اطلاعات تماس
  • 021448*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980223367989950

برای ادامه‌ زندگی مشترک تصمیم درستی بگیرید

کد: 13980223367989950

http://bit.ly/2YxyLj9

، (اخبار رسمی): طلاق رنج و ناراحتی را تسکین نمی‌دهد بلکه آن را طولانی‌تر و شدیدتر می‌کند. وقتی‌ فردی درخواست طلاق می‌دهد برای تسکین و رهایی از مشکلات زناشویی و شروع زندگی مجدد بعد از طلاق، به زمان نیاز دارد.

آیا وقت آن است تصمیم به طلاق بگیرم؟
برای ادامه‌ زندگی مشترک تصمیم درستی بگیرید

فردی که در یک ازدواج ناموفق قرار دارد ممکن است تنها دو گزینه ماندن یا رفتن به ذهن وی برسد. هنگام تصمیم برای طلاق، سه راهکار جایگزین وجود دارد:

  • می‌توان در ازدواج ماند و به زندگی مشترک ادامه داد
  • می‌توان مدتی جداگانه زندگی کرد و امیدوار بود که در این فاصله، دیدگاه مثبتی نسبت به حل مشکلات زناشویی پیدا خواهد شد
  • می‌توان طلاق گرفت

البته ماندن به این معنا نیست که ازدواج در یک مسیر سخت ادامه داشته باشد. دوری و فاصله می‌تواند زمان مناسبی برای هر یک از زوجین باشد تا درباره زندگی زناشویی تأمل کنند و با نگاه و چشم‌اندازی جدید به مشکلات زندگی مشترک نگاه کنند. دوری و فاصله راهکار مناسبی برای نجات زندگی زناشویی یا تجدیدنظر در مورد تصمیم به طلاق محسوب می‌شود.

آیا به زندگی مشترک ادامه داد؟

همه ازدواج‌‌ها، بدون استثنا دارای مشکلات و ناملایمت‌هایی هستند. فرد در مواقعی همسر خود را دوست دارد و ممکن است در شرایطی قرار گیرد که از همسر خود متنفر شود و نتواند وی را تحمل کند.

همواره ازدواج و احساسات نسبت به همسر مثل جزر و مد دریا در نوسان است. درنهایت با فرصت دادن و به‌کارگیری مهارت‌های برقراری ارتباط صحیح با همسر ، دوران‌های سخت و بحران‌های زندگی سپری می‌شوند.

مسئله این است که بسیاری از زوجین انتظارات بالایی از همسر خود بعد از ازدواج دارند و می‌خواهند آرزوهای گذشته خود را با ازدواج به حقیقت تبدیل کنند. نگاه واقع‌بینانه به ازدواج و دانستن اینکه ازدواج دوره‌هایی ناراحت‌کننده و ناخوشایند هم دارد، باعث می‌شود آسان‌تر بتوان با ناملایمات کنار آمد.

همچنین نگاه واقع‌بینانه به زندگی و ازدواج، افراد را از تصمیم‌گیری عجولانه و غیرمنطقی برای طلاق و احتمالاً پشیمانی بعد از طلاق محفوظ می‌کند. اگر مشکلات زناشویی زیاد است و به نظر می‌رسد که هر روز بدتر می‌شود، چه تصمیمی باید گرفته شود؟ اگر فردی با وجود مشکلات زناشویی باز هم تصمیم به ماندن دارد باید برای حل‌وفصل مشکلات تلاش بیشتری داشته باشد.

زوج‌ها یا باید خود مشکلات را حل کنند یا برای حل آن از یک مشاور خانواده یا زوج درمانگر درخواست کمک کنند.

لری لو، نویسنده کتاب «نخستین بوسه برای خوشبختی ابدی» می‌گوید: «اگر در زندگی خود دچار مشکل هستید، با همسر خود درد و دل کنید و مشکلات را با او در میان بگذارید تا او بتواند در کنار شما باشد و به حل مشکل کمک کند. حتماً در نظر داشته باشید که مشکلات، باعث قوی‌تر شدن شما، همسرتان و زندگی زناشویی‌تان می‌شود.»

وقتی یک زوج برای بهبود زندگی مشترک از منابعی مختلف ( مطالعه کتاب، شرکت درکلاس‌ها و کارگاه مهارت‌‌های زندگی ، مراجعه به مرکز مشاوره ) کمک می‌گیرند، در آینده حتماً از مزایای یک ازدواج سالم و شاد بهره‌مند خواهند شد.

پس‌ از اینکه تمام تلاش‌ها برای حل مشکلات انجام شد ولی نتیجه‌ای در بر نداشت و تصمیم به طلاق گرفته شد، حداقل می‌توان گفت که این تصمیم با آگاهی از اینکه تمام تلاش برای نجات این ازدواج انجام شده است، بعداً احساس پشیمانی وجود نخواهد داشت.

آیا زندگی دور از همسر روش مناسبی است؟

ممکن است رفتن و جدایی موقت، به‌عنوان گامی در بازسازی زندگی زناشویی‌ در نظر گرفته شود. البته ممکن است فاصله گرفتن از همسر در زمان آشفتگی نتیجه عکس بدهد، اما اگر محترمانه و درست انجام شود، جدایی موقت می‌تواند یک ابزار عالی برای شروع دوباره یک زندگی مشترک باشد.

جدایی کنترل‌شده با قصد بازگشت به زندگی مشترک می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد به شرطی که قبل از جدایی و در مدت‌زمان جدایی ارتباط خوبی بین زوج وجود داشته باشد.

در مورد دلیل جدایی موقت باید صداقت داشت. اگر زوجی قصد دارند از طریق جدایی موقت راهی برای پایان دادن به زندگی مشترک و طلاق پیدا کنند، نباید همسر را چشم‌انتظار بازگشت بگذارند و باید صادقانه دلیل جدایی را به وی بگویند. 

هرچند زندگی زناشویی دچار مشکل شده باشد باید یک سطح اعتمادی بین زن و شوهر در مورد دلیل جدایی، انتظارات از هم در طول جدایی و اهداف برای حل مشکلات وجود داشته باشد.

چه زمانی طلاق لازم است؟

در برخی موارد مشکلات زناشویی و اختلاف با همسر خیلی عمیق است، به‌طوری‌که هیچ راه‌حلی وجود ندارد و اقدام به طلاق تنها گزینه‌ای است که باید انتخاب شود. در مواردی مانند خیانت به همسر، خشونت یا سوءاستفاده‌های عاطفی، درخواست طلاق ممکن است بهترین انتخاب باشد.

چنانچه تصمیم به طلاق گرفته شده است، باید این کار به گونه‌ای انجام شود که احترام همسر و فرزندان حفظ شود. طلاق امری خوب و دوستانه نیست، بنابراین ممکن است درگیری‌هایی رخ دهد. حتی ممکن است درگیری‌های شدیدی در طول مراحل طلاق اتفاق افتد.

اکثر طلاق‌ها توسط یکی از زوجین آغاز می‌شود و به‌طور معمول این‌گونه نیست که زوجین با هم صحبت کنند و تصمیم به طلاق توافقی بگیرند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021448*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان