اطلاعات تماس
  • 021267*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970725322418401

ابتکار استارتاپ اتاقک برای اقتصادی کردن سفر

کد: 13970725322418401

https://goo.gl/KLcwdj

، تهران , (اخبار رسمی): در شرایطی که در حوزه گردشگری اخباری حاکی از تاثیر گرانی سفرهای خارجی بر سفرهای داخلی شنیده می‌شود، استارتاپ اتاقک، به عنوان یک کسب و کار نوپا در حوزه به اشتراک‌گذاری خانه‌‌های مسکونی و رزرو محل اقامت مسافران، دست به اقدامی نوآورانه برای اقتصادی کردن سفر کرده است.

ابتکار استارتاپ اتاقک برای اقتصادی کردن سفر
ابتکار استارتاپ اتاقک برای اقتصادی کردن سفر

با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، این روزها صنعت گردشگری ایران با کاهش حجم مسافرت‌ها روبرو شده است. به گفته اصغر توکلی، بازرس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران، تنها فروش بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی تا ۴۰ درصد و برای مقاصد خارجی تا ۷۰ درصد کاهش داشته است.

در حالی که طبق توصیه مقام معظم رهبری، سیاست‌های دولت در حوزه گردشگری در سال جاری بر سفرهای داخلی و جایگزین کردن با سفرهای خارجی تمرکز دارد، متاسفانه برنامه‌ای خاصی برای پیشبرد این هدف تنظیم نشده و سفرهای داخلی حتی جاده‌ای با توجه به افزایش نرخ عوارضی‌ها در آزادراه‌ها و قطعات و تجهیزات خودروهای سواری، تحت تاثیر جو گرانی ارز قرار گرفته و نامه‌نگاری‌های انجام شده برای کنترل قیمت سفر از جمله بلیت هواپیما تاکنون بی اثر باقی مانده است.

در این شرایط، اتاقک یکی از کسب‌وکارهای فعال در حوزه گردشگری داخلی سرویسی را راه اندازی کرده است که سفر و اقامت در شهر‌های مختلف ایران را اقتصادی و مقرون‌ به‌ صرفه‌ می‌کند.

علی طالشی مدیرعامل اتاقک، در خصوص این کسب‌وکار نوپا می‌گوید: ما در اتاقک تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا با راه‌‌اندازی یک بازار آنلاین و اینترنتی میزبانان خود را به مسافران وصل کنیم و در این مسیر موفق هم بوده‌ایم به گونه‌ای که تا کنون بیش از ۱۰۰۰ میزبان محلی در بیش از ۲۲۰ شهر ایران در سایت و اپلیکیشن اتاقک در حال خدمت‌رسانی به مسافران داخلی هستند.

به نظر می‌رسد که این کسب‌وکار با استفاده از پتانسیل اقا‌متگاه‌‌ها و میزبانان محلی توانسته هزینه‌های سفر و اقامتگاه‌ها را تا حد چشمگیری کاهش دهد به طوری که با سرزدن به سایت اتاقک و بررسی چند اقامتگاه هزینه هر شب اقامت برای یک خانواده پنج نفره، به 60 تا 80 هزار تومان هم می‌رسد. این در حالی است که همان خانواده برای اقامت خود در یک هتل معمولی مجبور به پرداخت شبی ۴۰۰ الی ۵۰۰هزار تومان است.

طالشی در این مورد می‌گوید: اقامتگاه‌های ما عموما اقامتگاه‌های مسکونی مانند سوییت، آپارتمان، ویلا و اقامتگاه‌های بوم‌گردی هستند که ظرفیت پذیرش بالایی دارند و برای خانواده‌ها و سفرهای گروهی بسیار مقرون‌به صرفه هستند. ضمنا با توجه به این که در اکثر واحد‌های اقامتی، آشپزخانه نیز وجود دارد، هزینه‌های خرد و خوراک خانوار نیز از این طریق کاهش پیدا می‌کند.

مدیرعامل اتاقک در مورد امنیت، کیفیت و مجوزهای فعالیت خود در ادامه می‌گوید: در حال حاضر اتاقک تمام مجوزهای لازم از جمله مجوز بند ب میراث فرهنگی، مجوز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، نماد اعتماد الکترونیکی، ساماندهی وزارت ارشاد و مجوز اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی را که برای این حوزه مورد نیاز هستند را دریافت کرده است. ضمنا تمام اقامتگاه‌ها و میزبانان اتاقک از یک فیلتر اولیه رد می‌شوند و از نظر مدارک شناسایی، مقبول بودن سطح کیفی اقامتگاه و اطلاعات کیفی و کمی اقامتگاه توسط کارشناسان اتاقک بررسی می‌شوند. بنابراین اگر به هر دلیلی مشکلی در تحویل اقامتگاه توسط میزبان رخ دهد، اتاقک تمام تلاش خود را می‌کند تا در مرحله اول اقامتگاه را با یک اقامتگاه مشابه جایگزین کند و در مرحله آخر در صورت عدم رضایت، تمام پول رزرو را به مسافر برگرداند.

طالشی در پایان با اشاره به این که بازار اجاره اقامتگاه برای سفر و اجاره ویلا تاکنون تحت نظارت هیچ سازمان مشخص و خاصی نبوده،گفت: فعالیت اتاقک و کسب‌وکارهای مشابه، باعث سامان‌دهی این حوزه شده است و توانسته به ایجاد بستری آنلاین برای استفاده مسافران و گردشگران شود. در واقع با بستری که اتاقک ایجاد کرده نه تنها میزبانان، در شرایط فعلی اقتصادی کسب درآمد می‌کنند بلکه صنعت گردشگری محلی هم رونق خواهد یافت و در عین حال مسافران هم از سفری  اقتصادی لذت خواهند برد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاقک

اتاقک سامانه هوشمند اجاره محل اقامت مسافر است که در حال حاضر در 80 شهر ایران در حال فعالیت است. اتاقک با هدف برطرف ساختن نیازهای افراد جامعه در خصوص سفر و گردشگری ایجاد شده است که گردشگران بتوانند با کمترین هزینه و همچنین سریع‌ترین حالت در محیطی امن سکونت کنند. اتاقک از طریق سامانه تحت وب، اپلیکیشن موبایل و پنل سازمانی، شما را با میزبانان مرتبط می‌سازد. همچنین شما می‌توانید به راحتی از طریق پرداخت آنلاین هزینه اقامت، قبل از سفر محل اقامت خود را رزرو و پرداخت کنید.

اطلاعات تماس
  • 021267*****
[نمایش اطلاعات]