اطلاعات تماس
  • 021763*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139710083364210490

تولید عسل‌های رنگی را چه کنیم؟

کد: 139710083364210490

https://goo.gl/fdeuj2

، دماوند , (اخبار رسمی): به علت مخاطرات زیست محیطی گونه‌ای جدید از عسل این روزها به فروش می‌رسد که رنگ آن شبیه رنگ‌های شیمیایی است.

تولید عسل های رنگی را چه کنیم؟
تولید عسل های رنگی و عصبانیت مردم و زنبورداران

سالانه حدود 1000 تن عسل طبیعی ایران به کشورهای دیگر صادر می شود. تا کنون مشکل رنگی شدن عسل در اثر مواد شیمیایی در ایران و از جمله زنبورستان های منطقه دماوند گزارش نشده است

به گزارش دیجی عسل، در فرانسه اخیرا عسل‌هایی به رنگ سبز تولید شده است. البته این چیزی  نیست که باعث خوشحالی مردم و زنبورداران شده باشد چون این عسل‌ها نشانه یک فاجعه زیست محیطی است که احتمالا به کارخانه‌های مواد شیمیایی مربوط می‌شود.

زنبورداران شمال شرق فرانسه از این مسئله بسیار نگران و عصبانی هستند و عقیده دارند که مواد باقیمانده از کامیون‌های حمل شکلات باعث شده است که رنگ عسل‌های تولیدی زنبورها به رنگ‌های مصنوعی و غیرطبیعی تغییر کند.

مسئول اتحادیه زنبور دادن منطقه آلزاس در شمال شرق فرانسه ضمن اعلام این خبر می‌گوید: «تغییر رنگ عسل های ما یک فاجعه است و علت آن هم تغییرات زیست محیطی در منطقه است. همه زنبوردارها در اطراف شهر ریبوویل در منطقه آلزاس دیده اند که زنبورها به جای آوردن شهد گلها با خودشان  مواد رنگی عجیب و غریب به کندو می‌آورند!

البته مسئول کارخانه بیوگاز منطقه فرانسه، تقصیر را از گردن خود برداشته و می‌گوید: « این مسئله ربطی به مواد رنگی موجود در شکلات‌های رنگی ندارد چون ما همه چیزهایی را که برای تولید عسل و برای زنبور‌ها مضر بوده است، به سرعت نابود کرده ایم».

در  فرانسه هر سال بیش از هجده هزار تن عسل تولید می شود و از این نظر فرانسه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان عسل در اروپا است. در منطقه آلزاس فرانسه هم بیش از 2400 زنبوردارمشغول تولید عسل هستند که از 35000  کندو، سالی 1000 تن عسل تولید می کنند.

در کشور ایران حدود 7 میلیون کندوی جدید زنبور عسل وجود دارد که سالانه حدود 80 هزار تن عسل تولید می‌کنند. این عسل‌ها با توجه به نوع گل و همچنین فصل، به رنگ های مختلف می باشد. ایران جزو 10 کشور تولید کننده زنبور عسل در جهان است که سالانه حدود 1000 تن عسل طبیعی را به کشورهای دیگر صادر می کند. تا کنون مشکل رنگی شدن عسل در اثر مواد شیمیایی در ایران و از جمله زنبورستان های منطقه دماوند گزارش نشده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیجی عسل

عسل نصیری نامی آشنا در تولید عسل طبیعی است که از سال 1330 در این عرصه فعالیت دارد . فروشگاه اینترنتی دیجی عسل نام اینترنتی فروشگاه عسل نصیری است.

اطلاعات تماس
  • 021763*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی