اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139708243280710029

چرا تهیه طرح توجیهی اهمیت دارد

یک مطالعه امکان سنجی چیست؟

کد: 139708243280710029

https://goo.gl/tLUjt7

، تهران , (اخبار رسمی): یک مطالعه امکان سنجی تایید یک طرح تجاری خاص است. این طرح ممکن است بر اهداف مختلف متمرکز شود.

یک مطالعه امکان سنجی چیست؟
درسا صنعت تهران مشاور تهیه و انجام طرح توجیهی

برنامه‌های تجاری معمولا بامقادیر بزرگ یا کوچک به بخش مالی وصل شده و آن را به روز رسانی می‌کنند. هر طرح تجاری در عین حال با خطرات زیادی مرتبط است، از جمله اینکه ممکن است به اهداف در نظر گرفته شده در آن نرسیم. بنابراین، بسیار مهم است که تمام پیش فرض‌هایی که برای برنامه‌ریزی کسب و کار مورد استفاده قرار گرفته‌اند، دقیق  و به منظور تعیین و جلوگیری از خطرات ناشی از شکست باشند. مطالعات امکان سنجی تقریبا در همه موارد (اعتبار، سرمایه مخاطره آمیز،مزایای انجام طرح) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

موضوع مطالعه امکان سنجی چیست؟

یک مطالعه امکان سنجی مبتنی بر این واقعیت است که طرح تجاری مربوطه شامل تمام مفروضات و محاسبات است که اهداف ممکن را در بر می‌گیرد (بازده سرمایه‌گذاری). یک طرح توجیهی پس از آن یک ابزار تایید برای عبور از تمامی درگاه‌ها است.

فرض کلیدی این است که مطالعه امکان سنجی اطلاعات از منابع مختلف را جمع‌آوری می‌کند تا تاثیرات منفی را از بین ببرد و مزایای ایجاد یک طرح را به بهترین نحو نمایش دهد. از این منابع، به عنوان بیشترین مقدار داده برای محاسبات استفاده می‌شود. نتیجه، یک محاسبه جایگزین است که یا ارزیابی اصلی طرح را تایید می‌کند یا محاسبات دیگری از بازده را فراهم می‌کند. همچنین بخشی از مطالعه امکان سنجی مربوط به تحلیل حساسیت است که تاثیر تغییر در فرضیه‌های کلیدی را در نتیجه نهایی تنظیم می‌کند.

تحویل طرح توجیهی شامل چه مواردی  است؟

تحویل یک گزارش کتبی است که خلاصه یافته از تایید تمام ورودی‌ها و یک ضمیمه با محاسبات است. محاسبات معمولا یک پیش‌بینی از گزارش‌های مالی برای یک دوره زمانی معین (معمولا پنج تا ده سال) یا محاسبه بازده سرمایه‌گذاری (ROI) است. گزارش معمولا در بخش‌های زیر (بسته به نوع طرح کسب و کار) ارائه می‌شود:

– اهداف طرح کسب و کار؛

– ارزیابی فن‌آوری پیشنهادی (ظرفیت، طراحی، تامین کننده)؛

– ارزیابی مهلت پیشنهاد شده؛

– تجزیه و تحلیل هزینه‌ها و هزینه‌های یکپارچه (قیمت خرید تکنولوژی، هزینه‌های آغاز عملیات نصب، هزینه‌های تکمیلی)؛

– ارزیابی هزینه‌های عملیاتی (قیمت و در دسترس بودن مواد خام، مواد دیگر، انرژی، خدمات، هزینه‌های پرسنل، هزینه‌های تعمیر و نگهداری، و غیره)؛

– مشتریان پیش‌بینی شده، کانال‌های توزیع، هزینه‌های فروش و بازاریابی؛

– اثرات زیست محیطی؛

– تجزیه و تحلیل بازار مربوطه (تقاضا، رقابت، قیمت)؛

– ارزیابی محل، احتمال کسب تمام موافقت نامه‌های دولت و مقامات محلی؛

– موقعیت فعلی شرکت و انطباق طرح با استراتژی کسب و کار.

چه مزیتی می‌تواند از یک مطالعه امکان سنجی یا طرح توجیهی  حاصل شود؟

یک مطالعه امکان سنجی به طور چشمگیری خطر تصویب یک طرح کسب‌وکار را که بر پایه فرضیه‌های بسیار خوش‌بینانه است، کاهش می‌دهد. اگر براساس یک مطالعه، تعدادی از اصلاحات در طرح صورت گرفته باشد (لغو طرح، تغییر حجم آن)، پس می‌توان بودجه‌ای را که بدون هیچگونه بازگشتی صرف شده بود صرفه‌جویی کنید.

چرا مشارکت یک مشاور طرح توجیهی اهمیت دارد؟

یک مشاور خارجی در تهیه یک مطالعه امکان‌سنجی از استقلال زیادی برخوردار است. او علاقه خاصی به اجرای طرح کسب و کار شما ندارد و در نتیجه می‌تواند با استفاده از تخصص و حس مشترک خود کار کند. او همچنین به تعداد بیشتری از منابع مستقل اطلاعات دسترسی دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

درسا صنعت تهران

شرکت درسا صنعت تهران در سال 1383 با همت گروهی از اساتید و کارشناسان متخصص در رشته‌های صنایع، مدیریت و اقتصاد با هدف فعالیت در زمینه تحقیق، مشاوره و آموزش در حوزه‌های مدیریت و مهندسی تاسیس گردید و هم اکنون با بیش از 13 سال فعالیت‌های مستمر و حرفه‌ای و باتوجه به حجم فعالیت‎‌های انجام‌شده سرآمد صنعت مشاوره اقتصادی و مدیریت کشور می‌باشد(مشاور تهیه طرح توجیهی).

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید