اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802103643610095

عمل جراحی کیست مویی به چند روش انجام می‌شود؟

کد: 139802103643610095

http://bit.ly/2IPd3mQ

، تهران , (اخبار رسمی): کیست مویی یا سینوس پیلونیدال از دسته بیماری‌های ناحیه مقعد است که معمولاً در بالای کمر ایجاد شده و همراه با عفونت است. در مواردی می‌توان آن را با درمان‌های خانگی و استفاده از دارو درمان کرد اما چون این بیماری در اغلب موارد به این درمان‌ها پاسخ نمی‌دهد نیاز به انجام جراحی است.

عمل جراحی کیست مویی به چند روش انجام میشود؟
جراحی کیست مویی

جراحی روشی مطمئن برای درمان کیست مویی به شمار می‌رود اما چون با مشکلات و عوارضی همراه است، نمی‌توان آن را به عنوان بهترین روش درمانی معرفی کرد

جراحی یا عمل کیست مویی از روش‌های قطعی درمان این بیماری است. جراحی روشی مطمئن برای درمان این عارضه به شمار می‌رود اما چون با مشکلات و عوارضی همراه است،

نمی‌توان آن را به عنوان بهترین روش درمانی معرفی کرد، بلکه بهترین روش درمان این عارضه درمان کیست مویی با لیزر است. درمان با روش جراحی کیست، به دو روش زیر انجام می‌شود:

عمل جراحی کیست مویی به روش باز

در این روش که تحت بیهوشی و در مواردی بی‌حسی موضعی انجام می‌شود، عفونت کیست تخلیه شده و در واقع کیست به طور کامل از بدن خارج می‌شود. در نتیجه حفره‌ای از آن به جای می‌ماند. این حفره در روش باز بخیه زده نمی‌شود تا از این طریق بافت‌های زیرین کیست شروع به ترمیم کند. این حفره ایجاد شده بسته به مقدار کیست از اندازه یک نخود تا پرتقال متغیر است. به علاوه از این حفره به مدت یک هفته ترشحاتی خارج می‌شود و به مرور با ترمیم زخم این ترشحات کاهش می‌یابد.

این روش نیاز به پانسمان روزانه دارد اما از آنجایی که بافت‌های کیست به طور کامل برداشته می‌شوند و عفونت نیز تخلیه می‌شود، امکان عود مجدد این عارضه به شدت کاهش می‌یابد.

جراحی کیست مویی به روش بسته

در این حالت نیز مشابه روش قبل (همراه با استفاده از بیهوشی یا بی حسی)  حفره کیست برش داده شده و عفونت را خارج می‌کنند، اما این بار زخم ایجاد شده بخیه می‌شود. در این حالت با فرض موفقیت عمل کیست مویی، سرعت بهبودی بسیار بیشتر است ولی امکان عفونت مجدد در این روش افزایش می‌یابد به همین منظور پزشک قبل از انجام این عمل مصرف آنتی بیوتیک را تجویز می‌کند.

در روش دیگر جراحی بسته با عنوان جراحی پلاستیک که برای سینوس‌های پیشرفته استفاده می‌شود، جراح پلاستیک با روش جراحی فلپ ناحیه عمل شده را به طور کامل می‌بندد. انجام جراحی پلاستیک روشی موثرتر است و میزان موفقیت بالایی دارد اما مدت زمان بستری شدن در بیمارستان بعد از این عمل جراحی افزایش ‌یابد.

در مواردی که کیست به شدت دچار عفونت شده و نیاز به عمل جراحی دارد، و بر روی کیست که آبسه ایجاد شده، برش داده می‌شود تا عفونت خارج شود. این روش جراحی کیست مویی به علت عدم تخلیه کامل کیست، امکان عود مجدد آن وجود دارد. تخلیه اورژانسی نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک مهنا

کلینیک مهنا مرکز تخصصی درمان بیماری های نشیمنگاهی از جمله: فیستول مقعدی، کیست مویی، شقاق، بواسیر (هموروئید) و زگیل تناسلی با به روز ترین متد جراحی (لیزر درمانی)

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان