اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970908330637468

با همت پایگاه بسیج شهید ایوبی و هیئت امنای این مسجد حضرت ابالفضل (ع) عظیمیه کرج:

برگزاری جشن گلریزان برای آزادی زندانیان غیرعمد استان البرز

کد: 13970908330637468

https://goo.gl/pvS4bc

، کرج , (اخبار رسمی): ستاد دیه دست نیازش را به سوی تک‌تک خیرین دراز می‌کند، چون ستاد دیه، ستادی است مردمی و با کمک‌های مردم فعالیت و زندانیان جرائم غیر عمد و غیر بزهکاری را آزاد می‌کند.

برگزاری جشن گلریزان
گلریزان آزادی زندانیان غیر عمد،دومین سال متوالی است که در مسجد حضرت ابالفضل(ع)عظیمه کرج، برگزار شد

مقدسی: آمار ورودی زندانیان مهریه نسبت به سال گذشته صدر صد افزایش یافته و این آمار خوبی برای نظام نیست. جوانانی که باید چرخ اقتصاد مملکت را بچرخانند، به دلیل بدهکاری مهریه و موارد غیرعمد، محبوس باشند

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه نمایندگی استان البرز، محمدباقر مقدسی مدیر ستاد دیه استان البرز در جشن گلریزان مسجد حضرت ابالفضل (ع) که با همت پایگاه بسیج شهید ایوبی و هیئت امنای این مسجد، واقع در عظیمه کرج برگزار شد، با بیان مطالب فوق افزود: این مسجد، هیئت امنای آن و این پایگاه بسیج که برای بار دوم مبادرت به برگزاری جشن گلریزان آزادی زندانیان گرفته‌اند، کار بسیار ارزشمندی است که به تبعیتِ تعدادی از مساجد استان نیز مواجه شد.

وی با اشاره به توفیق ستاد دیه استان البرز به آزادی 440 نفر زندانی غیر عمد با بدهی 52 میلیارد تومان در سال گذشته، خاطر نشان کرد: این کمک‌ها از سوی خیرین استان، محقق شده و باعث بازگشت این زندانیان به آغوش خانوادهای‌شان شده است. از این 52 میلیارد تومان بدهی، نزدیک به 20 میلیارد تومان از شکات اخذ گذشت شد و در بعضی موارد تسهیلات بانکی که دولت و مجلس در اختیار ستاد دیه قرار می‌دهد و نیز صندوق خسارت‌های بدنی متعلق به دولت و مقداری آورده خود مددجویان یا خانواده‌شان که در مجموع اینها، توانستیم این تعداد 440 مددجو را درسال گذشته آزاد کنیم.

مقدسی در ادامه با بیان اینکه با کمک خیرین مسجد ابالفضل در سال گذشته 8 نفر از مددجویان زندانی آزاد شدند تصریح کرد: در واقع این تعداد 8 نفر نبودند بلکه هشت خانواده آزاد شدند. چرا که با زندانی شدن سرپرست، خانواده نیز دچار مشکلات شدیدی می‌شود. وی سپس با تشریح وضعیت بد اقتصاد در جامعه، نوسانات قیمت سکه را از معظلاتی برشمرد که بر روند ورود به زندان تاثیر گذاشته است.

مقدسی گفت: آمار ورودی زندانیان مهریه نسبت به سال گذشته صدر صد افزایش یافته است و این آمار خوبی برای نظام نیست که جوانانی که باید چرخ اقتصاد مملکت را بچرخانند، به دلیل بدهکاری مهریه و دیگر موارد در زندان محبوس باشند.

وی افزود: علی رغم اینکه قضات استان، همکاری خوبی برای احکام جایگزینی حبس در محکومیت‌های مهریه دارند، با این حال شاهد افزایش ورود به زندان نسبت به سال قبل هستیم.

مدیر ستاد دیه البرز، بحث پیشگیری از ورود به زندان در جرائم غیر عمد را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: اگر وسایل نقلیه، افراد، محل کار و کاری را که می‌خواهیم انجام دهیم را بیمه کنیم و اگر در معاملات و کسب و کار در حد معقول مبادرت به صدور چک کنیم، محکومیت‌های زندان اتفاق نخواهد افتاد.

وی با اشاره به ابلاغ قانون جدید چک افزود: بر طبق این قانون اگر چکی در بانک برگشت بخورد، کلیه حساب‌های صاحب چک مسدود می‌شود و از هیچ امکان دیگری نمی‌تواند بهرمند شود.

مقدسی با بیان اینکه در شش ماهه سال جاری نزدیک به 200 نفر زندانی غیرعمد توسط ستاد دیه آزاد شده‌اند، اظهار داشت: در حال حاضر 420 مددجوی دیگر غیر عمد در زندان به‌سر می‌برند.

 وی باردیگر بر لزوم توجه به مشکلات اجتماعی زندانی شدن افراد اشاره کرد و گفت: چنانچه برای زنی که دارای فرزندان خردسال است و همسرش به جرم غیرعمد در زندان به سر می‌برد، اگر ما به عنوان مسلمان برای آزادی همسرش کمک نکنیم، عاقبت این زن و فرزندانش چه می‌شود؟

مدیر ستاد دیه استان البرز در پایان ابراز امیدواری کرد: امثال نیز ستاد دیه استان بتواند تعداد بیشتری از زندانیان غیرعمد را آزاد کند و به آغوش خانواده‌شان بازگرداند تا از معضل‌ها این خانواده‌ها جلوگیری شود.

حجت الاسلام نمازی، امام جماعت مسجد ابالفضل(ع) و عضو هیئت امنای این مسجد نیز در بیاناتی، ضمن خرسندی از توفیق دوباره این مسجد در برگزاری گلریزان، با نقل احادیثی از معصومین در خصوص ارزش والای کمک و برآوردن حاجات مومن گفت: طبق فرموده امام صادق (ع) برآوردن حاجات یک مومن، از آزاد کردن هزار بنده و فرستادن هزار اسب جنگی برای جنگ و جهاد در راه اسلام، با فضیلت‌تر است. یا در جایی دیگر این امام معصوم فرمودند: برآوردن حاجت یک بنده خدا، بهتر است از یک‌ماه اعتکاف در خانه خدا است.

وی با بیان مشکلات حبس برای زندانیان جرائم غیر عمد، مشکل زندانی بودن مددجو از یک طرف و مشکلات معیشتی مربوط به خانواده زندانی، از طرف دیگر را قابل اهمیت اساسی برشمرد و خاطر نشان کرد: وقتی فرزند این مددجو به مدرسه می‌رود، وقتی برای دختر مددجو خواستگار می‌آید و متوجه می‌شوند پدرش یا مادرش در زندان هستند، واکنش آنها چه خواهد بود؟. حال اگر کسی یا کسانی می‌آیند از رزق حلال خود، بدهی این مددجویان زندانی غیرعمد را تقبل می‌کنند، تا از حبس آزاد شوند، تمام این مشکلات برطرف می‌شود. اینجا است که به فرموده معصوم (ع) «یک حج از 70 بنده آزاد کردن بهتر است و پرداخت کردن هزینه یک خانواده مسلمان بی‌بضاعت، از 70 حج بهتر است.»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ستاد دیه البرز

ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند در سال ۱۳۷۸ به منظور کمک به آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند جرائم غیر عمد، تشکیل شد. مسئول روابط عمومی: حجت خباز 32745606-026 تلفکس : 32740736-026 نشانی : کرج - بلوار دانش آموز - ساختمان الوند - طبقه 5- ستاد دیه استان البرز Http://WWW.ALBORZIPRO.IR سامانه دریافت و ارسال پیامک: 50002060222333 پست الکترونیک: [email protected]

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه