اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970628317299755

آشنایی با روش‌های تعمیر تلویزیون ال جی

کد: 13970628317299755

https://goo.gl/b32GmY

، تهران , (اخبار رسمی): طی چند سال گذشته شرکت ال جی یک روند صعودی در کمیت و کیفیت تولیدات خود داشته و از یک شرکت محدود تولیدکننده لوازم صوتی و تصویری به تولیدکننده بزرگ کلیه لوازم منزل تبدیل شده است و بدیهی است به موازات این رشد در بخش تولید، بخش خدمات و تعمیر تلویزیون LED ال‌جی هم شرایط جدیدی پیدا کند.

تعمیر تلویزیون ال جی
تعمیرات تخصصی انواع تلویزیون led , lcd , plasma و سینمای خانگی و دی وی دی پلیر

در این محتوا، عیوبی که گاهی در تلویزیون‌ها LG ایجاد می‌شود، اشاره خواهد شد.

عیوب متداول

سری LW : ایراد در بخش مین برد تلویزیون بیشترین ایرادی است که در این مدل دیده می‌شود و نشانه‌های ظاهری آن عبارتند از:

  • روشن نشدن تلویزیون و ماندن در حالت استندبای
  • روشن شدن تلویزیون و ماندن روی لوگوی ال جی
  • بهم ریختگی رنگ‌ها
  • خاموش شدن و روشن شدن مجدد دستگاه بعد از چند دقیقه

تعمیر تلویزیون ال ای دی ال جی سری LW

در صورت داشتن ایراد مین برد، در صورت عدم دستکاری اشتباه قطعه معیوب یعنی مین برد که به علت همین ایراد جزء قطعات کمیاب هم شده است، به طور اصولی و با هزینه منطقی قابل انجام است اما در صورت دستکاری اشتباه دستگاه نعویض مین برد تنها راه تعمیر تلویزیون خواهد بود.

تعمیر تلویزیون ال ای دی ال جی سری LN

متداول‌ترین ایراد در این مدل ایراد در بخش بک لایت است. سوختن تعدادی از لامپ‌های LED در بخش بک لایت این تلویزیون باعث قطع شدن تصویر و در واقع دیده نشدن تصویر میشود. معمولا در این مدل وقتی ایراد بک لایت ایجاد می‌شود بعد از روشن کردن تلویزیون تصویر برای یک لحظه ظاهر می‌شود و سپس قطع می‌شود ولی پخش صدا بدون مشکل انجام می‌شود. مراحل تعمیر تلویزیون ال ای دی ال جی سری LN در ایراد بک لایت شامل تعویض لامپ‌های خراب و نیمه خراب این مجموعه و تنظیمات ظریف و مهم آن و همچنین انجام اصلاحیه در برد پاور تلویزیون برای جلوگیری از ایجاد مجدد ایراد است.

تعمیر تلویزیون ال ای دی ال جی سری LB

این سری هم در تمامی ورژن‌ها دارای ضعف طراحی و قطعات در بخش بک لایت است و ایراد بک لایت بیشترین ایرادی است که در ورژن‌های مختلف این مدل مانند LB56100 – LB62300 ایجاد می‌شود. صورت‌های ظاهری ایجاد ایراد بک لایت در سری LB عبارتند از:

  • تصویر تلویزیون برای یک لحظه چشمک می‌زند و قطع می‌شود ولی صدا دارد
  • تصویر تلویزیون به صورت چشمک زن در می‌آید و هر چند ثانیه یکبار چشمک می‌زند
  • ایجاد نقاط تاریکی روی تصویر تلویزیون
  • ایجاد نقاط نورانی در تصویر تلویزیون

تعمیر بک لایت در این مدل دارای ظرافت بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها است اما اصول کلی آن به مانند سایر تعمیرات بک لایت تلویزیون شامل تعویض لامپ‌های خراب و نیمه خراب و انجام اصلاحیه برد پاور برای پایین آوردن استهلاک این بخش است. در برخی از مدل‌های این مجموعه مانند سری LB69000 به طور ویژه از قطعات بسیار با کیفیت‌تری نسبت به سایر ورژن‌ها استفاده شده و در کنار آن پنل frameless دستگاه زیبایی آن را دو چندان کرده است.

تعمیر تلویزیون ال ای دی ال جی سری LA 

در این سری از تلویزیون‌های ال جی از قطعات بخش بک لایت سری LN استفاده شده که باعث می‌شود ایراد اپیدمی مجموعه LN در این سری هم تکرار شود و طبیعتا شرایط تعمیر تلویزیون ال ای دی ال جی در این سری هم به مانند سری LN شامل تعویض قطعات معیوب بخش بک لایت به همراه انجام اصلاحیه در برد پاور تلویزیون است.

تعمیر تلویزیون ال ای دی ال جی سری LM 

در تمام ورژن‌های این سری مانند LM66100 ،LM76100 از بک لایت edge یک طرفه که در پایین دستگاه قرار گرفته استفاده شده است که در صورت خرابی بخش بک لایت که در این تلویزیون‌ها گاها ایجاد می‌شود باعث می‌شود برای انجام تعمیر تلویزیون نیاز به تعویض کلی این قطعه باشد. آب‌خوردگی پنل تلویزیون یکی دیگر از ایرادهایی است که هر چند ایرادی است که برای مصرف کننده ایجاد می شود اما به علت تعدد آن در این مجموعه به آن اشاره می‌شود. اهمیت آب‌خوردگی پنل تلویزیون در این سری بیشتر به آن علت است که از برد t con در این تلویزیون استفاده نشده و قطعات این برد به مین برد تلویزیون منتقل شده که باعث می‌شود در اثر آبخوردگی این تلویزیون‌ها مین برد آسیب دیده و در بیشتر موارد نیاز به تعویض داشته باشد.

تعمیر تلویزیون ال ای دی ال جی سری LS 

ایراد بک لایت ایراد اپیدمی در این مدل نیز است اما با این تفاوت که در این مدل ال جی از نوع خاصی از لامپ‌های بک لایت استفاده کرده که مختص همین مدل است و در مدل دیگری استفاده نشده است. نوعی بک لایت یک‌طرفه در این مدل از تلویزیون‌های ال جی استفاده شده که پیش از آن فقط در تلویزیون‌های فیلیپس نمونه آن بود، بک لایت یک‌طرفه در عرض صفحه نمایش تلویزیون و در سمت چپ آن. تعداد زیادی از لامپ‌های ال ای دی که با فاصله کم و با نور زیاد روشن می‌شوند تا بتوانند تمام نور صفحه را تامین کنند.

عوامل مختلفی از جمله تراکم بالای ال ای دی‌ها و نیاز به تولید نور به مقدار زیاد باعث می‌شود که گرمای زیادی در این بخش تولید شود و در صورت عدم کنترل این حرارت عمر مفید قطعات این بخش کاهش می‌یابد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه تخصصی رایان

خط مشی رایان ارائه خدمات تعمیر تلویزیون ( LED , LCD , Plasma ) ، تعمیر سینمای خانگی ، تعمیر دی وی دی پلیر و به طور کلی مجموعه لوازم صوتی و تصویری با تکیه بر متخصصین مجرب و متعهد و بالاترین کیفیت ممکن است. رایان نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه و دارای مجوز فعالیت از اتحادیه فروشندگان و تعمیرکاران لوازم صوتی و تصویری استان تهران می باشد.

اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]