کد: 13970918332217359

نقشه دوربین‌های طرح ترافیک و هر آنچه درباره طرح ترافیک می‌خواهید

کد: 13970918332217359

https://goo.gl/Y4kP42

، تهران , (اخبار رسمی): براساس مصوبات شورای اسلامی شهر تهران و شورای ترافیک تهران، طرح ترافیک در سال ۱۳۹۷ در همان محدوده سابق و با تغییراتی در زمان، شیوه پرداخت و نحوه اخذ مجوز، از ابتدای اردیبهشت ماه اجرا شده است.

نقشه دوربین های طرح ترافیک و هر آنچه درباره طرح ترافیک می خواهید
نقشه دوربین‌های طرح ترافیک و هر آنچه درباره طرح ترافیک می‌خواهید

اینتیتر؛ شهرداری تهران به محض تصویب نهایی این طرح در مراجع ذیربط، فرآیند اجرایی آن را آغاز کرد و پس از تقویت زیر ساخت‌ها، نصب دوربین‌های جدید و برنامه ریزی‌های مربوط به نحوه ثبت نام؛ هم اکنون ثبت نام از عموم متقاضیان، اعم از مجوزهای سالانه دستگاه‌های اجرایی و خریداران روزانه طرح در حال انجام است.

مهمترین تغییرات طرح سال ۱۳۹۷:

در سال جاری، عموم شهروندانی که قصد دارند با خودروی شخصی در محدوده طرح ترافیک تردد کنند، باید قبل از اولین ورود، اطلاعات شخص وخودرو را از طریق لینک  https://my.tehran.ir ثبت نام کنند. اطلاعات مورد نیاز شامل مشخصات مندرج بر روی کارت ملی، سند مالکیت خودرو و نیز بارگذاری تصویر آنها در و ب‌سایت مذکور است.

در سال ۱۳۹۷ طرح ترافیک علاوه بر روزهای جمعه و تعطیلات رسمی، در روزهای پنجشنبه نیز اجرا نخواهد شد و ورود به محدوده طرح ترافیک در این روزها برای عموم شهروندان آزاد و رایگان است.

در سال ۱۳۹۷ طرح ترافیک در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶ تا ۱۹:۳۰ اجرا می شود. در سال ۱۳۹۷ هزینه تردد در محدوده طرح ترافیک برای خودروهای سهمیه دستگاه‌های اجرایی و دولتی باعموم شهروندان که طرح را به صورت روزانه خریداری می‌کنند، برابر است و تنها طبق مصوبه شورای شهر برای سهمیه‌های معلولان، بیماران خاص، خبرنگاران، آژانس‌ها و وانت بارها تخفیف در نظر گرفته شده است. هزینه تردد در محدوده طرح ترافیک برای جانبازان ۲۵ درصد به بالا نیز در سقف سهمیه بنیاد شهید و امور ایثارگران، رایگان است.

در سال ۱۳۹۷ به هیچ وجه فروش سالیانه و یک جای طرح  ترافیک وجود ندارد و نرخ عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک برای هر روز براساس نوع معاینه فنی خودرو و ساعات ورود و خروج محاسبه می‌شود. هزینه ورود و خروج خودروها بسته به ساعات اوج و غیراوج ترافیک متفاوت است و همچنین خودروهای دارای معاینه فنی برتر، از۲۰  درصد تخفیف برخوردار خواهند بود.

ساعات قبل از ۱۰ صبح و بعد از ۱۶ بعدازظهر، ساعات اوج ترافیک محسوب می‌شود و هزینه تردد در ساعات بین روز کمتر از نصف هزینه ساعات اوج صبح و عصر است. محاسبه هزینه عوارض طرح ترافیک در هر روز نیز صرفا به اولین و آخرین تردد ثبت شده خودرو بستگی دارد.

پاسخ به برخی از سوالات در مورد طرح ترافیک و زوج و فرد

آیا برای خارج شدن از طرح ترافیک توسط دوربین‌ها جریمه می‌شویم؟

در صورت عدم رزرو آرم طرح ترافیک در سامانه حساب شهروندی، هر نوع تردد و یا خروج از محدوده طرح ترافیک مشمول جریمه و همچنین پرداخت عوارض خواهد شد. شهروندان به این نکته توجه داشته باشند که هر نوع تردد یا خروج از محدوده طرح زوج و فرد در صورت مغایرت پلاک با روز مورد نظر، مشمول جریمه می‌شود.

ساعت شروع و پایان طرح ترافیک چه زمانی است؟

طرح ترافیک از ۶:۳۰ صبح آغاز می‌شود و در ساعت ۱۹ عصر پایان می‌یابد. طرح زوج و فرد از ساعت ۶:۳۰ صبح آغاز می‌شود و در ساعت ۱۹ عصر به اتمام می رسد. همچنین طرح ترافیک و طرح زوج و فرد در روز پنجشنبه اجرا نمی شود.

محدوده طرح ترافیک کجا است؟

مرز محدوده طرح ترافیک از سمت شمال خیابان مطهری، از سمت جنوب خیابان شوش، از سمت غرب خیابان کارگر و از سمت شرق خیابان شریعتی و هفده شهریور است.

محدوده طرح زوج و فرد کجا است؟

ضلع شرقی محدوده زوج و فرد بزرگراه امام علی (ع)، ضلع جنوبی بزرگراه بعثت، ضلع غربی بزرگراه نواب و چمران و ضلع شمالی آن بزرگراه همت است.

روال خرید آرم طرح ترافیک از طریق موبایل به چه صورت است؟

شهروند گرامی برای تهیه مجوز طرح روزانه صرفاٌ می‌توان از طریق تلفن همراه با شماره‌گیری کد #۱*۳*۱۳۷* اقدام کرد.

محدوده طرح ترافیک محدوده مرکزی شهر را در برگرفته چرا از حجم این محدوده کم نمی‌شود؟ تکلیف کسانی که ساکن محدوده طرح هستند چیست؟

قانون محدودیت تردد در محدوده طرح ترافیک مصوب شورای انقلاب بوده و تعیین مرز محدوده و زمان اجرای آن بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی ترافیک است. بدیهی است این شرکت در تعیین این محدوده دخالتی نداشته و هرگونه تغییر در مرزهای قانونی محدوده به عهده شورای عالی ترافیک است.

 تخفیف ۲۰ درصدی برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر

همه خودروها می‌توانند، معاینه فنی برتر اخذ کنند؛ چراکه تنها تفاوتی که میان معاینه فنی برتر و معمولی وجود دارد، این است که خودرو در دور ۲۵۰۰ RPM نیز باید خروجی آن اندازه‌گیری شود؛ لذا بیشتر به تنظیم موتور و اصلاح آن توجه می‌شود و هر خودرویی که بتواند معاینه فنی معمولی اخذ کند می‌تواند با تنظیم موتور و تعمیرات، معاینه فنی برتر هم اخذ کند.

تنها خودرویی که تاکنون نتوانسته حتی یک معاینه فنی برتر هم بگیرد نیسان است  که تکنولوژی تولید آن قدیمی و کهنه است.

تفاوت قیمت عوارض برای خودروهایی که معاینه فنی برتر دارند با خودروهایی که معاینه فنی معمولی دارند ۲۰ درصد یعنی حدود یک میلیون تومان است، در این شرایط برای افرادی که با خودرویشان مدام در محدوده طرح ترافیک تردد می‌کنند صرف دارد که معاینه فنی برتر اخذ کنند.

 چه خودروهایی از پرداخت عوارض معاف هستند؟

فقط برای پلاک ویلچر “ژ” عوارض رایگان در نظر گرفته شده است، در مصوبه شورای ترافیک تهران مشخصا ذکر شده است که خودروهای تاکسی‌ها، اتوبوس، خودروهای امدادی اعم از اورژانس، آتش نشانی و خودروهایی که اجازه نصب چراغ گردان سقفی دارند معاف از عوارض هستند و خودروهای پلاک انتظامی نیز مجاز به ورود به طرح ترافیک هستند پلاک نظامی شامل این مسئله نمی‌شود و معاف نیست!

تکلیف خودروهای پلاک شهرستان برای ورود به طرح جدید چیست؟

دقت داشته باشید که اجرای طرح ترافیک جدید فقط برای خودروهای پلاک تهران نیست و خودروهای پلاک شهرستان نیز می‌تواند با داشتن معاینه فنی با پرداخت عوارض در محدوده طرح تردد کنند و نرخ عوارض تردد هم برای آنان بر اساس معاینه فنی معمولی محاسبه می‌شود. البته معاینه فنی برتر را همه خودروها از جمله خودروهای پلاک شهرستان می‌توانند بگیرند ولی فعلا فقط در مراکز معاینه فنی تهران این نوع معاینه صادر می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اینتیتر

رسانه خبری “اینتیتر” با شناسه مجوز ۸۳۲۴۲ از وزارت ارشاد اسلامی در تاریخ ۳۰ شهریور ماه سال ۱۳۹۵ راه‌اندازی گردید. “اینتیتر” یک پایگاه خبری مستقل ایرانی است که در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند. “اینتیتر” بعنوان یک رسانه خبری همواره خواهد کوشید آخرین اخبار ایران و جهان را از طریق تولید محتوا، ترجمه، گردآوری، تدوین، دسته‌بندی و تحلیل در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه