اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971001334979608

درمان خانگی بواسیر یا هموروئید

کد: 13971001334979608

https://goo.gl/DC9AZv

، تهران , (اخبار رسمی): برای تسکین درد و خارش ناشی از هموروئید و یا جلوگیری از بدتر شدن شرایط نیازی به مراجعه به پزشک نیست. گاهی بهترین روش‌های بهبود درمان خانگی بواسیرهای درجه یک هستند.

درمان خانگی بواسیر یا هموروئید
درمان خانگی بواسیر یا هموروئید

درمان‌های خانگی که عمدتا شامل رژیم غدایی درست هستند ممکن است از حادتر شدن بواسیر جلو گیری کنند

برای تسکین درد و خارش ناشی از هموروئید و یا جلوگیری از بدتر شدن شرایط نیازی به مراجعه به پزشک نیست. گاهی بهترین روش‌های بهبود درمان خانگی بواسیرهای درجه یک هستند. بسیاری از این روش‌ها ، باعث جلوگیری از یبوست می‌شوند که در پیشگیری از بواسیر یا هموروئید نیز اثر گذار است و در صورتی‌که بیماری وخیم شده باشد باید از روش‌های درمان بواسیر (هموروئید) پزشکی استفاده کرده و به دکتر متخصص هموروئید مراجعه کرد.

تسکین درد و خارش ناشی از بواسیر

حمام آب گرم: روزی دو یا سه مرتبه هر بار به مدت پانزده دقیقه در وان آب گرم بنشینید. برای شستن ناحیه متورم از صابون‌های بدون رایحه استفاده کنید اما دقت کنید که زیاد به ناحیه ملتهب هموروئید فشار وارد نکنید. مقعد را پس از حمام به آرامی با حوله خشک کنید تا باعث خراش نشود.

استفاده از پماد: کرم‌های گیاهی حاوی نارون کوهی باعث تسهیل درد و خارش می‌شود. از پماد هیدروکورتیزون بدون تجویز پزشک بیش از یک هفته استفاده نکنید.

یخ: گذاشتن یخ روی ناحیه ملتهب باعث بهبود التهاب و کاهش درد و خارش می‌شود.

استفاده از مسکن: مسکن‌های معمولی مانند استامینوفن، آسپرین، ایبوپروفن می‌توانند به تسهیل درد بواسیر کمک کنند.

استفاده از لباس نخی: از لباس زیر آزاد و ترجیحا نخی استفاده کنید.

نکاتی که در هنگام استفاده از سرویس بهداشتی باید رعایت کرد:

اگر پس از چند دقیقه موفق به دفع نشدید فشار نیاورید. سعی کنید بدن را عادت داده تا هر روز در ساعت مشخصی دفع مدفوع انجام شود.

اگر دستمال توالت زیادی خشک و خشن است می‌توان آن را کمی مرطوب کرد و یا از دستمال مرطوب‌های بدون الکل استفاده کرد.

هنگامی که احساس دفع پیدا کردید خود را زیاد نگه ندارید و سعی کنید سریعا به سرویس بهداشتی بروید چرا که با نگهداشتن، مدفوع به عقب باز می‌گردد و دفع آن به مراتب سخت‌تر می‌شود.

اجازه ندهید شرایط بدتر شود

مصرف فیبر را بالا ببرید. اینکار باعث نرم شدن مدفوع و تسهیل دفع می‌شود. حبوبات، نان جو و میوه و سبزیجات تازه دارای فیبر بالایی هستند. همچنین می‌توان از مکمل‌ها نیز برای بالا بردن مصرف فیبر استفاده کرد. فیبر را به آرامی در رژیم غذایی بالا ببرید تا باعث نفخ نشود.

مایعات بنوشید. مصرف مایعات باعث نرم شدن مدفوع و تسهیل دفع می‌شود. آب بهترین گزینه است، آب آلو نیز یک ملین طبیعی است که به دفع کمک می‌کند.

ورزش کنید. روزانه 20 الی 30 دقیقه پیاده روی از یبوست پیشگیری می‌کند. نفس بکشید. به هنگام فعالیت‌های شدید مانند هل دادن، کشیدن یا بلند کردن اجسام سنگین نفس را حبس نکنید چرا که می‌تواند باعث بواسیر و خون‌ریزی شود.

افرادی که مجبور هستند  برای مدت طولانی بنشینید، هر یک ساعت باید از جای خود بلند شوند و پنج دقیقه قدم بزنند.

درمان‌های خانگی که عمدتا شامل رژیم غدایی درست هستند ممکن است از حادتر شدن بواسیر جلوگیری کند. می‌توان از توصیه‌های زیر برای جلوگیری از وخیم‌تر شدن شرایط و بهبود مشکل به وجود آمده استفاده کرد.

جلوگیری از وخیم‌تر شدن بواسیر:

برای تمیز کردن ناحیه مقعد پس از دفع از دستمال مرطوب بدون الکل استفاده کنید.

هرگز ناحیه مقعد را محکم تمیز کنید تا از خراشیده شدن قسمت مبتلا به هموروئید جلوگیری شود.

برای شستن مقعد از صابون‌های بدون رایحه باید استفاده شود و پس از حمام به آرامی این ناحیه را خشک کرد.

سایر روش‌های تسکین بواسیر

ممکن است برای کاهش فشار التهاب و ناراحتی برای یک روز یا بیشتر نیاز به استراحت در تخت داشته باشید، اگر باردار هستید بهتر است که به پهلو دراز بکشید در غیر این صورت روی شکم بخوابید و یک بالش زیر باسن قرار دهید. این کار باعث کاهش التهاب بواسیر می‌شود.

سعی کنید برای مدت طولانی ننشینید و نایستید، چنانچه مجبور به نشستن طولانی مدت هستید از بالشت استفاده کنید. از بلند کردن اجسام سنگین بپرهیزید.

برای جلوگیری از ایجاد حساسیت از لباس زیر نخی آزاد استفاده کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک نوین

مجله مهاجرت اساس کار خود را بر مبنای اعتماد و رضایت متقابل آغاز کرده و با استفاده از تجربه و آگاهی لازم، خدمات خود را به صورت ساماندهی شده به شما هموطنان عزیز ارائه می دهد. ما سعی داریم با مشاوره و همکاری با وکلای ارشد؛ همچنین با مدیریت زمان و کمترین هزینه سبب پیشبرد و رسیدن به اهداف ارزشمند شما هموطنان گرامی باشد. سعی ما بر این است که در زمینه‌های مختلف مهاجرت از قبیل مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و … رضایت شما عزیزان را جلب کنیم. در جهت گسترش دامنه فعالیت، مجله مهاجرت آمادگی خود را برای همکاری با وکلا فعال و با تجربه اعلام نموده تا با تلاش همدیگر در جهت ارتقا و سرعت روند کار مهاجرت همکاری داشته باشیم.https://mohajermag.ir/

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان