اطلاعات تماس
  • 051385*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970827328589465

ثبت جهانی سه محصول از جنوب کشور

کد: 13970827328589465

https://goo.gl/1u5hJi

، مشهد , (اخبار رسمی): خرمای پیارم حاجی آباد، نارنگی سیاهوی بندرعباس و مروارید خلیج فارس، گواهینامه ثبت جهانی دریافت کردند.

ثبت جهانی سه محصول از جنوب کشور
ثبت جهانی سه محصول از جنوب کشور

به گزارش زمان گشت، پس از گذشت دو سال از فرآیند ثبت جهانی خرمای پیرام حاجی آباد، نارنگی سیاهوی بندر عباس و مروارید خلیج‌ فارس، این سه محصول در سازمان جهانی مالکیت (WIPO) به ثبت رسیدند.

مهدی میرصالحی، مدیرکل ثبت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره این ثبت گفته است: ما محصول را در یک حوزه جغرافیایی خاص شناسایی کرده و آن را به ثبت ملی و سپس ثبت جهانی می‌رسانیم.

دهستان سیاهو که منطقه‌ای کوهستانی و گردشگری است، در ۶۵ کیلومتری بندرعباس قرار دارد که ۲ هزار هکتار از زمین‌های آن زیر کشت باغ‌های نارنگی پفکی است. این محصول شهره ملی و جهانی داشته و مه ساله یک سوم از آن در بسته‌بندی‌های مخصوص به کشورهای اروپایی، حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه صادر می‌شود.

خرمای پیارم یکی از انواع خرماهایی است که در شهرستان حاجی آباد از توابع استان هرمزگان کشت شده و به دلیل داشتن قند طبیعی، در سوخت و ساز بدن به راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مروارید خلیج فارس، از لحاظ کیفیت، درخشندگی، اندازه و فراوانی خود شهرت بسیار داشته و بندر لنگه به‌عنوان مهم‌ترین شهر و حتی پایتخت مروارید خلیج فارس شناخته می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

زمان گشت

مجموعه زمان گشت از سال 1383 فعالیت خود را آغاز نموده که بصورت کاملا تخصصی خدمات ترانسفر و گشت را ارائه مینماییم. تمامی فعالیتهای مربوط به رزرو این سامانه، دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

اطلاعات تماس
  • 051385*****
[نمایش اطلاعات]