اطلاعات تماس
  • 021267*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970925333808401

اتاقک، اقامتگاه سفر شما را تدارک می‌بیند

بهترین شهرها و مناطق گردشگری ایران در زمستان

کد: 13970925333808401

https://goo.gl/ASvA3h

، تهران , (اخبار رسمی): این روزها، استارتاپ‌های فعال در حوزه سفر توانسته‌اند تا حد زیادی دغدغه تامین محلی برای اقامت را برای مسافران و گردشگران رفع کنند. اتاقک از جمله استارتاپ‌های حوزه گردشگری است که امکان اجاره ویلا و اقامتگاه را در نقاط دیدنی ایران برای همگان فراهم کرده است.

اتاقک، اقامتگاه سفر شما را تدارک می‌بیند
اتاقک، اقامتگاه سفر شما را تدارک می‌بیند

سفر همیشه راه حلی برای فرار از روزمرگی و دور شدن از فضای پر استرس زندگی شهری است. اکثر افراد فصل‌های بهار و تابستان را برای سفر انتخاب می‌کنند و از زیبایی شهرها در پاییز و زمستان بی‌خبر هستند. ایران کشوری با چهار فصل است و می‌توان به راحتی تصمیم گرفت تعطیلات را در منطقه‌ای بهاری گذراند یا در سرمای زمستانی قدم زد. البته موضوع مهمی که ممکن است خیلی‌ها را از سفر کردن منصرف کند هزینه اقامت در شهر مقصد است که در یک سال گذشته این موضوع به کمک استارتاپ‌های فعال در حوزه سفر تا حد زیادی برطرف شده است. در ادامه لیستی از مکان‌های گردشگری ایران معرفی خواهد شد.

بندرعباس

بندرعباس که در قدیم بندر گمبرون نام داشته بزرگترین بندر ایران است.

این شهر جنوبی با مردم خون‌گرم در تمام روزهای سال میزبان مسافران مختلف است. برای سفر به بندرعباس می‌توان از هواپیما، قطار، اتوبوس و یا خودروهای سواری استفاده کرد. سکونت در این شهر اصلا سخت نیست. به غیر از هتل‌های زیبایی که در تمام نقاط شهر، وجود دارد می‌توان با اجاره ویلا یا سوئیت چند روزی را در شهر اقامت داشت. پیشنهاد می‌شود در سفر به بندرعباس غذاهای محلی مثل «دوپیازه میگو»، «هواری» و یا «بلالیت» را امتحان کنید. در گشت و گذاری که در این شهر دارید می‌توان به «موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس» سر زده و با فرهنگ مردم این منطقه بیشتر آشنا شوید.

‌چابهار

چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران است که در کرانه دریای مکران و اقیانوس هند قرار دارد. این بندر قابلیت پهلوگیری کشتی‌های اقیانوس‌پیما را دارد و یکی از منطقه‌های آزاد بازرگانی ایران است.

چابهار علاوه بر موقعیت خاص اقتصادی و بازرگانی، طبیعتی زیبا و مردمی دوست داشتنی دارد. آب‌وهوای این منطقه گرم، معتدل و مرطوب است. این بندر گرم‌ترین نقطه کشور در زمستان و خنک‌ترین بندر جنوبی ایران در تابستان است.

اسکله‌های زیبا، دشت کهیر، تالاب لیپار، خلیج گواتر، رودخانه باهوکلات، کوه‌های مریخی، کوه‌های مینیاتوری و جزیره شیطان بخشی از مناطق دیدنی این منطقه است.

غذاهای چابهار شباهت زیادی به خوراک‌های هند و پاکستان دارد. تنورچه، املت سوزی، دوغ‌پا، شیرینی چنگال و کراهی میگو غذاهایی هستند که در سفر به چابهار نباید به سادگی از کنار آنها گذشت.

آبادان

آبادان از منطقه‌های آزاد بازرگانی در جنوب ایران است که یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های نفت جهان را دارد. نام قدیم این شهر «بهمن‌شیر» است و در زمان جنگ جهانی دوم یکی از مهم‌ترین شهرهای خاورمیانه بوده است.

آب‌وهوای آبادان گرم است و در تابستان سال ۱۳۳۲ دمای ۸۳درجه سانتی‌گراد را تجربه کرده است. پس با اطمینان می‌توان این شهر را برای سفرهای فصل سرد انتخاب کرد.

فلافل و سمبوسه از معروف‌ترین خوراک‌های آبادان است که هر کسی در سفر به این شهر حداقل یک بار طعم آن را چشیده است. البته قلیه‌ماهی آبادانی آنقدر لذیذ است که با هیچ غذایی قابل مقایسه نیست و پیشنهاد می‌‌شود حتما آن را انتخاب کنید. پاکور، کبه عربی، امگشت، خورش بامیه، رنگینک و ماهی صبور از دیگر غذاهای محلی این شهر هستند که خوردن آنها توصیه می‌شود.

آبادان تنها شهری است که کلیسا و مسجد در آن همسایه‌ هستند. کلیسای ارامنه در حیاط مدرسه ادب و دیوار به دیوار مسجد امام موسی کاظم قرار دارد. اگر قصد گشت‌وگذار در این شهر را دارید حتما به بازار ماهی‌فروشان، بهمنشیرِ، ته‌لنجی‌ها و اروند رود سر بزنید.

همان‌طور که در ابتدای متن اشاره شد این روزها استارتاپ‌هایی شروع به فعالیت کردند که مساله تهیه اقامتگاه در سفرها را برطرف می‌کنند. اتاقک یکی از این استارتاپ‌ها است که به راحتی شرایط اجاره اقامتگاه در شهرهای مختلف، مثل اجاره مسافرخانه در تهران و اجاره سوئیت در مشهد، را فراهم کرده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاقک

اتاقک سامانه هوشمند اجاره محل اقامت مسافر است که در حال حاضر در 80 شهر ایران در حال فعالیت است. اتاقک با هدف برطرف ساختن نیازهای افراد جامعه در خصوص سفر و گردشگری ایجاد شده است که گردشگران بتوانند با کمترین هزینه و همچنین سریع‌ترین حالت در محیطی امن سکونت کنند. اتاقک از طریق سامانه تحت وب، اپلیکیشن موبایل و پنل سازمانی، شما را با میزبانان مرتبط می‌سازد. همچنین شما می‌توانید به راحتی از طریق پرداخت آنلاین هزینه اقامت، قبل از سفر محل اقامت خود را رزرو و پرداخت کنید.

اطلاعات تماس
  • 021267*****
[نمایش اطلاعات]