اطلاعات تماس
  • 051385*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970829329129465

راهکار فرودگاه مونیخ برای جا دادن بزرگ‌ترین هواپیمای دنیا در آشیانه

کد: 13970829329129465

https://goo.gl/P4NTRA

، مشهد , (اخبار رسمی): از آنجا که دم هواپیماهای ایرباس A۳۸۰ در آشیانه‌ی فرودگاه مونیخ جا نمی‌شد، درهایی با یک سوراخ بزرگ برای قرار دادن دم هواپیما ساخته شد.

راهکار فرودگاه مونیخ برای جا دادن بزرگ ترین هواپیمای دنیا در آشیانه
راهکار فرودگاه مونیخ برای جا دادن بزرگ‌ترین هواپیمای دنیا در آشیانه

به گزارش زمان گشت، جالب است بدانید که درهای فرودگاه مونیخ، سوراخ خیلی بزرگی دارد تا دم ایرباس A۳۸۰ در آن قرار بگیرد. این فرودگاه، درهای سفارشی برای آشیانه‌یهواپیما نصب کرد تا امکان استقرار بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری دنیا (با ظرفیت ۸۵۳ مسافر) در آن فراهم شود و طبق طراحی آن، دم هواپیما بیرون از آشیانه قرار می‌گیرد.

از آنجا که این هواپیما ۷۳ متر طول دارد، به‌طور کامل در آشیانه جا نمی‌شد، این موضوع خبر خوشی برای کارگران تعمیر و نگهداری نبود به‌خصوص با فرارسیدن زمستان که میانگین دمای هوا به ۲ درجه سانتیگراد می‌رسد. این فرودگاه، راه‌حل مشکل را پیدا کرد و از شرکت طراحی Butzbach خواست یک‌سری در سفارشی با سوراخی در وسط آنها برای آشیانه تهیه کنند. این درهای ریلی، ۲۲ متر طول و ۱۱ متر عرض دارند و طوری در کنار هم چفت می‌شوند که دم هواپیما در سوراخ آن قرار می‌گیرد.

این آشیانه در سال ۱۹۹۲ ساخته شده است و احتمالا در آن زمان تصور نمی‌کردند که روزی هواپیماهایی به این بزرگی ساخته می‌شود. هواپیمایی لوفت‌هانزا، در ماه مارس بیش از یک سوم از ناوگان ایرباس A۳۸۰ را از فرانکفورت به فرودگاه مونیخ منتقل کرد و به همین دلیل در حال حاضر، ۵ هواپیمای غول پیکر در این فرودگاه وجود دارد. با افزایش تعداد هواپیماها، این فرودگاه می‌تواند ظرفیت مسافران در مسیرهای مختلف را افزایش دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

زمان گشت

مجموعه زمان گشت از سال 1383 فعالیت خود را آغاز نموده که بصورت کاملا تخصصی خدمات ترانسفر و گشت را ارائه مینماییم. تمامی فعالیتهای مربوط به رزرو این سامانه، دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

اطلاعات تماس
  • 051385*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی