اطلاعات تماس
  • 051385*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970822327449465

منطقه آزاد کیش عضو سازمان جهانی گردشگری شد

کد: 13970822327449465

https://goo.gl/pZKvRJ

، مشهد , (اخبار رسمی): به نقل از خبرگزاری ایرنا، سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان عضوی از سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، وابسته به سازمان ملل متحد پذیرفته شد.

منطقه آزاد کیش عضو سازمان جهانی گردشگری شد
منطقه آزاد کیش عضو سازمان جهانی گردشگری شد

علیرضا قائدیان، معاون گردشگری منطقه آزاد کیش، با اعلام این خبر افزود: عضویت این منطقه به عنوان اولین منطقه آزاد تجاری- صنعتی از جمهوری اسلامی ایران در صد و نهمین نشست شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری در تاریخ ۳۱ اکتبر در شهر منامه بحرین به تصویب رسید. 

عضویت منطقه آزاد کیش در سازمان جهانی گردشگری اتفاق بزرگی است که می‌تواند فرصت تعامل در بخش گردشگری به همراه دسترسی به آخرین دستاوردهای تحقیقات استراتژیک جهانی را برای این منطقه فراهم بیاورد. سازمان جهانی گردشگری آژانس تخصصی سازمان ملل متحد است و مسئولیت ترویج و تبلیغ گردشگری پایدار و مسئولانه را در تمام جهان بر عهده دارد. 

سازمان جهانی گردشگری ۱۵۶ کشور عضو اصلی، ۶ عضو پیوسته و در حدود ۵۰۰ عضو وابسته از بخش های خصوصی، موسسه‌های آموزشی، مقام‌های محلی و انجمن‌های گردشگری دارد. 

بر اساس صحبت‌های قائدیان، عضویت سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان مجموعه‌ای متشکل از خطوط هوایی، دریایی، مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، موسسات آموزشی و ... می‌تواند کمک بزرگی به این منطقه در عرصه بین‌الملل باشد. 

وی در ادامه گفته های شان افزود: استفاده از پلتفرم بین المللی UNWTO جهت ایجاد تعامل با بخش های دولتی و خصوصی دست اندرکار صنعت گردشگری از سراسر جهان، تبادل آمار گردشگری کلیه کشورهای عضو، بهره مندی از کمک های فنی و مشورتی سازمان جهانی گردشگری، دسترسی به کتابخانه الکترونیک و تبادل تجربیات موفق با کلیه اعضای وابسته آن سازمان از دیگر مزیت های عضویت در سازمان جهانی گردشگری است. 

معاون گردشگری منطقه آزاد کیش در ادامه از اقدامات این منطقه برای عضویت در UNWTO صحبت کرد: بر اساس راهبردهای تدوینی در حوزه گردشگری توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از ۵ ماه گذشته اقدامات اجرایی برای عضویت در این سازمان بین‌المللی انجام شد و پس از مکاتبات و ارسال اسناد و مدارک مرتبط و تایید دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، موضوع برای تصویب به صد و نهمین شورای اجرایی آن سازمان ارجاع شد. 

قائدیان توضیح داد در این نشست، سوابق و اسناد هر یک از کاندیداهای عضویت، به رای گیری گذاشته شد و سازمان منطقه آزاد کیش با رای قاطع تمام اعضا به در سازمان جهانی گردشگری ملل متحد درآمد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

زمان گشت

مجموعه زمان گشت از سال 1383 فعالیت خود را آغاز نموده که بصورت کاملا تخصصی خدمات ترانسفر و گشت را ارائه مینماییم. تمامی فعالیتهای مربوط به رزرو این سامانه، دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

اطلاعات تماس
  • 051385*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی