اطلاعات تماس
  • 051385*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970824328149465

جدیدترین نقاشی دیواری در رم که علاوه بر زیبایی، هوا را تمیز می‌کند

کد: 13970824328149465

https://goo.gl/DFpXHA

، مشهد , (اخبار رسمی): یک نقاشی دیواری اخیرا در یکی از مناطق رم کشیده شده که نه تنها به زیبایی آن افزوده است، ‌بلکه به تمیز شدن هوا نیز کمک می‌کند.

جدیدترین نقاشی دیواری در رم که علاوه بر زیبایی، هوا را تمیز می‌کند.
جدیدترین نقاشی دیواری در رم که علاوه بر زیبایی، هوا را تمیز می‌کند

این نقاشی دیواری را یوربان۲۰۳۰ (یک گروه غیرانتفاعی زنانه) سفارش داده بود که هدفش آگاهی‌رسانی به مردم در زمینه‌ی موضوعات محیط زیستی از طریق هنر، سینما، ‌مد و موسیقی است.

جدیدترین نقاشی دیواری شهر رم به‌عنوان اولین دیوارنمای تمیزکننده‌ی هوا در اروپا به‌شمار می‌رود که «شکار آلودگی» نام دارد و اثر هنرمند خیابانی، فدریکو ماسا است. این نقاشی که در مدت ۲۱ روز تکمیل شد، بیش از ۱۰۰۰ متر مربع از یک ساختمان هفت طبقه را پوشش می‌دهد و کاملا ضد آلودگی هوا است.

این نقاشی،‌ یک مرغ ماهی‌خوار سه رنگ را به تصویر کشیده که بومی مناطق ساحلی آمریکا است. خالق این اثر می‌گوید: علت اصلی نقاشی این مرغ ماهی‌خوار، بیش از هر دلیل دیگری این است که در معرض خطر انقراض قرار دارد. اکثر کارهای من برای جلب توجه مردم به مشکلات زیست محیطی نظیر گرم شدن کره زمین و انقراض برخی از گونه‌های حیوانی است. من هنرمندی هستم که به شدت تحت تاثیر موقعیت جغرافیایی قرار می‌گیرم و در مورد این نقاشی دیواری به‌خصوص می‌توانم بگویم که این مرغ ماهی‌خوار قد بلند و باشکوه به خوبی با ابعاد این ساختمان هماهنگ شده است.

رنگ ایرلایت (Airlite paint) باعث تصفیه آلودگی هوا می‌شود و هوای پاکیزه را به آسمان برمی‌گرداند. برآورده شده است که میزان رنگ به‌کار رفته در این نقاشی قابلیتی معادل تمیز‌کنندگی ۳۰ درخت را دارد. این هنرمند خیابانی می‌گوید که این رنگ در عرض ۴ ساعت خشک می‌شود که به نوعی وداع با رنگ‌های سنتی است زیرا به هنرمندان امکان انجام سریع‌تر کارها را می‌دهد. او امیدوار است بتواند چنین نقاشی‌هایی را در شهرهای سراسر دنیا به‌خصوص آمریکا (که در حال حاضر ساکن آنجا است) خلق کند.

نقاشی شکار آلودگی در منطقه‌ی Ostiense قرار دارد و می‌توان بهترین هنرهای خیابانی رم نظیر دیوار شهرت را در همین محله مشاهده کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

زمان گشت

مجموعه زمان گشت از سال 1383 فعالیت خود را آغاز نموده که بصورت کاملا تخصصی خدمات ترانسفر و گشت را ارائه مینماییم. تمامی فعالیتهای مربوط به رزرو این سامانه، دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

اطلاعات تماس
  • 051385*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

محیط زیست | هنرهای تجسمی