اطلاعات تماس
  • 093084*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139709223333410201

نمونه سوالات آیین نامه رانندگی ترمز خودور

کد: 139709223333410201

https://goo.gl/wT6t4N

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله نمونه سوالات فنی آیین نامه رانندگی و بخش سیستم ترمز خودرو معرفی خواهد شد.

نمونه سوالات آیین نامه رانندگی ترمز خودور
نمونه سوالات آیین نامه رانندگی ترمز خودرو

آشنایی با تمام نکات سیستم ترمز و نمونه سوالات آیین نامه رانندگی مربوط به آن در ادامه مقاله عنوان شده است.

سیستم ترمز

سیستم ترمز یکی از مهمترین بخش‌های خودرو در تامین ایمنی راننده و سرنشینان است. همواره وجود نقص فنی یا ضعف در سیستم ترمز خودرو باعث بسیاری از تصادفات رانندگی بوده است. امروزه سیستم‌های ترمز خودرو با ارائه سیستم‌هایی همچون ترمز ضد قفل یا همان ABS، پیشرفت بسیاری کرده است.

تمامی خودروهای سواری داری دو نوع سیستم ترمزی هستند. ترمز اصلی یا ترمز اولیه که همان سیستم ترمزی است که پدال آن توسط پا تحریک می‌شود و در تمام شرایط قابل استفاده است. سیستم ترمز دیگری که در خودروها استفاده می‌شود، سیستم ترمز دستی است. منظور از ترمز دستی، ترمزی است که اهرم آن توسط دست تحریک می‌شود و تنها در شرایط توقف کامل و یا در سرعت‌های بسیارپایین می‌توان از آن استفاده کرد. در صورت استفاده از ترمز دستی در سرعت‌های بالا ممکن است که منجر به از دست رفتن پایداری خودرو شده و خودرو واژگون شود.

در صورتی که خودروها مجهز به ترمز ضد قفل باشد، بر روی صفحه داشبورد خودرو چراغی برای آن تعبیه می‌شود که در صورت خرابی یا وجود اشکال در این سیستم روشن می‌شود. البته این چراغ هنگام روشن کردن خودرو نیز برای چند لحظه روشن می‌شود و در صورت عدم خرابی سیستم ترمز ضد قفل دوباره خاموش خواهد شد.

همان‌طور که از نام ترمز ضد قفل مشخص است این ترمز می‌تواند از قفل شدن چرخ‌ها در حین ترمزگیری ممانعت کند. مهمترین مزیت این موضوع آن است که فرمان پذیری خودرو را حفظ می‌کند و از سر خوردن، لغزش خودرو و انحراف آن تا حد بسیار زیادی جلوگیری می‌کند.

نکته مهمی که زمان استفاده از ترمز ضد قفل باید به آن توجه داشت این است که برای ترمزگیری باید پا را به طور ممتد بر روی پدال ترمز فشرد. در گذشته زمانی که از ترمز ضد قفل استفاده نمی‌شد لازم بود که در حین ترمزگیری، پای خود را چند بار از روی پدال بردارند و دوباره بگذارند. اما امروز در ترمزهای ضدقفل، انجام این کار بی‌مورد و حتی خطرناک است.

لازم است که سیستم اصلی خودور دارای روغن ترمز باشد. وظیفه این روغن انتقال نیرو است. روغن ترمز دارای مخزن کوچکی است که سطح روغن آن باید به طور دوره‌ای کنترل شود که از سطح معینی پایین‌تر نرود. در صورتی که سطح روغن ترمز پایین بیاید ترمز نمی‌تواند عمل کند.

به دلیل اهمیت این مبحث معمولا سوالاتی از آن در امتحان اصلی آیین نامه مطرح می‌شود، برخی نمونه سوالات آیین نامه رانندگی مربوط به سیستم ترمز خودرو:

سوال: روغن ترمز فاسد کدام یک از موارد زیر را باعث می‌شود؟

۱- باعث خراب شدن سیستم ترمز می‌شود

۲- باعث خراب شدن گیربکس می‌شود

۳- باعث خراب شدن جعبه دنده می‌شود

۴- باعث خراب شدن موتور می‌شود

پاسخ صحیح: ۱

سوال: پایین رفتن سطح روغن ترمز در سیلندر ترمز نشانه چیست؟

۱- ساییده شدن لنت‌های ترمز

۲- افزایش مصرف سوخت

۳- سوراخ شدن مخزن روغن

۴- خراب شدن سیستم ترمز

پاسخ صحیح: ۱

سوال: انتقال نیرو در سیستم ترمز پدالی توسط …. انجام می‌شود.

۱-اهرم

۲- سیم‌های فلزی

۳- روغن ترمز

۴- پدال

پاسخ صحیح: ۳

سوال: در سیستم ترمز ضد قفل ABS برای ترمزگیری باید پا را به صورت …. روی پدال ترمز فشرد.

۱- منقطع

۲- ممتد

۳- آهسته

۴- متقاطع

پاسخ صحیح: ۲

سوال: وظیفه روغن ترمز چیست؟

۱- خنک کردن سیستم ترمز

۲- روغن کاری سیستم ترمز

۳- انتقال نیرو در سیستم ترمز

۴- همه موارد

پاسخ صحیح: ۳

علاقه‌مندان جهت آشنایی با تست درایوینگ و مشاهده نمونه سوالات آیین نامه رانندگی می‌توانند به سایت این شرکت به آدرس testdriving.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تست درایونگ

مهارت رانندگی تنها یک مهارت فردی و محدود به حوزه زندگی شخصی افراد نیست. آنچه هر شخص به عنوان یک راننده به نمایش می‌گذارد بخشی از فرهنگ و وضعیت آگاهی‌های اجتماعی او خواهد بود. اساسا فهم عمیق و دقیق مفاهیم آیین نامه رانندگی بخشی از وظیفه اجتماعی افراد به عنوان راننده است و حتی سایر افراد که رانندگی نمی‌کنند نیز بهتر است از کلیات مفاهیم آیین نامه رانندگی آگاهی داشته باشند.

اطلاعات تماس
  • 093084*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش