اطلاعات تماس
  • 021448*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980205363139950

۸ راهکار برای بهبود روابط زن و شوهر بعد از ازدواج

کد: 13980205363139950

http://bit.ly/2J1C9y6

، (اخبار رسمی): چگونه باید با مشکل برقراری ارتباط موثر با همسر خود بعد از ازدواج  مقابله کرد؟ در این مطلب به ۸ مرحله کوتاه و مختصر در مورد شیوه بهبود برقراری ارتباط موثر با همسر اشاره می‎‌شود.

۸ راهکار برای بهبود روابط زن و شوهر در ازدواج
۸ راهکار برای بهبود روابط زن و شوهر بعد از ازدواج

یکی از مهم‌ترین مسائلی که بعد از ازدواج، همسر از فرد مقابل انتظار دارد، مهارت برقراری ارتباط موثر در زندگی مشترک است. زن و شوهر بعد از ازدواج خواهان همسری صادق و راستگو حتی در زمینه مسائل بسیار پیش پا افتاده و کم اهمیت هستند. با وجود اینکه افراد بعد از ازدواج متعهد به صداقت و راستگویی با همسر خود هستند اما در عمل اغلب نمی‌توانند یک ارتباط صحیح با همسر خود در زندگی مشترک برقرار کنند که این موضوع باعث بدتر شدن روابط زن و شوهر بعد از ازدواج و حتی منجر به تصمیم به طلاق از طرف همسر می‌شود.

اما چگونه باید با مشکل برقراری ارتباط موثر با همسر خود بعد از ازدواج  مقابله کرد؟ در اینجا به ۸ مرحله کوتاه و مختصر در مورد شیوه بهبود برقراری ارتباط موثر با همسر اشاره می‌شود:

بهتر شدن روابط زن و شوهر با احترام به نظر یکدیگر

هنگامی که فردی بعد از ازدواج، زندگی مشترک با همسر خود را آغاز کرد، هر دو باید در مورد انتظارات و توقعات خود از دیگری و اینکه چگونه نظرات و عقاید خود را در هنگام مواجه با مشکلات زندگی مطرح کنند، گفت‌وگو شود. در ظاهر این یک اقدام غیر عملی است، اما در هنگام رویارویی با مشکلات زندگی، کمک شایانی به آن‌ها می‌کند. زمانی که در مورد مجموعه قوانین زندگی مشترک موفق خود صحبت می‌کنند، با تفکرات و عقاید یکدیگر در نقش یک همسر و انسان بیشتر آشنا می‌شوند و اگر به یکدیگر علاقه‌مند باشند احترام را چاشنی این قوانین کرده و در نهایت با همسر خود به تفاهم و اتفاق نظر می‌رسند.

بیان توقعات به صورت آرزو 

شاید بیان انتظارات و توقعات خود از زندگی به همسر خویش برای بعضی افراد سخت باشد و یک حس اجبار و الزام را برای همسرشان به همراه داشته باشد. درست است که برای بهبود روابط زن و شوهر بعد از ازدواج باید احساس مسئولیت کرد و انتظارات همسر خود را تا حد ممکن برآورده ساخت، اما شاید بهتر است افراد در طرح خواسته‌ها و انتظارات خود از فرد متقابل کمی نرم و ملایم‌تر باشند. مثلا فرد می‌تواند در هنگام گفت‌وگو با همسر خود، انتظارات و خواسته‌های خود را به شکل یک آرزو و علاقه بیان کند. بیان انتظارات خود به این شکل سبب می‌شود فرد مقابل نیز نسبت به این خواسته‌ها به اندازه او احساس تعلق خاطر کند. به همین دلیل، سهیم شدن انتظارات خود به شکل آرزو، باعث می‌شود فرد مقابل علاقه‌مند به مشارکت در برآوردن این خواسته‌ها در زندگی مشترک شود.

استفاده نکردن از فضای مجازی 

بیشتر افراد فکر می‌کنند زمانی که در پشت تلفن یا در سایت فیس بوک با همسر خود گفتگو می‌کنند، رابطه خوبی با همسر خود  برقرار می‌کنند. این فکر کاملا غلط است و به عقیده یک مشاور خانواده در بیشتر موارد درست عمل نمی‌کند.  تحقیقات روانشناسی نشان داده زن و شوهر‌های زیادی وجود دارند  که علی‌رغم ارتباط زیاد در فضای مجازی یا تلفنی، نتوانسته‌اند ارتباط موثری با همسر خود برقرار کنند و زندگی آن‌ها به جدایی و طلاق ختم شده است. برقراری ارتباط موثر از طریق این دست وسایل ارتباطی و فناوری بسیار راحت هستند اما در عین حال کارایی و تاثیر یک گفتگوی چهره به چهره و حضوری را ندارند. بنابراین به منظور حل مشکلات زناشویی و خانوادگی خود باید سعی کنند از روش ارتباطی دوستانه، فردی و چهره به چهره بهره ببرند.

بهبود روابط زن و شوهر با بالا بردن صبر و تحمل خود

زمانی که فردی در یک رابطه هست به این معنا نیست که او و همسرش مالک دیگری هستند. آن‌ها باید توجه داشته باشند که اگر تازه ازدواج کرده‌اند، اختلافات اوایل زندگی امری طبیعی است زیرا هم اکنون از لحاظ فکری با همسرشان فاصله دارند. افزایش میزان صبر و تحمل در رابطه زناشویی به این معناست که فرد به همسرش اجازه انجام هرکاری به عنوان یک فرد مستقل را بدهد. وابستگی عاطفی میزان اعتماد و سازش  طرفین را می‌سنجد و اگر هردو به یکدیگر اعتماد داشته باشند، به سطح بالایی از سازش و شکیبایی در زندگی خواهند رسید.

دور ماندن طرفین از فضای مجازی 

یک راهکار ساده در بهبود روابط زن و شوهر دوری از فضای مجازی و گذاشتن وقت بیشتر در کنار همسر خود است.  این امر به این معنا است که فارغ از هرگونه وسیله ارتباطات جمعی زمانی را در پارک قدم بزنند یا در هنگامی که تلفن همراه خود را در داخل صندوق عقب ماشین گذاشته‌اند در ساحل شنا کنند. امروزه وسایل ارتباطی به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود، مقدار زیادی از وقتی را که زوج باید برای گفتگو و در کنار هم  صرف کنند، می‌گیرد و به طرف مقابل اجازه برقراری ارتباط و طرح مشکلات زناشویی را نمی‌دهد.

آغاز نکردن گفت و گو با گله و شکایت

همه دوست دارند مهر و محبت همسر خود را ببینند به خصوص زمانی‌که در زندگی مشترک با مشکل مواجه می‌شوند، دوست دارند از طرف همسر حمایت عاطفی شوند. افراد زمانی که با مشکلات و مسائل جدی زندگی مشترک روبه رو می‌شوند، با نگرش منفی به مشکل نگاه می‌کنند و همسر خود را عامل اصلی مشکلات زندگی تلقی می‌کنند تا حس ناراحتی و نگرانی القا کنند. اما این رویکرد اصلا درست و اصولی نیست زیرا با این رفتار همسرشان را خار و حقیر کرده و همچنین حس بی ارزشی را در او ایجاد می‌کنند.فرد مقابل ممکن است برای حفظ رضایت سکوت کند یا به این  نتیجه برسد که بهتر است تصمیم به طلاق بگیرد.

اهمیت دادن به احساسات طرف مقابل افراد

طبق تحقیقات روانشناسی، درخواست طلاق  اغلب در خانواده‌هایی رخ می‌دهد که به احساسات یکدیگر اصلا اهمیت نمی‌دهند. آن‌ها اول به رفاه و آسایش خود فکر می‌کنند و بیشتر به مسائل  شخصی به جای مشکلات زندگی مشترک اهمیت می‌دهند، مسائل را از یک‌دیگر مخفی کرده و همه مسائل را با ظاهری بهتر و موجه‌تر نسبت به واقعیت ماجرا به همسر خود نشان می‌دهند. اگر افراد به احساسات همسر خویش اهمیت می‌دهند، به این معنا است که  قادر به تشخیص عواطف، عقاید، انتظارات همسر خود خواهند بود. اگر در این زمینه حساس‌تر باشند، بهتر می‌توانند در زمینه مشکلات زندگی با همسر خود صحبت کنند، با تصمیمات هم کنار بیایند و مسائل مرتبط به زندگی زناشویی خود را حل کنند.

عدم برقراری ارتباط موثر مشکلات زندگی زناشویی را بدتر می‌کند و اگر مهارت ارتباط موثر با همسر خود تقویت نشود، نمی‌توان تجربه دستیابی به یک ازدواج موفق، سالم و پایدار را داشت و در برابر مشکلات زندگی زناشویی مجبور به تسلیم می‌شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021448*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش