اطلاعات تماس
  • 021448*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970802323679950

10 دلیل رایج درخواست طلاق در خانواده ها

کد: 13970802323679950

https://goo.gl/LyH2zu

، (اخبار رسمی): شاید شما فهمیده‌اید کارها برای شما و همسرتان به خوبی پیش نمی‌رود. همسر شما در آخرین باری که صحبت کردید به نظر گرفته و رنجور می آمد. اما به طرز باور نکردنی یک روز که به خانه بر می گردید با نامه‌ای از سوی او مواجه می شوید که درخواست طلاق داده است.

 دلیل رایج درخواست طلاق در خانواده
افزایش درخواست طلاق در میان خانواده های ایرانی دلایل متعددی دارد. به عنوان مشاور خانواده در این

به طور کلی، هیچ ازدواج موفقی آسان به دست نیامده است. حتی زوج‌های موفق هم گاهی در غلبه بر چالش‌های زندگی مشترک ناتوان هستند. به همین دلیل ضروری است قبل از ازدواج به نکات مذکور با دقت بپردازید.

آیا فکر می کنید این ماجرا ممکن است برای شما هم اتفاق بیفتد؟ این یک امر طبیعی است که زوجین با هم دعوا کنند و دوباره آشتی کنند. اما گاهی این قهر و آشتی ها از سوی همسر شما دیگر قابل تحمل نیست و ترجیح می دهد که از شما طلاق بگیرد. پس بحث ها و مشکلات زندگی مشترک تان را جدی بگیرید و قبل از آنکه دیر شود به فکر راهی برای نجات آن باشید. بیایید در اینجا به برخی از دلایل رایجی که افراد برای مشاوره طلاق به روانشناس مراجعه می کنند نگاهی بیندازیم به آن امید که شما که دوران قبل از ازدواج را سپری می کنید و یا در زندگی مشترک پس از ازدواج خود دچار اختلاف هستید از این تجربیات استفاده کنید:


خیانت به همسر

روابط نامشروع مسئول شکست اکثر ازدواج هایی است که به طلاق ختم می شوند. خیانت به همسر یکی از رایج ترین دلایل درخواست طلاق در میان خانواده هاست. یکی از دلایل اصلی خیانت به همسر را می‌توان به احساس رنجش و تنفر، عدم  برآوردن نیازهای جنسی و عدم ابراز عشق و محبت به همسر اشاره کرد. اغلب، خیانت به همسر با یک رابطه دوستانه ساده شروع می‌شود که بعدها به یک رابطه جنسی نامشروع ختم می‌شود.


نقش مشکلات مالی در درخواست طلاق

پول انسان را خوشحال می‌سازد. هر گونه عادات ولخرجی  و تحمیل فشار مالی که باعث شود همسر شما برای برآوردن نیازهای مالی نسبت به دیگران بیشتر کار کند و پول درآورد می‌تواند ازدواج را به طلاق منجر کند. پول واقعاً موضوع مهمی در زندگی است و زندگی بسیاری از افراد را با مشکل روبرو کرده است. برای حل مباحث مالی حتماً با همسر خود به تفاهم برسید قبل از آنکه طلاق پایان راه باشد.


عدم برقراری ارتباط مؤثر با همسر

مهارت برقراری ارتباط مؤثر در ازدواج امری حیاتی است و در صورت عدم توانایی در برقراری ارتباط مؤثر، رنجش و درماندگی شما و همسرتان را به دنبال دارد و تمام جنبه‌های زندگی‌تان را تحت تأثیر قرار می دهد. از طرف دیگر، داشتن مهارت خوب در برقراری ارتباط یک راز ازدواج موفق محسوب می‌شود. فریاد زدن بر سر همسر خود، صحبت نکردن با همسر خود در طول روز، بیان جملات منفی و نا امیدانه در مورد زندگی و هرگونه رفتار ناسالم در برقراری ارتباط که منجر به انحراف از ازدواج گردد می‌بایست اجتناب شود. تمرین برقراری ارتباط مؤثر به‌منظور تغییر اشتباهات قدیمی و کهنه مشکل است اما ارزش آن را دارد که برای حفظ ازدواج و بهبود رابطه زن و شوهر برای آن تلاش کرد.


دعوا با همسر به طور مداوم

از دعوا بر سرانجام کارهای خانه تا بحث در مورد نگهداری از کودک، جروبحث مداوم بسیاری از روابط خانوادگی را نابود ساخته است. دعوا با همسر به طور مداوم بر سر موضوعی خاص اغلب به این دلیل است که احساس می کنند خواسته‌های آن‌ها از طرف همسر خود نادیده گرفته‌شده و یا از زحمات آن‌ها قدردانی کافی نمی‌شود. برای بسیاری افراد احترام به نقطه‌نظر دیگران مشکل است که این منجر به جروبحث‌های مکرر و بدون دستیابی به راه‌حل مناسبی می‌گردد.


انتظارات غیرمنطقی از همسر

بالا بردن سطح توقع خود از زندگی کار آسانی است. انتظار اینکه همسر و ازدواج شما می‌بایست رؤیاها و خواسته‌های بلند پروازانه شمارا برآورده سازند ممکن است فشار زیادی بر همسر شما تحمیل کند که درنهایت این فشارها منجر به شکست رابطه شما با همسرتان و طلاق می‌گردد.


نبود رابطه صمیمی با همسر

کمبود احساس دل‌بستگی و صمیمیت می‌تواند به‌سرعت یک ازدواج را به طلاق تبدیل کند زیرا همسر این احساس را می‌کند که انگار با یک فرد غریبه و یا هم‌اتاقی دارد زندگی می‌کند. این موضوع بیشتر مربوط به عدم آمیزش جسمی یا روحی می باشد تا یک رابطه جنسی. اگر همسر شما مرتب با آغوش سرد شما روبرو شود به‌مرور می‌تواند زمینه طلاق فراهم شود. اینکه رابطه زناشویی شما صمیمی و خاص باشد وظیفه ایست بر دوش هر دو شما.  مهربان بودن و قدرشناسی را تمرین  کنید و از آمیزش با همسر خود لذت ببرید تا رابطه شما مستحکم شود.


عدم تساوی در کارها بعد از ازدواج

وقتی همسر شما احساس کند در ازدواج مسئولیت بیشتری نسبت به شما بر عهده اوست، ممکن است طرز فکرش نسبت به شما تغییر کند و منجر به دلخوری گردد. هر زوجی می‌بایست در مورد خودش و چالش‌های زندگی با همسرش گفتگو کند تا راه مناسبی برای تقسیم کارهای زندگی مشترک خود بیابند.


نبود آمادگی قبل ازدواج

تعداد زیادی از زوج ها در تمامی رده های سنی،  نداشتن آمادگی قبل ازدواج را عامل اصلی مشکلات زندگی‌ مشترک خود می‌دانند. تحقیقات روانشاسی نشان داده نرخ طلاق در میان افراد کمتر از ۲۵ سال نسبت به رده های سنی بالا بیشتر است که اهمیت سن ازدواج در دستیابی به یک ازدواج موفق را نشان می دهد. تقریباً نیمی از درخواست طلاق‌ ها در ده سال اول زندگی و به‌ویژه در چهارمین تا هشتمین سالگرد ازدواج اتفاق می‌افتد.


سوء استفاده از همسر

سوءاستفاده جسمی یا روحی یک واقعیت تلخ برای برخی از همسران است. این موضوع همیشه به معنی بد بودن شخص  سوءاستفاده گر نیست  بلکه مسائل عمیق عاطفی عامل بروز چنین سوءاستفاده‌هایی هست. فارغ از دلایل امر، هیچ فردی نباید در برابر سوءاستفاده سکوت کند و خروج امن از این رابطه خیلی مهم است.

به طور کلی، هیچ ازدواج موفقی آسان به دست نیامده است. حتی زوج‌های موفق هم گاهی در غلبه بر چالش‌های زندگی مشترک ناتوان هستند. به همین دلیل ضروری است قبل از ازدواج به نکات مذکور با دقت بپردازید. حتی بعد از ازدواج، منتظر نمانید که مشکلات به‌خودی‌خود حل شوند. مهربانی را تمرین کنید، عشق و محبت ورزیدن به همسرتان را تمرین کنید، با همسرتان به مسافرت و گردش بروید، گاهی با همسر خود به یک مرکز مشاوره خانواده یا مشاوره ازدواج مراجعه کنید (حتی اگر همه‌چیز خوب پیش می‌رود).

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021448*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون