اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139708053242010029

خدمات مطالعه امکان سنجی کسب و کار چیست؟

کد: 139708053242010029

https://goo.gl/EjZh4B

، تهران , (اخبار رسمی): یک مطالعه امکان سنجی کسب و کار فقط آن چیزی نیست که به نظر می‌رسد بلکه یک مطالعه سیستماتیک برای درک اینکه آیا یک پروژه خاص، سرمایه گذاری، و یا روش قابل اجرا است یا نه است.

خدمات مطالعه امکان سنجی
درسا صنعت تهران مشاور تهیه طرح توجیهی

مطالعات امکان سنجی: کلید موفقیت

کلیدهای تجزیه و تحلیل امکان سنجی موفقیت آمیز عبارتند از:

این مطالعه باید در واقععیت صورت گیرد نه گمانه زنی نه نظریه‌ی انتزاعی باشد و معمولا نیاز به تحقیق بازار اولیه و ثانویه دارد تا مشتریان بتوانند با خیال راحت  خرید و یا سرمایه گذاران بتوانند با امنیت بالا سرمایه گذاری کنند.

پروژه، سرمایه گذاری یا رویکرد باید به درستی تعریف شود. در این حالت  می‌توان فرضیه‌های خاصی را مورد آزمایش قرار داد. بدون وجود مشخصه محصول یا خدمات، هیچ چیز نمی‌تواند جلب اطمینان کند.

پرسش‌های متداول در یک مطالعه امکان سنجی

در اینجا چند مثال از انواع سوالاتی که در یک مطالعه امکان سنجی معمول مطرح می‌شود ارائه خواهد شد:

آیا کسی قبلا چنین چیزی را قبول کرده است؟

اگر چنین است، با چه مشکلاتی مواجه شدند؟ آیا آنها در نهایت موفق شدند؟ اگر چنین است، پیامدهای مثبت آن برای سرمایه گذاری چه بود؟

عوامل تصمیم گیری چیست؟

عواملی که در تصمیم گیری نهایی در مورد اینکه پروژه، اقدام یا رویکرد امکان‌پذیر است یا خیر و اینکه چه موقع باید پیش برود، موثر هستند، عوامل تصمیم گیری نامیده می‌شوند. عوامل اصلی شامل تامین مالی، منابع کارکنان، منابع مادی، تقاضای بازار، چشم انداز رقابتی، محدودیت‌های زمانی و فضایی و غیره هستند.

آیا موانعی وجود دارد که باید از آنها پیشی گرفت؟

چه الزامات تجاری برای رسیدن به موفقیت الزامی است؟ آیا خطرات اجتناب ناپذیربازار یا خطرات زیست محیطی وجود دارد؟ چگونه می‌توان آنها را کاهش داد؟

چه اطلاعاتی در دسترس و خارج از دسترس است؟

کیفیت و قابلیت اطمینان این داده ها چیست؟

چرا یک مطالعه امکان سنجی باید انجام شود؟

کار بر روی کاغذ، اما نه در واقعیت

شایع‌ترین دلیل برای استفاده از مطالعه امکان‌سنجی این است که ضرردهی کمینه شود. به عنوان مثال، فرض کنید یک شرکت در حال توسعه و راه اندازی یک محصول گران قیمت است. هزینه‌های تحقیق و توسعه به راحتی می‌تواند میلیون‌ها دلار باشد و راه‌اندازی حتی ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد. هزینه‌های  چند ساله تحقیق و توسعه در پروژه، پیش از این که امکان پرداخت هزینه‌ها از طریق فروش وجود داشته باشد، شما را به نابودی خواهد کشاند. بدتر از آن، صاحب کسب و کار یا کارآفرین می‌تواند از طریق پس انداز  بیش از حد در بودجه، این سرمایه‌گذاری را بسوزاند. در این مورد، تهیه‌ی طرح توجیهی بالاترین اولویت را دارد تا منابع قابل قبولی در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری شود.

یافته‌های مطالعه ممکن است منفی یا مثبت باشد، مطالعه امکان سنجی می‌تواند به کارآفرینان و مدیران کمک کند تا بهتر درک کنند که  کدامیک  از جنبه‌های پروژه مهمترین الگوهای استراتژیک برای موفقیت سرمایه گذاری است. اگر مطالعه امکان سنجی منفی باشد، یافته‌ها هنوز هم ممکن است فرصت‌های ناشناخته بازار را کشف کنند و بنابراین می‌توانند مرحله‌ای را برای موفقیت  بعضی از محصولات تجاری یا سرویس‌های تنظیم کنند. اگر مطالعه امکان سنجی مثبت باشد، یافته‌ها باید بینش و معیارهای مفیدی را برای پروژه ارائه دهد.

انواع امکان سنجی بازار

شرکت‌های مختلف مطالعه امکان سنجی نقاط قوت مختلفی از جمله این که عوامل بازار را تحلیل می‌کنند مانند جمعیت شناسی، تقاضا، ظرفیت بازار، رقابت، مقررات، مسائل فرهنگی، و غیره است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

درسا صنعت تهران

شرکت درسا صنعت تهران در سال 1383 با همت گروهی از اساتید و کارشناسان متخصص در رشته‌های صنایع، مدیریت و اقتصاد با هدف فعالیت در زمینه تحقیق، مشاوره و آموزش در حوزه‌های مدیریت و مهندسی تاسیس گردید و هم اکنون با بیش از 13 سال فعالیت‌های مستمر و حرفه‌ای و باتوجه به حجم فعالیت‎‌های انجام‌شده سرآمد صنعت مشاوره اقتصادی و مدیریت کشور می‌باشد(مشاور تهیه طرح توجیهی).

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار