اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971009336829755

تعمیر سینمای خانگی سونی در مجموعه رایان

کد: 13971009336829755

https://goo.gl/yW1pnK

، تهران , (اخبار رسمی): تعمیر سینمای خانگی سونی در مجموعه تعمیرات لوازم خانگی به دلیل کیفیت بالای محصولات این کمپانی ژاپنی از اهمیت زیادی برخوردار است.

تعمیر سینمای خانگی سونی در مجموعه رایان
تعمیر سینمای خانگی سونی

یکی از ویژگی‌های خاص محصولات سونی که در بخش تعمیرات سینمای خانگی به یک نکته مثبت بدل می‌شود استفاده از قطعات مشابه در تولید آنها است به نحوی که اکثر دستگاه‌هایی که در یک محدوده زمانی تولید می‌شوند تنها از نظر وات خروجی با هم تفاوت دارند و همین مهندسی طراحی در بخش خدمات، تعمیر سینمای خانگی سونی را متفاوت و متمایز از سایر برندها کرده است.

مدل کد سینمای خانگی سونی با عبارت DAV و در دستگاه‌های جدیدتر که دارای درایو بلوری هستند با پیشوند BDV شروع می‌شود و در ادامه سری تولید و ورژن ساخت قید می‌شود به عنوان نمونه DAV-DZ1000 سینمای خانگی سونی از سری پر تیراژ و با کیفیت DZ و سری تولید 1000 است.

سونی در تولید سیستم‌های صوتی خود به مانند تلویزیون‌ها، از فانکشن Self Diagnostic یا همان عیب‌یاب داخلی استفاده کرده است اما کارکرد این عیب‌یاب در سیستم‌های صوتی سونی بسیار محدودتر است و تنها چند ایراد را شناسایی کرده و کد عبارت معادل آن را نمایش می‌دهد که در ادامه به آنها اشاره می‌شود:

خطای Push Power Protection:

در دستگاه‌های سینمای خانگی سونی هر نوع ایرادی که باعث ایجاد اضافه بار روی برد پاور دستگاه شود توسط این کد خطا شناسایی می‌شود. با ایجاد اشکال در قطعات مختلف، پس از روشن کردن دستگاه عبارت push power protection نمایش داده می‌شود. ایجاد اشکال در بخش آمپلی فایر (تقویت صدا)، خرابی قطعات برد پاور، خرابی قطعات تغذیه برد سرور بیشترین موارد خرابی در مجموعه تعمیر سینمای خانگی است که باعث نمایش این عبارت می‌شود.

کد خطای c 31 00:

در عموم دستگاه‌های سینمای خانگی سونی از این کد خطا برای نمایش ایجاد اشکال در بخش مکانیزم دستگاه استفاده می‌شود. چرخ دنده‌ها، موتورها، قطعات مختلف بخش آسانسور و داخل و خارج کردن دیسک در ابتدای روشن شدن دستگاه مجددا راه‌اندازی و بارگذاری می‌شوند و اگر در طی کردن این مراحل اشکال و ایرادی ایجاد شود کد خطای c 31 00 نمایش داده می‌شود.

خطای Can not Play:

در دستگاه‌های سینمای خانگی سونی اگر دستگاه قادر به خواندن دیسک نباشد کد خطای can not play نمایش داده می‌شود و این یکی از تفاوت‌های دستگاه‌های سونی با سایر برندها است که عدم توانایی دستگاه در خواندن اطلاعات دیسک را عبارت can not play و عدم وجود دیسک در دستگاه را با کد خطای no disc نمایش می‌دهد.

عیوب متداول سینما خانگی سونی

- سینمای خانگی سونی سی دی را نمی‌خواند:

در بخش تعمیر سینمای خانگی سونی هم همچون مجموعه تعمیرات سینمای خانگی و دی وی دی پلیر در سایر برندها بیشترین آمار خرابی مربوط به ایجاد اشکال در بخش درایو سی دی و نخواندن اطلاعات دیسک‌های مختلف است و عملکرد نادرست اپتیکال بلاک دستگاه باعث می‌شود اطلاعات دیسک به صورت درست خوانده و پردازش نشود.

همانطور که در ابتدای نوشته گفته شد استراتژی خاص سونی در استفاده از قطعات مشابه باعث شده است که در مدل‌های مختلف سینمای خانگی سونی از چند مدل محدود اپتیکال پیکاپ استفاده شود و این محدودیت که همراه با کیفیت خاص و متمایز برند سونی است کمک بزرگی به مجموعه پروسه تعمیر سینمای خانگی سونی از مرحله مشاوره تعمیرات تا انجام خدمات کرده است.

یکی دیگر از موارد مهم در دستگاه‌های سینمای خانگی سونی استفاده از کاور برای مجموعه اپتیکال بلاک است. تقریبا تمامی محصولات سینمای خانگی سونی دارای پوششی هستند که تمام مجموعه اپتیکال بلاک و مکانیزم آن را در بر گرفته و از گرد و غبار محافظت می‌کند. این ابتکار سونی در گذشته فقط شامل پوشاندن اپتیکال بلاک دستگاه می‌شده است مثلا در اپتیک DBU1 که در دوره طولانی روی دستگاه‌های سونی استفاده شده و نمونه اصلی آن محصول شرکت میتسومی از پوشش خاصی استفاده شده که در هنگام بی‌کاری اپتیک روی آن را می‌پوشاند و مانع از نفوذ گرد و غبار می‌شود.

- پیغام Push Power Protect در تعمیر سینمای خانگی سونی

در پاراگراف های پیشین راجع به این ایراد توضیح داده شد و تنها نکته باقیمانده اینکه در این حالت تنها موردی که مصرف‌کننده می‌تواند چک کند اتصال کوتاه سیم باندها است که گاهی باعث خرابی‌های پی در پی دستگاه می‌شود مخصوصا سیم بلندگوهای surround  که بلندتر هستند و احتمال خرابی بیشتری دارند. سیم‌ها در محل اتصال به بلندگو دارای سوکت نیست و احتمال اتصال آنها به هم وجود دارد.

- سینمای خانگی سونی دیسک های DVD را نمی‌خواند

در این حالت سی دی‌های حاوی اطلاعات با فرمت‌های دیگر صوتی و تصویری در دستگاه خوانده می‌شود ولی فقط روی دیسک‌های دی وی دی، دستگاه قادر به خواندن اطلاعات دیسک نیست. اپتیکال بلاک بیشترین احتمال خرابی را در این ایراد دارد اما باید راه برای بررسی بیشتر تعمیرکار سینمای خانگی سونی باز گذاشت.

- قطع شدن صدای بلندگوهای عقب در سینمای خانگی سونی

یکی از آپشن‌های صوتی است که با ایراد داشتن دستگاه اشتباه گرفته می‌شود. این حالت را می‌توانید با تغییر در حالت خروجی اکولایزر دستگاه بر طرف کنید.

تعمیر سیستم‌های صوتی و مخصوصا محصولات سونی غیر از تخصص نیازمند دقت و ظرافت خاصی است که توصیه می‌شود حتما در هنگام نیاز به سرویس و تعمیر سینمای خانگی سونی در جستجوی آن باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه تخصصی رایان

خط مشی رایان ارائه خدمات تعمیر تلویزیون ( LED , LCD , Plasma ) ، تعمیر سینمای خانگی ، تعمیر دی وی دی پلیر و به طور کلی مجموعه لوازم صوتی و تصویری با تکیه بر متخصصین مجرب و متعهد و بالاترین کیفیت ممکن است. رایان نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه و دارای مجوز فعالیت از اتحادیه فروشندگان و تعمیرکاران لوازم صوتی و تصویری استان تهران می باشد.

اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]