اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970807324820011

کسب و کار موفق با این هفت نکته

کد: 13970807324820011

https://goo.gl/i68xvR

، تهران , (اخبار رسمی): برای داشتن کسب و کار موفق چه عواملی لازم است و یک کارآفرین چگونه باید موفقیت را معنی کند؟ در ادامه شاهد فهرست 8 عامل برتر هستید که کسب و کارهای موفق از آن غافل نمی‌شوند.

کسب و کار موفق با این 7 نکته
کسب و کار موفق با این هفت نکته

یک استراتژی هر قدر هم هوشمندانه باشد به خودی خود نمی‌تواند موجب پیروزی در یک بازی یا مبارزه شود. پیروزی وقتی حاصل می‌شود که آن استراتژی را عملی کنید

1. مسیر منتهی به موفقیت، جاده‌ای طولانی است، پس یادتان باشد که از این سفر لذت ببرید. 

هر کسی می‌تواند به شما بیاموزد که بر روی اهداف‌تان تمرکز کنید، اما افراد موفق در کنار تمرکز بر سفرشان، از از اتفاقاتی که در مسیر می‌افتد هم لذت می‌برند. واقعاً ارزشش را دارد که بخش اعظمی از عمرتان را در مسیری به سر ببرید که از آن لذت نمی‌برید؟ وقتی شما از این سفر لذت ببرید، این احساس را به تیمی که به شما ملحق شده هم منتقل می‌کنید.  بهتر نیست که همگی از خود سفر لذت ببرید، حتی اگر هیچ گاه به مقصد نرسید؟

2. بیش از هر برنامه صفحه‌گسترده ای (spreadsheet) به شمّ درونیتان اعتماد کنید. 

همیشه متغییرهای بسیاری در دنیای واقعی وجود دارد که امکان گنجاندن همه‌شان در صفحه‌گسترده وجود ندارد. برنامه‌های صفحه‌گسترده از فرضیات غیردقیق شما نتایجی را استخراج می‌کند و نوعی احساس کاذب امنیت به شما می‌دهند. در اکثر موارد، احساس و شمتان همچنان بهترین راهنمایتان است. همه ما لحظاتی را در تجارتمان پشت سر گذاشته‌ایم که احساسمان به ما گفته یک جای کار ایراد دارد، در حالی که عقلمان همچنان از قدرت منطق برای تجزیه و تحلیل موقعیت استفاده می‌کرده است. گاهی وقت‌ها همین صدای ضعیف احساس می‌تواند بر منطق قدرتمند پیروز شود.

3. منعطف اما استوار باشید. 

هر کارآفرینی باید سرعت عمل داشته باشد. باید همواره اطلاعات جدید را بیاموزید و خود را با آن وفق دهید. در عین حال باید نسبت به هدف و مأموریت تجارتتان ثابت‌قدم باشید. اینجاست که آن صدای ضعیف اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند، به خصوص وقتی به شما هشدار می‌دهد که کارها دارند از مسیر اصلی خارج می‌شوند. کارآفرینان موفق بین گوش دادن به آن صدا و ثبات قدم در مسیر موفقیت توازن برقرار می‌کنند، زیرا گاهی موفقیت در کسب و کار درست بعد از یک دست‌انداز که در قالب شکست سر راه ما قرار می‌گیرد منتظر ماست.

۴. به تیم خود اعتماد کنید. 

خیلی ساده است: هیچ کس نمی‌تواند در همه کارها مهارت داشته باشد. هر کسی به دیگرانی با توانمندی‌های مکمل خود نیاز دارد. کارآفرینان اغلب یک مشت آدم خوش‌بین هستند که در کتشان نمی‌رود که در همه کارها مهارت ندارند. برای پیدا کردن مهارت‌ها و توانمندی‌های خود باید کلی در وجود خودتان کند و کار کنید. بعد، باهوش‌ترین افرادی را که مکمل توانمندی‌های شما هستند پیدا کنید. معمولاً انسان گرایش دارد جذب افرادی شبیه به خودش شود. اما برای داشتن کسب و کار موفق فوت کوزه‌گری این است که افرادی را پیدا کنید که شبیه خودتان نیستند، بلکه در کاری که انجام می‌دهند، و شما قادر به انجامش نیستید، تبحر دارند.

5. عمل، عمل، عمل.

به احتمال زیاد، این فکری که به ذهن شما رسیده به ذهن خیلی‌های دیگر هم رسیده است. کسب و کار موفق لزوماً نتیجه نوآوری‌ و خلاقیت نیست، بلکه نتیجه عمل بی‌نقص است. یک استراتژی هر قدر هم هوشمندانه باشد به خودی خود نمی‌تواند موجب پیروزی در یک بازی یا مبارزه شود. پیروزی وقتی حاصل می‌شود که آن استراتژی را عملی کنید. همه ما کارآفرینانی را دیده‌ایم که زمان‌هایی طولانی را صرف نوشتن نقشه‌های تجاری و آماده کردن پاورپوینت می‌کنند. به نظر من که  یک نقشه تجاری یک صفحه بیشتر نباید باشد. از آن گذشته، اوضاع هرگز آن طوری که روی کاغذ می‌آوریم پیش نمی‌رود. هر قدر هم که زمان صرف نقشه کشیدن کنید، باز باید آن را با واقعیت‌های موجود منطبق کنید. با وارد عمل شدن اطلاعاتِ به مراتب مفیدتری نسبت به نظریه‌پردازی خوهید آموخت. به یاد داشته باشید، انعطاف داشته باشید و خود را با اطلاعات جدید وفق دهید.

6. صداقت داشته باشید و درستکاری پیشه کنید. 

کسی را به یاد نمی‌آورم که بدون صداقت و درستکاری به موفقیتی درازمدت دسته یافته باشد. این دو خصلت باید هسته اولیه تمامی فعالیت‌هایمان را تشکیل دهد. هر کسی وجدان دارد، اما خیلی‌ها دیگر هیچ توجهی به آن نمی‌کنند. همیشه وقتی صداقت کامل ندارید یا حتی کمی از مسیر درستکاری منحرف می‌شوید، آن صدای ضعیف به شما هشدار می‌دهد. حتماً به آن صدا گوش دهید.

7. شکر موفقیت‌ها را با کمک به دیگران به جای آورید. 

این مورد را، که شاید بتوان گفت مهم‌ترین مورد است، فراموش نکنید. وقتی به موفقیتی دست می‌یابید، افراد زیادی در این مسیر به شما کمک کرده‌اند. پس از مدتی شما هم، مثل من، درمی‌یابید که شاید هیچ گاه فرصت جبران کمک این افراد پیش نیاید، زیرا در اکثر موارد حتی شاید این افراد را نشناسید. تنها راه ادای دِین این است که به کسانی که می‌توانیم کمک کنیم، به این امید که آن‌ها هم به افراد دیگری کمک کنند.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با شیوه‌های می‌توانند به سایت دفتر شما مراجعه کنند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دفترشما

خدمات دفتر شما ریشه در زمینه دورکاری مرکز تماس و اپراتوری دارد. این موسسه اعتقاد دارد که دفتر کار و کلیه امور مربوطه می‌بایست به صورت دورکاری انجام شود و آمادگی خود را برای ارائه هرگونه خدمات دفتری اعلام می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]