درمان هموروئید با 6 روش

علل ایجاد بیماری هموروئید و درمان آن

کد: 13970702318349591

https://goo.gl/kSsqDX

، تهران , (اخبار رسمی): منظور از هموروئید ۳ عدد بالشتک عروقی است که در ناحیه انتهای راست روده و در خروجی مقعد واقع شده است که روی آن با مخاط طبیعی روده پوشیده شده است. درمان هموروئید از طریق اصلاح رژیم غذایی، جراحی سرپایی و عمل جراحی پیچیده امکان‌پذیر است.

علل ایجاد بیماری هموروئید و درمان آن
درمان همورئید - دکتر حسین یوسف فام

یبوست طولانی مدت که منجر به زور زدن طولانی حین دفع می‌شود و حاملگی از علت‌های اصلی بیماری همورئید است

هموروئید یکی از ساختارهای نرمال بدن است که جهت عملکرد طبیعی دفع مدفوع و حفظ کنترل بر دفع  لازم  و ضروری است. منظور از هموروئید ۳ عدد بالشتک عروقی است که در ناحیه انتهای راست روده و در خروجی مقعد واقع شده که روی آن با مخاط طبیعی روده پوشیده شده است.

این بالشتک‌ها به طور طبیعی ۱۵ درصد از فرآیند کنترل مدفوع را بر عهده دارند. بیماری هموروئید یا بواسیر عبارت از بزرگ شدن غیرطبیعی این بالشتک‌ها است که می‌تواند منجر به بروز علائمی شود که در اصطلاح مردم آن را بیماری بواسیر می‌دانند.

عللی که باعث بروز علائم می‌شود عبارت است از تشکیل لخته یا ترومبوز داخل بالشتک هموروئید که منجر به تورم و درد شدید در اطراف مقعد می‌شود، دوم خروج بالشتک‌های بزرگ هموروئید از مقعد و عدم داخل رفتن دوباره آنها که باز منجر به درد و توده دردناک در اطراف مقعد می‌شود و مساله بعدی خونریزی هنگام دفع است که از علائم شایع بیماری هموروئید است. بیمارانی که هموروئید بزرگ و پرولابه (بیرون زده) به مدت طولانی دارند معمولا از خیسی و ترشحات مقعدی رنج می‌برند که به علت بیرون‌زدگی مخاط روده اتفاق می‌افتد که دائم در این ناحیه ایجاد ترشح می‌کند.

علل ایجاد بیماری هموروئید:

یبوست طولانی مدت که منجر به زور زدن طولانی حین دفع می‌شود بیشترین علت علامت‌دار شدن هموروئید است. حاملگی هم از عوامل تشدید هموروئید است.

درمان هموروئید:

درمان‌های متعددی برای بیماری هموروئید در دسترس است که بسته به شدت بیماری، بیمار مبتلا و عوامل زمینه‌ای می‌توان برای بهبود علایم از آنها بهره جست. انتخاب روش درمان هموروئید با نظر پزشک معالج انتخاب می‌شود.

۱ – اصلاح رژیم غذایی، سبک زنگی و بالا بردن فعالیت فیزیکی

۲-استفاده از مواد ملین جهت بهبود عادات دفعی

۳- روش‌های سرپایی مانند رابرباند، لیزر یا درمان هموروئید با اینفرارد

۴- جراحی به روش معمول برداشتن هموروئید

۵- جراحی هموروئیدوپکسی با استفاده از استاپلر

۶- بستن عروق هموروئیدی با استفاده از روش داپلر HAL

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر حسین یوسف فام جراح عمومی – فلوشیپ جراحی کولورکتال

تجارب بالینی دکتر یوسف فام جراحی سرطان های کولون و رکتوم به روش لاپاراسکوپی جراحی پرولاپس رکتوم به روش های STARR و Ventral Rectopexy Laparascopic جراحی فیستول های پیچیده مقعدی با انواع روش های حفظ اسفنکتر مقعدی و جراحی فیستول به روش VAAFT اولین بار در ایران جراحی های سینوس های بیونیرال به روش EPSIT اولین بار در ایران جراحی هموروئید به روش PPH و HAL- RAR جراحی لاپاراسکوپیک آندومتریوزهای پیشرفته

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان