولورکتال

تجارب بالینی دکتر یوسف فام جراحی سرطان های کولون و رکتوم به روش لاپاراسکوپی جراحی پرولاپس رکتوم به روش های STARR و Ventral Rectopexy Laparascopic جراحی فیستول های پیچیده مقعدی با انواع روش های حفظ اسفنکتر مقعدی و جراحی فیستول به روش VAAFT اولین بار در ایران جراحی های سینوس های بیونیرال به روش EPSIT اولین بار در ایران جراحی هموروئید به روش PPH و HAL- RAR جراحی لاپاراسکوپیک آندومتریوزهای پیشرفته

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان