اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970825328269608

انواع روش‌های جراحی کیست مویی

کد: 13970825328269608

https://goo.gl/Fw26D4

، تهران , (اخبار رسمی): روش‌های متعددی برای عمل جراحی کیست مویی وجود دارد. هر یک از این روش‌ها با توجه به محل کیست مویی، اندازه‌ی کیست مویی، میزان گسترش عفونت و سایر موارد انتخاب می‌شود.

انواع روش های جراحی کیست مویی
انواع روش‌های جراحی کیست مویی

کیست مویی که با نام سینوس پیلونیدال هم شناخته می‌شود از شایع‌ترین بیماری‌های مقعدی است که درمان قطعی و دائمی آن فقط به وسیله‌ی انجام عمل جراحی امکان‌پذیر است.

امکان موفقیت سایر روش‌های درمانی برای درمان و از بین بردن کیست مویی در حال حاضر بسیار پایین است و فقط روش درمان کیست مویی با لیزر برای موارد خاصی به عنوان جایگزین انجام عمل جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کیست مویی عارضه‌ای است که در ناحیه کمر و بالای خط باسن به وجود می‌آید. این بیماری بر اثر پیچیدن و بازگشت مو به زیر پوست رخ می‌دهد. در نتیجه مویی که در زیر پوست قرار می‌گیرد برای بدن به عنوان یک عضو بیگانه و ناشناس تلقی می‌شود و واکنش دفاعی بدن علیه آن آغاز می‌شود.

در چنین شرایطی کیست مویی شروع به عفونت می‌کند و به دلیل تجمع چرک و عفونت به مرور زمان بزرگ‌تر و دردناک‌تر می‌شود. در چنین مواقعی تنها روش قطعی برای از میان بردن این کیست مویی برداشتن کیست به وسیله‌ی عمل جراحی است.

روش‌های متعددی برای عمل جراحی کیست مویی وجود دارد . هر یک از این روش‌ها با توجه به محل کیست مویی، اندازه کیست مویی، میزان گسترش عفونت و سایر موارد انتخاب می‌شود .

جراحی به روش باز

در این روش بیمار تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی قرار می‌گیرد . سپس کیست مویی به طور کامل از بدن خارج می‌شود . پس از تخلیه کامل کیست، محل عمل بخیه زده نمی‌شود و به صورت باز باقی می‌ماند. در نتیجه محل کیست مویی به صورت یک حفره خالی باقی می‌ماند. این حفره به تدریج از لایه‌های زیرین خود شروع به ترمیم می‌شود.
اندازه این حفره می‌تواند از اندازه ی یک نخود تا یک پرتقال متغیر باشد. از محل این حفره برای مدت زمان ۱ هفته ترشحاتی خارج می‌شود که به مرور زمان کمتر می‌شود و نیاز به تعویض پانسمان روزانه دارد.

در این روش چون محل کیست مویی و بافت‌های تخریب شده اطراف آن به طور کامل برداشته می‌شود، احتمال بازگشت مجدد بیماری بسیار کم است. از طرف دیگر چون محل عمل باز است چرک و عفونت آن کاملا تخلیه می‌شود.

جراحی به روش بسته

در این روش محل کیست مویی به شکل یک بیضی باز می‌شود و پس از تخلیه کامل کیست، دو طرف محل برش بخیه زده می‌شود. در این روش اگر موفقیت‌آمیز باشد سرعت بهبودی بسیار بیشتر است ولی معمولا محل زخم و بخیه‌ها باز می‌شوند و عفونت به وجود می‌آید. در این روش معمولا پزشک قبل از انجام عمل به منظور پیشگیری از بروز عفونت برای بیمار آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند.

یک روش دیگر وجود دارد که به روش جراحی پلاستیک معروف است. این روش برای سینوس‌های پیچیده و پیشرفته بیشتر به کار می‌رود و با کمک جراحی پلاستیک و روش‌های ترمیمی با فلپ ناحیه‌ی عمل را به طور کامل می‌بندن . مدت زمان بستری بیمار در بیمارستان در این روش ممکن است کمی بیشتر باشد ولی معمولا میزان موفقیت عمل بسیار بالا است.

یک روش دیگر هم برای برای موارد حاد و اورژانسی وجود دارد که محل کیست مویی یا آبسه را از وسط برش داده و محتویات عفونی داخل آن را خالی می‌کنند. در این روش به علت تورم ممکن است کیست به طور کامل تخلیه نشود و امکان عود کردن مجدد آن وجود دارد. در این روش نیازی به بستری بیمار نیست و بیمار بلافاصله مرخص می‌شود.

انواع روش‌های جراحی کیست مویی

- جراحی به روش باز

- جراحی به روش بسته

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت  کلینیک نوین مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک نوین

مجله مهاجرت اساس کار خود را بر مبنای اعتماد و رضایت متقابل آغاز کرده و با استفاده از تجربه و آگاهی لازم، خدمات خود را به صورت ساماندهی شده به شما هموطنان عزیز ارائه می دهد. ما سعی داریم با مشاوره و همکاری با وکلای ارشد؛ همچنین با مدیریت زمان و کمترین هزینه سبب پیشبرد و رسیدن به اهداف ارزشمند شما هموطنان گرامی باشد. سعی ما بر این است که در زمینه‌های مختلف مهاجرت از قبیل مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و … رضایت شما عزیزان را جلب کنیم. در جهت گسترش دامنه فعالیت، مجله مهاجرت آمادگی خود را برای همکاری با وکلا فعال و با تجربه اعلام نموده تا با تلاش همدیگر در جهت ارتقا و سرعت روند کار مهاجرت همکاری داشته باشیم.https://mohajermag.ir/

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان