اطلاعات تماس
  • 021427*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139710103369710354

فانوس، چراغ راه دخل و خرج کاربران

کد: 139710103369710354

https://goo.gl/1DX8on

، تهران , (اخبار رسمی): آیا می‌دانید آقایان متأهل 30 تا 35 ساله ساکن شهر تهران که دو فرزند دارند و درآمدشان بین 5 تا 6 میلیون تومان در ماه است، پول‌شان را با چه الگویی خرج می‌کنند؟ دانستن پاسخ این سوال و صدها سوال مشابه چه اهمیتی برای کسب‌وکار پولی و مالی دارد؟

فانوس چراغ راه دخل و خرج کاربران
فانوس، چراغ راه دخل و خرج کاربران

ارتباط فردا با یک محصول تازه در حوزه مدیریت مالی شخصی، ادعای بزرگی برای بهبود حال مالی مردم کرده است. محصولی که در هر دقیقه یک نفر به کاربران آن اضافه می‌شود

شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا با یک محصول تازه، ادعا می‌کند می‌تواند حال مالی مردم را بهتر کند و چراغ راهی باشد برای بهبود سبک زندگی مالی افراد و احتمالاً به همین دلیل هم اسمش را گذاشته‌ است: «فانوس»!

فانوس یک اپلیکیشن مدیریت مالی فردی و حسابداری شخصی است که از مهر ماه 97 رسماً به بازار معرفی شد و در کمتر از 3 ماه بدون اینکه هیچ کمپینی روی آن صورت گرفته باشد بیش از 40 هزار کاربر را به خود جذب کرده که بیش از 30 هزار آن کاربر فعال هستند؛ به سراغ آیدا خدیوی‌فرد مدیر محصول فانوس رفتیم تا ببینیم ارتباط فردا از ارائه این محصول دنبال چیست.

خیلی از افراد دوست دارند بدانند افرادی که مشابه آنها هستند، مثلا درآمد مشابهی دارند، از لحاظ شرایط تأهل و تعداد فرزندان و سن یا دیگر پارامترها شبیه آنها هستند، چگونه خرج می‌کنند و زندگی مالی‌شان را چطور مدیریت می‌کنند. برای مثال چقدر هزینه خورد و خوراک و مسکن می‌دهند و چقدر را هزینه ورزش و سینما و موسیقی می‌کنند. خرج کردن برای موارد مختلف تا چه سقفی طبیعی و رایج است؟ مثلاً اگر من به‌عنوان یک فرد متأهل 30 ساله ماهانه 3 نوبت رستوران می‌روم آیا این در عرف آدم‌های مشابه خودم زیاد است یا کم است؟

در واقع برای مردم همیشه این ابهام وجود دارد که نمی‌دانند دیگران با پولشان چه کار می‌کنند. این سوالی است که ارتباط فردا ادعا می‌کند در اپلیکیشن فانوس در میان‌مدت می‌تواند به آن جواب دهد و این فقط یکی از چندین فایده فانوس است.

فانوس به دنبال حال مالی بهتر مردم

آیدا خدیوی‌فرد مدیر محصول فانوس می‌گوید: «از ابتدا در فانوس به دنبال ایجاد ارزش‌ برای جامعه بودیم و به دنبال این بودیم که روش‌هایی را به مردم یاد بدهیم که بتوانند الگوی مالی زندگی‌شان را اصلاح کنند یا بهبود دهند. به زبان دیگر، رسالتی که در این اپلیکیشن برای خودمان دیده‌ایم این است که کمک کنیم آدم‌ها حال مالی بهتری داشته باشند. طبعا مخاطب هدف ما آن بخشی از مردم هستند که از نظر مالی شرایط معمولی دارند یعنی نه آنقدر پول دارند که دغدغه هزینه نداشته باشند و برای ایجاد درآمد گزینه‌های مختلف داشته باشند و نه آنقدر دچار مضیقه و محدودیت هستند که اولویت‌شان تامین حداقلهای معیشتی است. بازار هدف ما طبقه متوسط جامعه است دوست داریم به طبقه متوسط کمک کنیم حال مالی بهتری داشته باشند»

حال تراز

در فضای مالی مفهومی داریم به نام تراز که به زبان ساده یعنی دریافتی منهای پرداختی، که اغلب افراد به دلیل محدودیت‌ها یا گاهی اشتباهاتی که در رفتار مالی‌شان دارند ، با تراز منفی مواجه هستند چه برسد به اینکه ترازشان مثبت باشد. اصطلاحا در جامعه می‌گویند فلانی خرجش با دخلش نمی‌خواند. ملموس‌ترین بخش فانوس همین ثبت دخل و خرج کاربر و کمک به او در مدیریت آن است که تراز نگه داشته شود.

خدیوی‌فرد با اشاره به همین مفهوم می‌گوید: «پس اگر بخواهیم آدمها حال مالی بهتری داشته باشند یا باید کمک کنیم که افراد دریافتی بیشتری داشته باشند یا کمک کنیم پرداختی آنها کمتر شود. پس در فانوس وظیفه خودمان می‌دانیم که به آدم‌ها در هر دو محور پیشنهاد بدهیم. یعنی هم پیشنهاد خرید با قیمت پایین‌تر محصول یا خدماتی که تا پیش از این افراد آنها را با قیمت بالاتری دریافت می‌کردند؛ مثل محصولات تخفیف‌دار یا کارت‌های تخفیف. و هم پیشنهادهایی برای اینکه درآمد افراد را از محل اندوخته‌های‌شان، حتی مقادیر خرد و کوچک افزایش دهیم. مثلاً می‌توانیم در زمان‌های مناسب پیشنهاد خریدوفروش سکه، ارز یا حتی سهام و اوراق بهادار بدهیم یا اینکه اگر بانکی شرایط بهتری ازلحاظ سوددهی در یک سپرده خاص با شرایط خاصی ارائه می‌دهد، مشتری را از این فرصت‌ها آگاه کنیم.»

تمرکز خدمات فانوس در حال حاضر روی محصولات مالی و بانکی است و فعلاً قصد ندارد وارد حوزه تخفیف کالا شود.

اپلیکیشن فانوس برای کاربران رایگان است ولی ممکن است در آینده برخی خدمات ویژه را در ازای دریافت هزینه به کاربرانی که تمایل دارند از آن خدمات بهره‌مند شوند ارائه دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فانوس ، مدیریت مالی شخصی

اپلیکیشن مدیریت مالی فردی و حسابداری شخصی

اطلاعات تماس
  • 021427*****
[نمایش اطلاعات]