اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970918332299755

عیوب متداول در تعمیر تلویزیون ال جی

کد: 13970918332299755

https://goo.gl/K7xPiZ

، تهران , (اخبار رسمی): آمار ورودی بخش تعمیرات تلویزیون گویای این امر است که از مجموع مراجعات برخی ایرادها در برخی مدل‌ها به صورت همه‌گیر تکرار می‌شود. شناخت این ایرادها از یک سو به تعمیرکار تلویزیون جهت تعمیر بهتر دستگاه و از طرف دیگر به مصرف‌کننده بابت استفاده بهینه از دستگاه کمک می‌کند.

عیوب متداول در تعمیر تلویزیون ال جی
عیوب متداول در تعمیر تلویزیون ال جی

اگر با دید کلی به آمار ورودی بخش تعمیرات تلویزیون نگاه کنید خواهید دید که از مجموع مراجعات برخی ایرادها در برخی مدل‌ها به صورت همه‌گیر تکرار می‌شود یعنی همه تلویزیون‌های یک مدل به یک ایراد خاص دچار می‌شوند. شناخت این ایرادها از یک سو به تعمیرکار تلویزیون جهت تعمیر بهتر دستگاه و از طرف دیگر به مصرف‌کننده بابت استفاده بهینه از دستگاه کمک می‌کند. در ادامه به بررسی عیوب متداول در تعمیر تلویزیون ال جی پرداخته خواهد شد:

عیوب متداول در تعمیر تلویزیون ال جی

سری LW: این مجموعه از تلویزیون‌های ال جی بیشتر با ایراد مین‌برد تلویزیون و با نشانه‌های روشن نشدن تلویزیون و ماندن در حالت استندبای، روشن شدن تلویزیون و ماندن روی لوگوی ال جی شناخته می‌شود که در مواردی در مراحل ابتدایی ظهور ایراد با بهم‌ریختگی تصویر همراه است. در صورت عدم دستکاری اشتباه قطعه معیوب یعنی مین‌برد که به علت همین ایراد جزء قطعات کمیاب هم شده است به طور اصولی و با هزینه منطقی قابل تعمیر است.

سری LN: معروفترین تلویزیون در بخش تعمیرات تلویزیون led است که عمدتا با ایراد در بخش بک لایت و قطع شدن تصویر که مشخصه اصلی این ایراد است شناخته می‌شود. سوختن تعدادی از لامپ‌های ال ای دی در بخش بک لایت این تلویزیون باعث قطع شدن تصویر و در واقع دیده نشدن تصویر می‌شود و همانطور که در بخش تعمیر تلویزیون ال جی سری ln مفصل به آن پرداخته می‌شود. مراحل تعمیر آن شامل تعویض لامپ‌های خراب و نیمه خراب این مجموعه و تنظیمات ظریف و مهم آن و همچنین انجام اصلاحیه در برد پاور تلویزیون برای جلوگیری از ایجاد مجدد ایراد است.

سری LB: این سری از تلویزیون‌های ال جی هم در تمامی ورژن‌ها دارای ایراد در بخش بک لایت است و به مانند سری LN باید پروسه تعمیر بک لایت تلویزیون روی آن انجام شود. لامپ‌های ال ای دی بخش بک لایت این سری دارای ظرافت بیشتری نسبت به سری LN است و در هنگام تعمیر تلویزیون دقت بیشتری را برای انجام صحیح کار طلب می‌کند. در برخی از مدل‌های این مجموعه مانند سری LB69000 به طور ویژه از قطعات بسیار با کیفیت‌تری نسبت به سایر ورژن‌ها استفاده شده و در کنار آن پنل Frameless دستگاه زیبایی آن را دوچندان کرده است.

سری LA: در این سری از تلویزیون‌های ال جی از قطعات بخش بک لایت سری LN استفاده شده که باعث می‌شود ایراد اپیدمی مجموعه LN در این سری هم تکرار شود و طبیعتا شرایط تعمیر تلویزیون ال ای دی ال جی در این سری هم به مانند سری LN شامل تعویض قطعات معیوب بخش بک لایت به همراه انجام اصلاحیه در برد پاور تلویزیون است.

سری LM: در تمام ورژن‌های این سری مانند LM66100 ،LM76100 از بک لایت edge یک‌طرفه که در پایین دستگاه قرار گرفته استفاده شده است که در صورت خرابی بخش بک لایت که در این تلویزیون‌ها گاها ایجاد می‌شود باعث می‌شود برای انجام تعمیرات تلویزیون نیاز به تعویض کلی این قطعه باشد. آبخوردگی پنل تلویزیون یکی دیگر ایرادهایی است که هر چند ایرادی است که توسط مصرف کننده ایجاد می‌شود اما به علت تعدد آن در این مجموعه به آن اشاره می‌شود. اهمیت آبخوردگی پنل تلویزیون در این سری بیشتر به آن علت است که از برد t con در این تلویزیون استفاده نشده و قطعات این برد به مین برد تلویزیون منتقل شده که باعث می‌شود در اثر آبخوردگی این تلویزیون‌ها مین‌برد آسیب دیده و در بیشتر موارد نیاز به تعویض داشته باشد.

سری LS: ایراد بک لایت ایراد اپیدمی در این مدل نیز است اما با این تفاوت که در این مدل ال جی از نوع خاصی از لامپ‌های بک لایت استفاده کرده که مختص همین مدل است و در مدل دیگری استفاده نشده است. نوعی بک لایت یک‌طرفه در این مدل از تلویزیون‌های ال جی استفاده شده که پیش از آن فقط در تلویزیون‌های فیلیپس نمونه آن دیده می‌شده است، بک لایت یک‌طرفه در عرض صفحه نمایش تلویزیون و در سمت چپ آن. تعداد زیادی از لامپ‌های ال ای دی که با فاصله کم و با نور زیاد روشن می‌شوند تا بتوانند تمام نور صفحه را تامین کنند.

عوامل مختلفی از جمله تراکم بالای ال ای دی‌ها و نیاز به تولید نور به مقدار زیاد باعث می‌شود که گرمای زیادی در این بخش تولید شود و در صورت عدم کنترل این حرارت عمر مفید قطعات این بخش کاهش یابد. یکی از خدماتی که در مجموعه رایان برای تعمیر بک لایت در این مدل از تلویزیون‌های ال جی داده می‌شود این است که امکان تعمیر قطعات بخش بک لایت را به جای تعویض یکپارچه قطعه فراهم کرده است که در موارد زیادی در صورت موفقیت باعث کاهش هزینه تعمیر تلویزیون تا حد قابل قبولی خواهد شد.

عیوب متداول در تعمیر تلویزیون ال جی (پلاسما)

ال جی در بخش تولید تلویزیون‌های پلاسما محصولات متنوعی را به بازار مصرف ارائه کرده و تعمیر تلویزیون پلاسما ال جی از بخش‌های مهم در شاخه تعمیر تلویزیون پلاسما به شمار می‌رود. همانطور که در بخش‌های پیشین هم توضیح داده شد ساختار و تکنولوزی تلویزیون‌های پلاسما با تلویزیون‌های ال ای دی و ال سی دی متفاوت بوده و به موازات آن تعمیرات تلویزیون پلاسما هم اسلوب و پروسه کاملا متفاوتی نسبت به آنها دارد. ساختار ویژه پنل تلویزیون در این تلویزیون‌ها باعث می‌شود تا برای بایاس آن نیاز به بردهای پردازنده در محورهای افقی و عمودی باشد که با نام بردهای Y و X شناخته می‌شوند. توان مصرفی بالا و حرارت زیادی که در این دو برد تولید می‌شود که باعث می‌شود آنها از استهلاک بیشتری نسبت به سایر قطعات دستگاه برخوردار و طبیعتا ضریب احتمال خرابی بیشتری هم دارا باشند.

عیوب متداول در تعمیر تلویزیون ال جی (پلاسما) شرایط متفاوتی با سایر تلویزیون‌ها دارد و در بیشتر تلویزیون‌های پلاسما خرابی دو برد X و Y که همراه با اتصال کوتاه قطعات و در واقع اتصال کوتاه ولتاژهای اصلی برد پاور همراه باشد و به همین دلیل است که در اکثر موارد خرابی این دو برد همراه با روشن نشدن تلویزیون پلاسما باشد. معمولا در این حالت پس از استندبای دستگاه و اعمال فرمان روشن شدن برد پاور شروع به کار می‌کند که همراه با ایجاد صدای تیک تیک رله‌های راه انداز برد است اما همان‌طور که گفته شد به علت اتصال کوتاه ولتاژهای اصلی دوباره دستگاه خاموش شده و به حالت استندبای بر می‌گردد.

انجام تعمیرات این تلویزیون‌ها از طرف نمایندگی‌ها فقط با تعویض چشم بسته هر دو برد انجام می‌شود که معمولا هزینه بالایی داشته و مقرون به صرفه نیست اما در مجموعه رایان با ایجاد بخش تعمیرات تخصصی این بردها هر چند که انجام این بخش از تعمیر تلویزیون در منزل امکان‌پذیر نیست اما در صورت انجام می‌توان به مقدار زیادی در هزینه تعمیرات تلویزیون صرفه‌جوئی کرد.

یکی از نکات مهم در بخش تعمیر تلویزیون پلاسما عدم امکان تعمیر پنل این تلویزیون‌ها است که باعث می‌شود در صورت ایجاد هرگونه خرابی در این قطعه اصلی تنها راه تعمیر، تعویض کامل پنل باشد.

نکته آخر: عیوب متداول در تعمیر تلویزیون ال جی هر چند وقت یک‌بار تغییر می‌کند و مواردی از آن کم و یا زیاد می‌شود. علاقه‌مندان در صورت بروز هرگونه ابهام و یا نیاز به دریافت اطلاعات تکمیلی می‌توانند با بخش مشاوره تعمیر تلویزیون رایان تماس بگیرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه تخصصی رایان

خط مشی رایان ارائه خدمات تعمیر تلویزیون ( LED , LCD , Plasma ) ، تعمیر سینمای خانگی ، تعمیر دی وی دی پلیر و به طور کلی مجموعه لوازم صوتی و تصویری با تکیه بر متخصصین مجرب و متعهد و بالاترین کیفیت ممکن است. رایان نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه و دارای مجوز فعالیت از اتحادیه فروشندگان و تعمیرکاران لوازم صوتی و تصویری استان تهران می باشد.

اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی