اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970716320647108

گفت‌وگو با علی درجزینی، مدرس مجموعه ابر طلایی

سمینار اقتصاد مخوف ایران

کد: 13970716320647108

https://goo.gl/2qct7B

، تهران , (اخبار رسمی): برهم ریختگی اقتصاد کشور جنبه‌های مختلفی را تحت شعاع خود قرار داده است و امروز شاهد اقتصادی مخوف هستیم. براساس دید و نظر کارآفرین نمونه‌ی دانشکده‌ی کارآفرینی دانشگاه تهران دلیل و منشا این مشکلات صادق نبودن دولت با مردم است و نمی‌توان از دولت برای پیشرفت کسب و کار توقعی داشت.

سمینار اقتصاد مخوف ایران
علی درجزینی
سمینار اقتصاد مخوف ایران
سمینار اقتصاد مخوف ایران
سمینار اقتصاد مخوف ایران
سمینار اقتصادمخوف ایران 1

پیشنهاد می‌کنم هرکس با هر سرمایه‌ای که در دست دارد، سبد سرمایه‌گذاری تشکیل دهد. در سیمنار «اقتصادمخوف ایران 1» شرایط سرمایه‌گذاری در 6 بازار ارز، طلا، مسکن، اتوموبیل، بورس و کسب‌وکار را تحلیل کردم

وضعیت اقتصادی این روزها، فکر تمام آحاد جامعه اعم از فقیر و غنی، بالانشین و پایین نشین را درگیر کرده است. نوسانات ارز، طلا، مسکن و ... باعث شده است که همه به یک مسئله فکر کنند «حال باید چه کرد»؟ باتوجه به این اخبار و موضوعات مصاحبه‌ای با کارآفرین برجسته‌ی کشور، علی درجزینی، مدرس مجموعه ابرطلایی انجام شد و از دید و نظر او راه حل این بحران بررسی شد. در این خصوص دو سوال و چالش اساسی وجود دارد:

در این شرایط دولت باید چه تدبیری داشته باشد؟ در این شرایط مردم باید چگونه عمل کنند؟

علی درجزینی، مدرس مجموعه ابرطلایی و کارشناس حوزه‌ی کسب و کار در پاسخ به این سوالات و در رابطه با این چالش توضیح داد: وضعیت به هم ریخته و نابسامان که امروزه در اقتصاد مشاهده می‌شود، ثمره‌ی اتفاقات و تصمیمات نادرستی است که سال‌ها پیش گرفته شده است. از دید و نظر من که کارآفرین و مدرس کسب و کار هستم ریشه‌ی این نابسامانی‌های اقتصادی، عدم شفافیت دولت است و دولت با مردم شفاف نبوده است. شاید اگر مردم شفافیت را از سوی دولت می‌دیدند، شاهد این اتفاقات نبودیم.

بعید می‌دانم که این مهم عملی شود، اما دولت باید با مردم شفاف باشد. ما وظیفه داریم که برای آیندگان سرزمینی با شکوه برجای بگذاریم و ایرانی آباد را به فرزندان خود تحویل دهیم.

برای داشتن ایرانی آباد و باشکوه دیگر نباید از دولت توقعی داشته باشیم. من به عنوان یک کارآفرین تا مدتی پیش، فکر می‌کردم که دولت باید از کسب و کارها به خصوص کسب و کارهای کوچک، حمایت کند. اما با عملکرد فعلی دولت، اکنون دولت را به عنوان فاکتوری می‌بینم که در حوزه‌ی کسب و کار باید با آن مقابله کرد، چرا که امروزه تصمیم‌های دولت فعلی به عنوان یک تهدید در کسب و کارها به شمار می‌آید. زیرا دولت نشان داده است که با مردم شفاف و صادق نیست.

در کشورهای توسعه یافته و پیشرفته، چشم و امید نداشتن به دولت یک امر مضحک و خنده‌دار است، چرا که حمایت دولت جزو حداقل حقوق شهروندان است و از مهم‌ترین وظایف دولت، ایجاد شرایط و سیاست هایی است که مردم بتوانند به راحتی کسب و کار کنند.

همانطور که پیش‌تر در «سمینار اقتصاد مخوف 1» گفتم اکنون ما در شرایط و سیستمی قرار گرفته‌ایم که الیگارشی در آن به وضوح دیده می‌شود.  الیگارشی یعنی اندک‌سالاری که در آن منافع تعداد اندکی تمام سیاست‌ها و خط مشی‌ها را معین می‌کند.

پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌ها از تاریکی اقتصادمان یا به اصطلاح ما، اقتصاد مخوف ایران خبر می‌دهد و جزئیات و چرایی آن را می‌توانید در مقاله‌ی "چرا اقتصاد ایران مخوف است" مطالعه کنید. 

در ادامه و در مصاحبه با علی درجزینی، جویای راهکارهایی شدیم که وی در این شرایط به مردم پیشنهاد می‌دهد.

کارآفرین نمونه‌‌ی دانشگاه تهران و مدرس مجموعه‌ی ابرطلایی در رابطه با پیشنهادات و راهکارهایی که دراین وضعیت می‌توان از آن‌ها پاسخ‌های مثبتی گرفت، گفت: پیشنهاد می‌کنم هرکس با هر سرمایه‌ای که در دست دارد، سبد سرمایه‌گذاری تشکیل دهد. یعنی؛ سرمایه‌ی خود را در بین منابع سرمایه‌گذاری توزیع کرده و آن را تنها متمرکز بر یک منبع سرمایه گذاری نکند.

در سیمنار «اقتصادمخوف ایران 1» برای شرکت کنندگان شرایط سرمایه گذاری در 6 بازار ارز، طلا، مسکن، اتوموبیل، بورس و کسب‌وکار را تحلیل کردم. که اتفاقا این بخش از سمینار را در مقاله چرا اقتصاد ایران مخوف است به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان نیز قرار داده‌ایم.

این کارشناس برنامه‌های اقتصادی صدا و سیما به افرادی که دارای کسب و کار هستند پیشنهاد داد: سرمایه‌ای که دارید را در کسب و کار خود پمپاژ کنید، ذات یک کسب و کار جریان داشتن خرید و فروش در آن است. صبر کردن در این وضعیت و موقعیت باعث ضرر در بلند مدت خواهد شد. فاصله‌ی خرید یک محصول تا فروش آن در هر وضعیت دلاری، باید به سرعت صورت گیرد. همان‌طور که همه می‌دانند، تلاطم سم اقتصاد است و در این شرایط، نسخه‌ی کوتاه مدت پیشنهادی من، پمپاژ کردن پول در کسب و کار است.

مدرس مجموعه‌ی ابرطلایی تصریح کرد: در سمینار «اقتصاد مخوف ایران 2» که 27 مهرماه در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد، در رابطه با این موضوع که پیشرفت در این شرایط مخوف اقتصادی چگونه امکان‌پذیر است، توضیح خواهم داد و فرصت‌های پولساز را معرفی خواهم کرد. همچنین در این سمینار فرصت های صادراتی بررسی و معرفی خواهند شد. 

وی ادامه داد: مهم‌ترین هدف بیزینس، خدمت کردن به اقتصاد کشور است. اگر کشورهایی مثل چین، ژاپن، کره جنوبی و امریکا جزو قوی‌ترین اقتصادها شده‌اند، به این دلیل است که فرهنگ کسب و کار را در میان مردم جا انداخته‌اند و آن فرهنگ چیزی نیست جز: «با خدمت کردن به مردم پول کسب کنید.»

متخصص حوزه‌ی توسعه‌ی کسب و کار در خصوص بهای واقعی دلار توضیح داد: در سمینار اقتصاد مخوف 1 که در تیر ماه برگزار شد توضیح دادم که بر طبق محاسبات، بهای واقعی هر دلار 7500 تومان است و خریدن دلار بیشتر از قیمت یک ریسک است، چرا که ممکن از هر لحظه قیمت آن سقوط کند، پس در شرایطی که شاهد حباب قیمت دلار هستیم، خریدن دلار حتی نمی‌تواند تضمینی بر سود و پیشرفت اقتصادی شخصی باشد.

همچنین در "سمینار اقتصاد مخوف 2" که در هفته‌ی آینده برگزار خواهد شد نیز در خصوص ارزش واقعی دلار این روزها توضیح خواهم داد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ابرِ طلایی

آینده اقتصاد «ایران» در گروی موفقیت کسب‌وکارهای آن است. و موفقیت هر کسب‌وکار نیز جز با درآمد و فروش افزون‌تر حاصل نخواهد شد. بر این اساس، آموزش و یاوری کسب‌وکارها با هدف افزایش فروش آن‌ها، مبنای فعالیت‌های «ابر طلایی» است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]