اطلاعات تماس
  • 093084*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139711033426510201

نمره قبولی و زمان امتحان آیین نامه راهنمایی رانندگی

کد: 139711033426510201

https://goo.gl/TcZTwR

، تهران , (اخبار رسمی): هنرجویانی که قصد اخذ گواهینامه رانندگی دارند نیاز است دو امتحان آیین نامه کتبی را با موفقیت پشت سر بگذارند. برای قبولی در آنها نیاز است، حداقل نمره ۲۶ را از ۳۰ کسب کنند.

نمره قبولی و زمان امتحان آیین نامه راهنمایی رانندگی
نمره قبولی و زمان امتحان آیین نامه راهنمایی رانندگی

هنرجویانی که قصد اخذ گواهینامه رانندگی دارند نیاز است دو امتحان آیین نامه کتبی را با موفقیت پشت سر بگذارند. ابتدا امتحان آیین نامه مقدماتی راهنمایی رانندگی است که توسط آموزشگاه و مربی آیین نامه برگذار می‌شود و دومین امتحان آیین نامه راهنمایی رانندگی امتحان اصلی است که توسط افسر گرفته می‌شود.

تقریبا سوالات هر دو امتحان آیین نامه مشابه است و برای قبولی در هر دو آزمون نیاز است، حداقل نمره ۲۶ را از ۳۰ کسب کرد که در غیر این صورت باید دوباره در هفته‌های آینده در امتحان آیین نامه راهنمایی رانندگی شرکت کنند.

مدت زمان امتحان آیین نامه ۲۰ دقیقه است که در این مدت باید به ۳۰ سوال پاسخ داده شود. در امتحان اصلی بخشی از سوالات، سوال‌های فنی هستند و بخش دیگر سوالات مربوط به تابلوهای راهنمایی رانندگی و همچنین بخشی از این سوالات نیز از نکات مهم کتاب آیین نامه است.

آزمون آیین نامه مقدماتی اولین امتحانی است که متقاضیان گواهینامه رانندگی باید در آن شرکت کنند این امتحان توسط مربی آیین نامه و  آموزشگاه گرفته می‌شود. این آزمون آیین نامه نسبت به آزمون اصلی تقریبا آسان‌تر است ولی با این وجود تعداد زیادی از هنرجویان در نخستین آزمون مردود می‌شوند.

دلیل مردودی هنرآموزان در آزمون آیین نامه مقدماتی ساده است .«هنر آموزان سبک سوالات آیین نامه آشنا نیستند» و با مشاهده برخی از سوالاتی که هیچوقت آنها را ندیده‌اند، نمی‌توانند پاسخ صحیح به آن بدهند. راهکار قبولی در این آزمون خواندن نمونه سوالات آیین نامه رانندگی است.

آزمون آیین نامه اصلی راهنمایی و رانندگی مرحله دوم آزمون‌های رانندگی است که توسط افسر راهنمایی و رانندگی گرفته می‌شود. این آزمون شامل سوالات فنی هم است. سوالات فنی می‌تواند یکی از نقاط ضعف اساسی افرادی محسوب شود که آزمون اصلی آیین نامه می‌دهند.

علاقه‌مندان برای اینکه بتوانند با سوالات آزمون اصلی آیین نامه آشنا شوند و در نخستین بار به موفقیت دست یابند، بهتر است نمونه سوالات آیین نامه رانندگی را مطالعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تست درایونگ

مهارت رانندگی تنها یک مهارت فردی و محدود به حوزه زندگی شخصی افراد نیست. آنچه هر شخص به عنوان یک راننده به نمایش می‌گذارد بخشی از فرهنگ و وضعیت آگاهی‌های اجتماعی او خواهد بود. اساسا فهم عمیق و دقیق مفاهیم آیین نامه رانندگی بخشی از وظیفه اجتماعی افراد به عنوان راننده است و حتی سایر افراد که رانندگی نمی‌کنند نیز بهتر است از کلیات مفاهیم آیین نامه رانندگی آگاهی داشته باشند.

اطلاعات تماس
  • 093084*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش