اطلاعات تماس
  • 021448*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970726322679950

توصیه هایی برای آمادگی قبل از ازدواج

کد: 13970726322679950

https://goo.gl/PULtVd

، (اخبار رسمی): احتمالاً شما در امتحانی شرکت نمی‌کنید که قبلاً برای آن سخت تمرین و مطالعه نکرده باشید. آمادگی قبل از ازدواج یک موضوع اساسی در دستیابی به یک ازدواج موفق است. به عنوان یک مشاور خانواده در این مقاله قصد دارم شما را با برخی از کارهایی که می بایست قبل از تصمیم به ازدواج لازم است انجام دهید آشنا می کنم

توصیه هایی برای آمادگی قبل از ازدواج
مشاوره پیش از ازدواج برای دستیابی به یک ازدواج موفق

معیارهای جسمی و ذهنی ازدواج

معاینات بدنی و پزشکی را انجام دهید تا مطمئن باشید هر دو سالم هستید. در مورد اینکه هدف و تعریف همسر شما از ازدواج موفق چیست بحث کنید. ممکن است هر یک از شما دیدگاه متفاوتی نسبت به زندگی مشترک داشته باشید، بنابراین برای صحبت راجع به شیوه ساختن زندگی مشترک بعد از ازدواج خود وقت بگذارید و در تعیین معیارهای انتخاب همسر مناسب خود جدی باشید.

در مورد کارهای روزمره با همسر خود صحبت کنید

هرگونه نظر و الویتی راجع به کارهای خانه و روزمره دارید بحث بگذارید. از شستن ظروف منزل، خرید وسایل خانه، نحوه چینش وسایل و دکور خانه و هر چیزی که برای شما در زندگی مشترک اهمیت دارد با همسر خود به گفتگو بپردازید.

در مورد فرزندان با همسر خود گفتگو کنید

آیا نظر همسر شما نسبت به داشتن یا نداشتن فرزند مشترک است؟ اگر پاسخ مثبت است در مورد تعداد آن صحبت کنید. اگر روزی بچه‌دار شدید آیا به همسر خود اجازه می‌دهید کار خود را ترک کند و در منزل بماند تا از فرزندان مراقبت کند؟ آیا ازلحاظ مالی به‌صرفه است؟ آیا همسر شما دوست دارد این نوع زندگی را که خانه‌داری کند؟

آیا پول در ازدواج مهم است؟

با وجودیکه خیلی از ما در هنگام بحث راجع به مباحث مالی راحت نیستیم اما برای دستیابی به ازدواج موفق می‌بایست راجع به دخل و مخارج زندگی مشترک و نقطه‌نظر همسر شما در مورد پول حرف زد. آیا قصد دارید یک حساب مشترک باز کنید و تمامی دارای های خود را به اشتراک بگذارید؟ هدف مالی شما در زندگی مشترک چیست؟ اولویت شما در پس‌انداز پول چیست؟ مسکن، لوازم خانه، خودرو، مسافرت‌های گران؟ و یا پس‌انداز پول برای آموزش فرزندانتان در آینده؟ و یا پس‌انداز برای دوران بازنشستگی؟ آبا شخصیت شما ولخرجی هست یا پس‌انداز کننده؟ آیا بدهی مالی دارید؟ چگونه می‌خواهید آن را پرداخت کنید؟

شیوه برقراری ارتباط خود با دیگران را امتحان کنید

آیا شما خود را یک فرد اجتماعی می‌دانید؟ آیا می‌توانید با منطق راجع به هر چیزی صحبت کنید؟ و یا نیاز به یک مشاور روانشناس دارید تا مهارت‌های برقراری ارتباط مؤثر را در شما تقویت کند؟ در مورد اختلاف‌نظر باهمسرتان در مسائل زندگی چگونه برخورد خواهید نمود؟ دانستن اینکه همسر شما در مورد مسائل حساس ازدواج چگونه روبرو می‌شود بسیار مهم است. از او بپرسید اگر روزی به‌عنوان همسر شما افسرده شدم و قادر به ادامه کار نبودم، واکنش وی چه خواهد بود؟ این سؤالات می‌تواند نگرش شما نسبت همسر آینده‌تان را تعیین کند.

نقش دین و مذهب در ازدواج موفق

اگر هر دو شما مذهبی هستید، نقش دین در زندگی خود را مشخص کنید. اگر شما هرروز به مسجد می‌روید آیا انتظار دارید همسر شما هم همین‌گونه عمل کند؟ آیا در به‌جا آوردن اعمال و فرایض دینی خود جدی هستید؟ آیا انتظار دارید همسر شما به آموزه‌های دینی به‌خوبی شما پایبند باشد؟ اگر در مسائل دینی اختلاف‌نظر دارید چگونه آن را حل می‌کنید؟

نقش روابط جنسی در ازدواج موفق

روابط جنسی و زناشویی چقدر برای شما و همسر شما مهم است؟ اگر میل جنسی شما و همسرتان در یک حد نباشد چه خواهید کرد؟ اگر یکی از شما در داشتن رابطه جنسی ناتوان است؟ تعریف شما از خیانت به همسر چیست؟ نظر شما در مورد برقراری ارتباط باهمکاران و افرادی از جنس مخالف چیست؟

نقش خانواده همسر در زندگی آینده شما چیست؟

میزان مشارکت پدر و مادران همسر شما در زندگی مشترک شما چگونه خواهد بود؟ نقش آن‌ها زمانی که صاحب فرزند شدید چگونه خواهد بود؟ در تعطیلات الویت ملاقات خانواده شماست یا همسرتان؟ در صورت دخالت خانواده همسر در زندگی مشترک شما، واکنش شما چیست؟ برای حفظ احترام خانواده هر دو طرف به‌خوبی بحث کنید.

مشاوره قبل از ازدواج یا کلاس آمادگی ازدواج را در نظر بگیرید

منتظر نباشید تا رابطه شما با مشکلات جدی روبرو شود سپس به دنبال یک مشاور خانواده باشید. حتماً مشاوره را قبل از ازدواج انجام دهید. تحقیقات نشان داده است بیش از ۸۰ درصد زوجینی که  مشاوره قبل از ازدواج داشته‌اند توانایی بیشتری در حل مسائل زناشویی و مشکلات بعد از ازدواج خود داشته‌اند و ازدواج خود را حفظ کرده‌اند.
مشاوره قبل از ازدواج به شما مهارت‌های برقراری ارتباط مؤثر باهمسر را یاد می‌دهد. شما در کلاس‌های مشاوره ازدواج چیزهای زیادی در مورد همسر آینده خود یاد خواهید گرفت. به‌علاوه، مشاوران روانشناسی به شما مهارت‌های حفظ ازدواج در زمان‌هایی که زندگی شما در مسیر جدایی و طلاق است می‌آموزد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021448*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه