اطلاعات تماس
  • 021448*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980307371869950

بررسی مهمترین نیاز عاطفی مردان از نظر مشاور خانواده

کد: 13980307371869950

http://bit.ly/2MbK3If

، (اخبار رسمی): برای درک بهتر همسر ابتدا باید نیازهای عاطفی و روانی وی را شناخت. در ادامه نیاز عاطفی مردان مورد بررسی قرار گرفته است.

مهمترین نیاز عاطفی مردان به عقیده مشاور خانواده
بررسی مهمترین نیاز عاطفی مردان از نظر مشاور خانواده

یکی از مشکلات زناشویی که افراد با مراجعه به مرکز مشاوره خانواده معمولاً بیان می‌کنند این است که «همسرم مرا درک نمی‌‌کند». این بدین معنا است که نیاز عاطفی مردان یا زنان خود را درک نمی­‌کنند. 

زنان نیاز عاطفی مردان را بشناسند

اقتدار شاه زندگی خود را به رسمیت بشناسید. اگر مردان را شاه مملکت خانواده جدید دانست لازم است که ملکه این مملکت جدید (زن) اقتدار همسر را به رسمیت بشناسد. مردان دوست ندارند به اقتدار و مردانگی­ آنها خدشه‌ای وارد شود.

اصولاً از دیدگاه روانشناسی، مردان موجوداتی اقتدار طلب هستند و صدالبته برای اینکه شاه زندگی جدید به بهترین نحو بتواند این زندگی را پیش ببرد، زن باید به این حس اقتدار طلبی شوهر احترام گذاشته و آن را به رسمیت بشناسد.

باید همواره سعی کرد با جملاتی نظیر «عزیزم تو بهترین یار و یاور من هستی» یا «اگر تو نبودی واقعاً معلوم نبود با این‌همه مشکلات زندگی چه‌کار باید می­کردم» و جملات محبت آمیز به شوهر، این اقتدار را به اوج رساند. به‌صورت غیرمستقیم این نکته را به همسر یادآور شد و اقتدار شوهر را به رسمیت شناخت.

همواره سعی کرد در مقابل خانواده شوهر و خانواده خود از همسر تعریف و تمجید کرد و هیچ‌گاه مشکلات زندگی زناشویی خود (مثلاً گم کردن پول، کلاه گذاشتن سر همسرتان در معاملات) را برای دیگران بازگو نکرد.

مردان معمولاً شبیه پدرشان می‌شوند

 مردان معمولاً در بزرگسالی، بخصوص ۴۰ سالگی به بعد، بسیار شبیه پدران خود می‌شوند. بنابراین اگر به رفتار والدین و خانواده همسر با هم به‌خوبی توجه شود به‌راحتی نیاز عاطفی مردان را می‌توان متوجه شد و دانست که شوهر نیز همان نیاز عاطفی را خواستار است.

نباید از مردان انتظار لب‌خوانی داشت

زنان معمولاً به‌راحتی با زبان بدن (چشم، ابرو، لب‌خوانی ) می‌توانند با یکدیگر ارتباط و تعامل کنند؛ ولی این را باید بدانند مردان با زبان بدن نمی‌توانند ارتباط خوبی برقرار کنند. به‌طورکلی مردان دوست دارند اطلاعات را واضح و آشکار و بدون ابهام دریافت کنند.

بنابراین اگر در برخی مواقع نیاز است چیزی را به‌صورت مخفیانه به همسر گفت هیچ‌گاه نباید در جلوی دیگران با حرکات چشم و ابرو سعی در انتقال خواسته داشت زیرا مردان متوجه نمی‌شوند،‌ بلکه باید آن‌ها را به گوشه‌ای دعوت کرده و خیلی شفاف خواسته و انتظارات از شوهر را به طور واضح و شفاف بیان کرد.

ارتباطات به‌ منظور تجزیه‌ و تحلیل اطلاعات

مردان وقتی با یکدیگر تعامل می‌کنند، در موضوع خاص یا موضوعات محدودی سعی می‌کنند با یکدیگر تبادل اطلاعات داشته باشند. سپس این اطلاعات را تجزیه‌و تحلیل کرده و سعی می‌ کنند پاسخ مناسب برای آن پیدا کنند. همچنین در صورت امکان سعی می‌کنند از بحث نتیجه‌گیری کنند.

در زنان برعکس مردان هدف از برقراری ارتباطات با یکدیگر تخلیه احساسات و عواطف است و ممکن است از موضوعاتی که بعضاً به هم ربطی نداشته باشد باهم صحبت کنند. حتی بدون اینکه به نتیجه خاصی هم برسند از یکدیگر جدا شوند.

بنابراین به زنان توصیه می‌شود وقتی می‌خواهند با همسر خود ارتباط برقرار کنند موضوعاتی را که در زندگی مشترک نیاز به تصمیم‌گیری دارد خیلی واضح و آشکار و بدون ابهام با وی در میان بگذارند تا مردان بتوانند به‌راحتی اطلاعات دریافتی را تجزیه تحلیل کرده و تصمیم‌گیری درست و مناسبی داشته باشد.

در مواردی که قصد بیان و ابراز احساسات به شوهر وجود دارد قبل از بیان آن با جملاتی نظیر «عزیزم می‌خواهم کمی با شما درد دل کنم» یا «همسر عزیزم دوست دارم کمی با شما صحبت کنم» به همسر به‌صورت غیرمستقیم یادآوری شد این صحبت‌ها برای تجزیه‌وتحلیل نیست بلکه فقط یک شنونده خوب لازم است. در این‌گونه مواقع مردان متوجه می‌شوند که نیاز به پردازش و تصمیم‌گیری در خصوص اطلاعات دریافتی ندارند و  تبدیل به شنونده‌های بسیار خوبی خواهند شد.

مردان همیشه آماده برقراری رابطه جنسی نیستند

مردان به دلیل مشکلات زندگی شغلی و فشارهای روانی که در بیرون از منزل به آن‌ها وارد می‌شود و همچنین استرس‌­هایی که از جوانب مختلف متحمل می‌شوند ممکن است آماده برقراری رابطه جنسی نباشند. به همین دلیل اگر شوهر در ارضای نیاز جنسی زن دچار مشکل می‌شود بلافاصله انگ « ناتوانی و ناکارآمدی جنسی » به شوهر نباید زد. بلکه با آرامش و صبر و حوصله سعی کرد ریشه روابط جنسی در مشکلات زندگی زناشویی را شناسایی و با درایت نسبت به رفع آن اقدام کرد.

مردان دوست دارند، خوشحالی همسر خود را ببینند

از نیاز عاطفی مردان این است که با این‌همه زحمت در بیرون از منزل که برای رفع مشکلات مالی و اقتصادی خانواده خود متحمل می‌شوند، در خانه مقبول همسر خود باشند و همسر با رفتار و گفتار، قدردانی خود را به شوهر اثبات کند.

همواره در موقعیت‌های مختلف باید سعی شود از شوهر تقدیر و تشکر کرد؛ مثلاً گفت «در این شرایط و موقعیت‌های سخت زندگی واقعاً از تو سپاسگزارم که با تدبیر خود سعی می‌کنی یک زندگی­ مشترک موفق را برای خانواده خود شکل دهی».

همواره باید با صحبت‌ها سعی کرد به همسر ثابت کرد که قدردان زحمت‌های او در بیرون از منزل هستید.

به حریم خصوصی و خلوت همسر  توجه شود

مردان دقایقی نیاز دارند حوادث روزانه را به‌تنهایی تجزیه‌ و تحلیل کرده و برای آینده تصمیم‌گیری‌‌هایی به‌صورت فردی داشته باشند. در این‌گونه مواقع نیاز عاطفی مردان این است که معمولاً گوشه‌ای نشسته و در سکوت فکر کنند.

مردان به این سکوت و تفکر و خلوت نیاز دارند. باید این نیاز عاطفی مردان را درک کرده و در این‌گونه مواقع به آن‌ها فرصت داد تا در این خلوت تمدد اعصاب داشته باشند.

مردان با اعمال دوست داشتن را ثابت می‌کنند

اصولاً مردان از لحاظ بیان احساسات و عواطف ضعیف هستند ولی این بدان معنا نیست که مردان سنگدل هستند. طبیعت روانشناسی زنان ایجاب می‌کند به‌منظور تربیت کودک و فرزندان به‌راحتی عواطف و احساسات خود را بیان کند.

ولی مردان از لحاظ روانی برای مدیریت کلان خانواده آفریده‌ شده‌اند و مدیریت کلان نیاز به عمل‌گرایی دارد. بنابراین مردان مجریان خوبی هستند ولی هیچ‌وقت مانند زنان قادر به انتقال عواطف و احساسات نیستند.

 مردان سعی می‌کنند با خرید کردن و گوش دادن به درخواست‌های همسر و اجابت آن، محبت به همسر را ثابت کنند. زنان با درک این موضوع مهم باید سعی کنند از بروز هر نوع تشنج و ناآرامی در منزل خودداری کنند؛ زیرا در این مواقع معمولاً مردان متهم به سنگدلی و عدم مهر و محبت به همسر می‌شوند.

با توجه به موارد و درک نیاز عاطفی مردان، کانال عاطفی آن‌ها یا به‌ اصطلاح رگ خواب آن‌ها به دست می‌آید و به‌زودی همسر به فردی تبدیل می‌شود که همسر خود را بهترین زن دنیا می‌داند و از زندگی مشترک در کنار وی احساس خوشبختی کامل کرده و این راز دستیابی به ازدواج موفق در زندگی زناشویی است.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021448*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

روانشناسی و موفقیت