اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139708093251610095

درمان کیست مویی با لیزر، بدون درد و خونریزی و عدم نیاز به بستری در یک جلسه

کد: 139708093251610095

https://goo.gl/HCSAHE

، تهران , (اخبار رسمی): فیستول یا آبسه مقعدی ضایعه‌ای است که به علت یک اتصال غیر عادی بین دو عضو بدن پدیدار می‌شود. زمانی که فردی دچار فیستول مقعدی می‌شود یعنی این اتصال میان دیواره‌ی مخاطی داخل کانال مقعد و پوست نواحی مقعد به وجود آمده است. فیستول مقعدی از عفونت نواحی مقعد و انباشتگی چرک در بافت حول آن به وجود می‌آید.

درمان کیست مویی با لیزر، بدون درد و خونریزی و عدم نیاز به بستری در 1 جلسه
درمان کیست مویی با لیزر، بدون درد و خونریزی و عدم نیاز به بستری در یک جلسه

درمان کیست مویی با لیزر، بهترین روش درمانی آن می باشد که بدون بیهوشی انجام می شود و هیچ گونه درد و خونریزی ندارد و بیمار پس از عمل می تواند به فعالیت های روزانه خود بپردازد و در 90% موارد عود نمی کند.

کیست مویی جز امراضی است که نوع آن خوش‌خیم است و علیرغم آنکه می‌گویند یک نوع سرطان است باید بگوییم مطلقا ارتباطی با سرطان ندارد. دست کم می‌توان اینگونه گفت که در آغاز بروز آن، کاملا از بیماری سرطان مجرا است. کیست مویی حاوی عفونت است و این عفونت سبب برور درد می‌شود و حفره‌های کوچک آن منجر به تولید بوی بد می‌شود.

کیست مویی چیست؟

سینوس پیلونیدال (PNS) یا به زبان عامیانه کیست مویی به حفره‌ای گفته می‌شود که به شکل یک سوراخ ریز، در بالای خط باسن و پایین استخوان دنبالچه به وجود آمده باشد. کیست مویی یک تونلی است که درون آن مو است و دارای چند دهانه‌ی کوچک است که به روی پوست باز شده است و اغلب هم درد فراوانی به همراه دارد.

در مجموع باید گفت به ندرت اتفاق می‌افتد که کیست مویی در قسمت‌های دیگر بدن دیده شود اما در زیر بغل نیز امکان دارد کیست مویی ایجاد شود. کیست مویی در آقایان رایج‌تر است و افرادی که مبتلا به این بیماری می‌شوند اغلب زمان زیادی را در حالت نشسته می‌گذرانند. مردها بدن پرموتری دارند و به همین خاطر این بیماری در آن‌ها بیشتر اتفاق می‌افتد و امکان بروز آن در آقایان چندین برابر زنان است.

برای مداوای بیماری مقعدی کیست مویی نباید صبر کرد تا به مرحله سخت و دردآور آن رسید، تشخیص این بیماری توسط پزشک بسیار کار ساده‌ای است و درمان آن در مراحل اولیه بسار راحت‌تر است. به همین خاطر توصیه می‌شود هر چه زودتر خجالت را کنار گذاشته و در صورتی که با این مشکل مواجه هستید پیش از آنکه تبدیل به یک مشکل ملال‌آور شود و بخواهید درد زیادی را تحمل کنید نسبت به درمان آن اقدام کنید.

علائم کیست مویی

چگونه می‌توانید متوجه شوید که کیست مویی دارید؟

نشانه‌های کیست مویی یا سینوس پایلونیدال بدین گونه است:

  • پیدایش عفونت و تب و لرز و حالت تهوع با ترشح چرک و خونابه
  • احساس درد با لمس قسمت مبتلا به سینوس
  • پیدایش عفونت به همراه تورم قرمز رنگ با درد ناخوداگاه
  • پیدایش آبسه و به دنبال آن درد فراوان (کیست موییاغلب دارای درد فراوانی است).
  • تشکیل گودال‌های زیر پوستی در بین دو قسمت باسن و یا اندکی بالاتر از مقعد
  • تولید بوی بد ترشحات در کیست مویی
  • پیدایش درد در زمان نشستن

علل ایجاد کیست مویی یا سینوس پیلونیدال

با اینکه تا به حال دلیل مشخصی برای به وجود آمدن بیماری کیست مویی یا سینوس پیلونیدال یافت نشده است، ولی براساس تجربیات پزشکان دلیل آن را عوامل اکتسابی و تلفیقی از تغییرات هورمونی بعد از بلوغ، رشد مو و اصطکاک ناشی از البسه در زمان زیاد می‌پندارند.

هورمون‌های جنسی برای نخستین بار در سن بلوغ شروع به تولید می‌کنند که با هدف قرار دادن غدد سباسه احتمال دارد شروعی برای بیماری پیلونیدال باشد. از سوی دیگر مسائل دیگری که سبب انجام این فرآیند می‌شود، بدین شکل است که موهای در حال رشد در آن نقطه را وادار به رشد در زیر پوست می‌کنند. طبیعت بدن بدین شکل است که موهای زیر پوستی را به عنوان یک جسم خارجی می‌پندارد و در برابر آن یک پاسخ ایمنی نسبت می‌دهد. این واکنش ایمنی ممکن است به صورت کیست در نواحی موها واکنش دهد و در نتیجه پوست تحریک شده متورم، قرمز و همراه با درد خواهد بود.

عواملی که باعث بیماری سینوس پیلونیدال می‌شود با برخورداری ار این عوامل تشدید پیدا خواهد کرد:

  • داشتن شغل‌های کم تحرک
  • وزن بالا
  • عوامل ژنتیکی
  • سابقه ضربه به نواحب پایین کمری مانند نشیمن‌گاه
  • سن: این بیماری می‌تواند در هر سنی بروز پیدا کند اما در بین بزرگسالان جوان از سن ۱۵ تا ۴۰ سال متداول‌تر است.
  • جنس مذکر
  • استفاده از البسه تنگ
  • عدم بهداشت فردی ضعیف: با رعایت نکردن بهداشت سبب آلودگی پوستی و عفونت شده و در نتیجه کیست مویی به وجود می‌آید.

دلیل ابتلا به کیست مویی هر چه که باشد، در نهایت منجر به این می‌شود یک مو زیر پوست گیر می‌کند و در پی آن التهاب و تحریک بافتی به وجود می‌آید و اگر هم آلوده باشد چرک می‌کند و شرایط سختی را برای بیمار به وجود می‌آورد.

راه و روش‌های درمان کیست مویی

درمان قطعی بیماری کیست مویی جراحی است و تا وقتی که این که کیست باشد این بیماری به دفعات عود خواهد کرد که ھمراه با ترشح چرک و درد است. در نتیجه درمان داروئی روش موثری در درمان سینوس موئی نیست.

تنها راهی که در خصوص درمان کیست مویی پاسخگو است جراحی است که در روش‌های سنتی با برداشتن این توده به شکل گسترده انجام می‌شود و باعث ایجاد یک حفره بزرگ می‌شود که تقریبا 2 ماه زمان می‌برد تا حفره پر و بسته شود. در بعضی موارد برای بستن این حفره نیاز به روش‌های جراحی پلاستیک وسیع است. خوشبختانه امروزه با لیزر درمانی جراحی بسیار راحت تر و بی درد سر تر از قبل شده است.

زمان مراجعه به دکتر متخصص و مراقبت‌های پزشکی جهت درمان کیست مویی

اغلب بیماران زمانی به پزشک مراجعه می کنند که مو وارد بدن شده و باعث یک عفونت موضعی شده باشد. در چنین شرایطی به تدریج کیست به صورت یک آبسه در آمده و منجر به درد و توده پشت می‌شود. بیماران برای درمان کیست مویی می‌توانند برای مشاوره و جراحی به بهترین پزشک اقدام کرده تا سلامتی خود را به دست آورند.

بعد از انجام جراحی و برش، درناژ یا برداشتن، زخم باید با آلژینات پانسمان شود. البته در زمان بهبود، زخم می‌تواند با یک پانسمان فومی که در محل مناسب قرار داده شده و پانسمان دیگری روی آن، مراقبت شود. پانسمان فومی با باز نگه داشتن زخم، از بسته شدن زود هنگام لبه‌های زخم جلوگیری می‌کند. برای کمک به انقباض زخم، هر دو هفته یک بار استنت جدید لازم است. در صورتی که علائمی از عفونت مشاهده شود، نباید از استنت استفاده کرد. در هر معاینه، باید موها و هر نوع ماده خارجی از زخم بیرون آورده شود و با اصلاح هفتگی، باید از رشد مو در این ناحیه جلوگیری کرد.

درمان با لیزر کیست مویی در کلینیک مهنا

درمان با لیزر کیست مویی را می‌توان در 2 مرحله انجام داد و از لحاظ میزان برداشتن ضایعه ھیچ فرقی با جراحی ندارد ولی مزایای زیادی نسبت به جراحی سنتی دارند و که عبارتند از:

  • عدم نیاز به بیھوشی عمومی یا نخاعی و بستری شدن دربیمارستان
  • عدم وجود درد و خونریزی در جراحی با لیزر به شکلی که بیمار فردای روز عمل می‌تواند خیلی راحت بنشیند، در حالی که در جراحی به روش سنتی بیمار حداقل باید چند ھفته در منزل استراحت کند و قادر به انجام کارهای روزمره نخواهد بود.
  • در جراحی با لیزر کیست مویی احتیاجی به پانسمان داخل زخم و تراشیدن زخم نیست و پس از یک روز می‌تواند حمام کند و داخل زخم را با آب و صابون بشوید ولی در جراحی به روش سنتی پانسمان داخل زخم و تراشیدن زخم الزامی است.
  • میزان عود در ھر دو روش سننی و لیزر به یک اندازه است و تقریبا در 10% موارد امکان عود وجود دارد ولی در صورتی که پس از جراحی با لیزر و بھبود زخم پوست ناحیه عمل با لیزرھای از بین برنده مو تابش بگیرد میزان عود به 2% کاهش می‌یابد.

کلینیک مهنا توانسته است با استفاده تیمی مجرب و حرفه‌ای و بهترین پزشک جراحی بیماری نشیمنگاهی و همچنین برخورداری از مجهزترین دستگاه‌های جراحی نوین خدمات بسیار خوبی را در اسرع وقت به بیماران ارائه دهد.

هزینه درمان با لیزر کیست مویی

هزینه‌های درمان با لیزر مبلغ مشخصی ندارند و خوشبختانه هم اکنون بیمارانی که بیمه تکمیلی هستند، با رایزنی‌های صورت گرفته می‌توانند پس از جراحی با لیزر با نامه‌ای از سوی پزشک خود، به اداره بیمه مراجعه کرده و هزینه عمل خود را از بیمه دریافت کنند.

همچنین باید گفت برای تعیین مبلغ درمان با لیزر کیست مویی حتما به پزشک مراجعه کرده تا پس از معاینه هزینه جراحی به بیمار اعلام شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک مهنا

کلینیک مهنا مرکز تخصصی درمان بیماری های نشیمنگاهی از جمله: فیستول مقعدی، کیست مویی، شقاق، بواسیر (هموروئید) و زگیل تناسلی با به روز ترین متد جراحی (لیزر درمانی)

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان