اطلاعات تماس
  • 021267*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13990625455588401

با هدف حمایت از اماکن گردشگری ایران در دوران کرونا و کشف استعدادهای فیلمسازی:

آغاز مسابقه‌ی فیلم کوتاه موبایلی بوم با جوایز متنوع

کد: 13990625455588401

https://bit.ly/2RreL03

، تهران , (اخبار رسمی): مسابقه‌ی فیلم کوتاه موبایلی بوم، با هدف شناخت استعدادهای فیلم‌سازی با موبایل در سراسر ایران و حمایت از اماکن اقامتی و گردشگری سراسر ایران در دوران کرونا، با رونمایی از پوستر و سایت آن آغاز به کار کرد.

آغاز مسابقه‌ی فیلم کوتاه موبایلی بوم با جوایز متنوع
آغاز مسابقه‌ی فیلم کوتاه موبایلی بوم با جوایز متنوع
آغاز مسابقه‌ی فیلم کوتاه موبایلی بوم با جوایز متنوع
آغاز مسابقه‌ی فیلم کوتاه موبایلی بوم با جوایز متنوع
آغاز مسابقه‌ی فیلم کوتاه موبایلی بوم با جوایز متنوع
آغاز مسابقه‌ی فیلم کوتاه موبایلی بوم با جوایز متنوع

به گزارش دبیرخانه‌ی فیلم کوتاه موبایلی بوم، این مسابقه که تا پایان مهرماه 1399 و از طریق سایت آن به آدرس BoomFestival.ir آماده‌ی دریافت آثار است، در نظر دارد تا در دوران کرونا که سفر مردم به اماکن اقامتی سراسر کشور کاهش یافته، تولید فیلم‌های کوتاه موبایلی از اماکن اقامتی و گردشگری را توسعه دهد تا از طرفی به ایجاد امید و انگیزه در جامعه کمک کند و از طرفی با حمایت از جوانان مستعد و آموزش به آنها، راه را برای درخشش آنها در عرصه‌ی فیلم‌سازی و تولید محتوای ویدیویی باز کند.

هدف از برگزاری مسابقه‌ی فیلم کوتاه موبایلی بوم
تمرکز امسال مسابقه‌ی فیلم کوتاه موبایلی بوم، بر میزبانان گردشگری و صاحبان و مالکان اماکن اقامتی همچون خانه، ویلا و خانه‌های بوم‌گردی به خصوص در شرایطی است که کرونا به آنها آسیب بزرگی واد کرده است. شهاب شهوازیان، از مدیران پلتفرم اتاقک که برگزار کننده‌ی این مسابقه است، در این زمینه می‌گوید: «این سفر، سفری دوباره است به سرتاسر ایران و میزبانان گرمش، با نگاهی جدید و در قابی جدید. در این جشنواره، قرار است صدها یا شاید هزاران فیلم ویدیویی از داستان آدم‌ها، خانه‌ها و محله‌هایی ببینیم و بشنویم که تا به حال در گنجه‌ها محبوس بوده‌اند، تا نمی‌رفتیم و پای صحبت میزبانان نمی‌نشستیم اصلا نمی‌دانستیم که هستند. اینجا اول داستان‌ها را می‌بینیم، لمس می‌کنیم، حس می‌کنیم و باور می‌کنیم، آن هم از زبان یک جوان همان شهر و همان محله که عشقش، درخشش خود با نمایش داستان از یک سوژه‌ی جذاب است.»
در جشنواره‌ی امسال، به کسب‌وکارهای کوچک گردشگری که در اثر بیماری کرونا آسیب دیده‌اند، از خانه و ویلا و اماکن گردشگری و بوم‌گردی، پرداخته می‌شود تا داستان‌های آنها از زبان جوانان همان شهر و محل و روستا در قالب ویدیوی کوتاه 3 دقیقه‌ای روایت شود.
از طرف دیگر تجربه‌ی ساختن فیلم کوتاه و دیده شدن آن توسط اساتید، یکی از هیجان‌انگیزترین فرصت‌های رشد و درخشش برای جوانان از اقشار گوناگون است. 
مریم میرتیموری دبیر اجرایی این جشنواره می‌گوید: «در این مسابقه قرار است با تمرکز بر سادگی، دسترسی‌پذیری و ایجاد اعتماد به نفس برای همه، این فرصت را به صورت مساوی و بدون هزینه در اختیار هر دارنده‌ی یک موبایل هوشمند قرار داده شود تا با حمایت و آموزش، در سطح ملی و بین‌المللی بدرخشند.»

همکاری فعالان سینمایی و گردشگری برای رونق مسابقه‌ی بوم:
برای موفقیت این مسابقه در رشد و تولید محتوای ویدیویی از اماکن گردشگری، ده‌‍‌ها فعال سینمایی کشور، فعالان رسانه‌های اجتماعی حوزه‌ی گردشگری و تولید ویدیو و کسب‌وکارهای مرتبط اعلام آمادگی همکاری کرده‌اند و قرار است آثار منتخب آن علاوه بر جوایز ویژه، به جشنواره‌های فیلم کوتاه موبایلی دنیا راه یابد.
پژمان فخاریان، مستندساز، کارگردان و برنده‌ جشنواره‌ نیویورک و داور 13 جشنواره‌ی جهانی، ریاست هیات داوران این مسابقه را به عهده دارد که در کنار او نام‌های آشنای سینمایی همچون مهرداد خوشبخت، کارگردان و تدوین‌گر، منصور ضابطیان، کارگردان، نویسنده و مجری، شیرین نادری، مدیر بین الملل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و دکتر فرزاد مقدم، مدرس برندینگ گردشگری وظیفه‌ی داوری و انتخاب نهایی فیلم‌های راه یافته به مرحله‌ی نهایی را به عهده دارند.
پژمان فخاریان، رئیس هیات داوران این مسابقه در زمینه‌ی این مسابقه در طی نشست خبری رونمایی از این رویداد گفت: «قرار است به لطف جوان‌های خلاقی که یک گوشی هوشمند دارند و با آموزش‌هایی که به رایگان ارائه می‌شود، مردم را به صورت مجازی در حال و هوای سفر قرار دهیم و از طرفی به کشف استعدادهای فیلمسازی کمک کنیم. مهم‌ترین هدف این مسابقه این است که داستان و روایت و قصه‌های میزبانان و مالکان خانه‌های اقامتی و بومگردی ایران در سطح ایران و جهان روایت شود که برای تشویق به این امر جوایز متنوعی در نظر گرفته شده است.»

روند و گردش کار مسابقه و جوایز ویژه:
علاقمندان برای شرکت در این مسابقه لازم است در سایت این مسابقه ثبت‌نام کرده و سپس راهنما و آموزش‌های لازم را از طریق این سایت و آدرس اینستاگرام آن به آدرس @boomfestival.ir دریافت و سپس تا 30 مهرماه آثار خود را به دبیرخانه‌ی این جشنواره ارسال کنند.
از بین فیلم‌های ارسالی به این مسابقه، حداکثر تا 50 فیلم که دارای ارزش‌های داستانی و روایی لازم باشند توسط هیات انتخاب که متشکل از فعالان گردشگری و تولید محتواست انتخاب شده و به مرحله نهایی راه می‌یابند و پس از آن 10 فیلم به عنوان برگزیده‌گان نهایی و سه فیلم به عنوان برندگان مسابقه توسط هیات داوران، انتخاب می‌شوند. برای شرکت‌کنندگان و منتخبین هر بخش همچون منتخبان هیات انتخاب، برنده‌ی مردمی، فینالیست‌ها و برندگان نهایی هیات داوران جوایز متنوعی در نظر گرفته شده که در سایت این جشنواره اطلاع‌رسانی شده است.

شاخص‌ها و امتیازات داوری:
فیلم‌های ارسالی می‌بایست از یک مالک خانه‌ی اقامتی، گردشگری و یا بوم‌گردی و صرفا با یک گوشی هوشمند تهیه شود که در طی آن داستان، خاطره، فرهنگ، رسم و رسوم و یا تاریخ آن خانه، محله، شهر یا روستا را بیان کند. در واقع سوژه‌ی فیلم‌های ارسالی می‌بایست میزبانان و مالکان خانه‌های توریستی و گردشگری و بومگردی باشد که یک روایت یا داستان جذاب از او و زندگی و کسب‌وکارش را بیان کند و مخاطب با دیدن آن حال و هوای سفر را در خود زنده کرده و از طرفی با فرهنگ، داستان و زندگی مالک یک کسب‌وکار و خانه‌ی کوچگ گردشگری آشنا شود.

این مسابقه توسط پلتفرم گردشگری و رزرو اماکن اقامتی و بومگردی اتاقک و با همکاری سایت آپارات برگزار می‌شود که در برگزاری آن شرکت‌هایی همچون آژانس تبلیغاتی باروک، استودیو ایده پردازان استودیو طراحی نارون و اخبار رسمی همکاری دارند. علاقه‌مندان به شرکت در آن می‌توانند به سایت مسابقه به آدرس https://boomfestival.ir مراجعه و ثبت نام کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه‌ی آن به شماره‌ی ۰۲۱۲۸۱۱۱۰۴۵ تماس حاصل کنند.

آغاز مسابقه‌ی فیلم کوتاه موبایلی بوم با جوایز متنوع

برای مشاهده این تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید.

آغاز مسابقه‌ی فیلم کوتاه موبایلی بوم با جوایز متنوع

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاقک

اتاقک سامانه هوشمند اجاره محل اقامت مسافر است که در حال حاضر در 80 شهر ایران در حال فعالیت است. اتاقک با هدف برطرف ساختن نیازهای افراد جامعه در خصوص سفر و گردشگری ایجاد شده است که گردشگران بتوانند با کمترین هزینه و همچنین سریع‌ترین حالت در محیطی امن سکونت کنند. اتاقک از طریق سامانه تحت وب، اپلیکیشن موبایل و پنل سازمانی، شما را با میزبانان مرتبط می‌سازد. همچنین شما می‌توانید به راحتی از طریق پرداخت آنلاین هزینه اقامت، قبل از سفر محل اقامت خود را رزرو و پرداخت کنید.

اطلاعات تماس
  • 021267*****
[نمایش اطلاعات]