اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971011337335160

ترفندهایی برای نگه داشتن مخاطبان در سایت

بانس‌ریت چیست؟

کد: 13971011337335160

https://goo.gl/7ukkJ7

، تهران , (اخبار رسمی): زمانی که بازدیدکنندگان وارد یک سایت می‌شوند، به دلایل مختلف ممکن است در سایت بمانند و در صفحات دیگر وب‌سایت هم چرخی بزنند. در مقابل، ممکن است صفحه را ببینند و سریعاً سایت را ترک کنند. همانطور که می‌دانید مدت زمانی که مخاطبان در سایت می‌گذرانند در توسعه و بهینه‌سازی سایت نقش اساسی دارد.

بانس‌ریت چیست؟
بانس‌ریت چیست؟

وب‌سایت‌ها مانند فروشگاه‌ هستند و بازدیدکنندگان سایت هم مانند مشتریان یک فروشگاه عمل می‌کنند. مشتری‌های زیادی به داخل فروشگاه می‌آیند و از این عدّه ممکن است خیلی‌ها فقط برای ویترین‌گردی آمده باشند و بدون اینکه چیزی بخرند فروشگاه را ترک کنند. اینکه چگونه بازدیدکنندگان را در سایت نگه داریم مانند این است که بپرسیم چگونه می‎توان بازدیدکنندگان یک فروشگاه را به خریداران آن تبدیل کرد. در این مقاله نکاتی را پیشنهاد می‌شود که با اجرای آنها می‌توان زمان بیشتری، بازدیدکنندگان را در سایت نگه داشت و به بهینه‌سازی سایت خود کمک کرد.

چگونه مخاطبان را در سایت نگه داریم؟

مسائل مختلفی بر مدت زمان حضور بازدیدکنندگان در یک سایت اثرگذار است. از نمونه‌های آن می‌توان به سرعت بارگذاری صفحات، طراحی و گرافیک سایت، نوع ارائه اطلاعات و محتوا به کاربر و هزاران مورد دیگر که تجربه بازدیدکننده در سایت را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد اشاره کرد.

در ادامه چند ترفند بسیار کارآمد برای نگه‌داشتن بازدیدکنندگان در سایت مطرح می‌شود

طراحی وب‌سایت را بررسی کنید

نقص در طراحی سایت می‌تواند تأثیر منفی بر حضور بازدیدکنندگان در سایت داشته باشد. بنابراین اولین چیزی که به سراغ آن می‌رویم اصلاح مشکلات و کاستی‌ها در طراحی سایت است. یک سایت با ظاهری ناپسند و رنگ‌های آزار دهنده، هیچگاه مخاطبان را نگه نمی‌دارد.

این کار بسیار ساده به نظر می‌آید ولی چنان تغییرات بزرگی در نتیجه ایجاد خواهد کرد که هر‌گاه کسی می‌خواهد بداند چگونه بازدیدکنندگانش را در سایت نگه دارد، اولین توصیه به او، بررسی طراحی وب‌سایت است.

در زمینه طراحی سایت بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

1- سهولت جست‌و‌جو در وب‌سایت

اگر جست‌وجو در سایت ساده نباشد و باعث سردرگمی کاربران شود، مطمئن باشید آنها خیلی زود سایت را ترک خواهند کرد. باید سعی شود سایت را طوری طراحی کرد که افراد بتوانند اطلاعاتی لازم را با چند کلیک ساده در سایت به‌دست‌ آورند.

2- در همه صفحات فراخوان عمل داشته باشید

فراخوان عمل یا Call to Action یا CTA یک ترفند برای آگاه نگه‌داشتن و ترغیب و جذب بازدیدکنندگان است. مانند گزینه‌های «همین حالا ثبت نام کنید»، «اضافه کردن به سبد خرید»، «دانلود کنید» و از این دست آیتم‌ها که با کلیک بر روی آن‌ها، کاربر کاری را انجام می‌دهد. باید تمام صفحات وب‌سایت این امکان را داشته باشند تا اگر بازدیدکننده‌ای در صفحه‌ای به غیر از صفحات اصلی سایت، فرود آمد بتواند در عرض چند ثانیه از هدف و خدمات سایت آگاه شود.

3- فرمت هر صفحه را بررسی کنید

آیا متن صفحات واضح و خوانا است؟ پاراگراف‌های شما بیش از حد طولانی نیست؟ تمام اطلاعات صفحات در یک نگاه قابل دریافت است؟ رنگ‌ها آزار‌دهنده نیست و چشم را خسته نمی‌کند؟ این موارد و موارد مشابه را بررسی کنید و اگر ایرادی پیدا کردید به اصلاح آن بپردازید.

  • روایت کنید

وقتی از متخصصان بپرسید چگونه بازدیدکنندگان را در سایت نگه داریم، بیشتر آنها خواهند گفت: روایت کنید. مفهوم روایت کردن به این معنا است که تاریخ و پیشینه شرکت را در سایت بازگو کنید. اجازه دهید مخاطبان بدانند از کجا به این ایده‌ها رسیده‌اید و با چه انگیزه‌ای وارد این حرفه شده‌اید؟ جشنواره‌ها و مناسبت‌های ویژه را به اطلاع بازدیدکنندگان برسانید و برنامه سایت را برای این مناسبت‌ها با آن‌ها در میان بگذارید. این کار باعث می‌شود نام سایت شما بر سر زبان‌ها بیفتد.

  • اطلاعات اضافی را پاک کنید

ویدئوهای خودکار، عکس‌های اضافی، تبلیغات شخص ثالث و تمامی اطلاعاتی که ممکن است حواس بازدیدکننده را پرت کند و هیچ ارزش افزوده‌ای هم برای سایت ندارد حذف کنید. هدف صفحات سایت شما باید تمرکز بر پیامی باشد که قصد رساندن آن را به مشتری و بازدیدکننده دارید.

  • مطالب سایت را با لینک داخلی به هم متصل کنید

ویکی‌پدیا را در نظر بگیرید. تمامی خطوط مطالبش پر از لینک داخلی است. هر چیزی را در یک لینک دیگر در صفحه‌ای دیگر توضیح داده‌ است. این کار باعث می‌شود بازدیدکننده برای مدت طولانی‌تری در سایت بماند و اتفاقاً اطلاعات مرتبط و مفیدی هم به‌دست‌بیاورد. 

حال که تا حدودی با اشتباهات رایجی که مخاطب را از سایت فراری می‌دهد آشنا شدید لازم می دانیم شما را با مفهومی به نام «بانس‌ریت» آشنا کنیم. بانس‌ریت یا نرخ دفع کاربر یکی از مسائل بسیار مهم در پاسخ به این سؤال است که چگونه می‌توانیم بازدیدکنندگان را در سایت نگه داریم؟

بانس‌ریت یا نرخ دفع کاربر چیست؟

در میان تمام آمارهایی که گوگل آنالیتیکس در اختیار قرار می‌دهد، بانس‌ریت یا نرخ دفع کاربر، بسیار گیج‌کننده است.

 تمام وب‌سایت‌ها بانس‌ریت یکسانی ندارند و با توجه به کاربرد آنها این ریت افزایش یا کاهش پیدا می‌کند. فهمیدن این که به چه دلیل بانس‌ریت یک سایت بالا می‌رود، مستلزم تحقیق و جست‌وجوی بسیار است. در این مقاله به شما می‌گوییم که چگونه بانس‌ریت را بهتر بشناسید. همچنین خواهید دید که چگونه می‌توان بانس‌ریت یک سایت را کاهش داد تا بازدیدکنندگان را در سایت نگه داشت.

بانس‌ریت چیست؟

بانس‌ریت به درصد تک‌بازدیدها از صفحات سایت اشاره دارد. منظور از تک‌بازدید این است که کاربر توسط موتورهای جست‌وجو به یکی از صفحات وب‌سایت شما راهنمایی می‌شود و سایت شما را از همان صفحه و بدون بازدید از صفحات دیگر ترک می‌کند. برای مثال کاربر به صفحه اصلی سایت شما هدایت می‌شود، از این صفحه بازدید می‌کند و بدون این که دیگر صفحات سایت را ببیند، صفحه اصلی را ترک می‌کند.

بانس‌ریت در دنیای واقعی شبیه به این است که کسی جلوی ویترین مغازه‌ای توقف کند، ویترین را دید بزند و بدون این که به داخل بیاید تا اجناس داخل مغازه را ببیند، آن‌جا را ترک کند. اگر بانس‌ریت این مغازه 80 درصد باشد، یعنی 80 درصد از مشتریانی که ویترین مغازه را می‌بینند، اصلاً داخل مغازه نمی‌آیند و این نشانه خوبی نیست. در واقع، هرچه بانس‌ریت سایت پایین‌تر باشد، بهتر است.

اندازه گیری بانس‌ریت سایت چگونه است؟

اگر گوگل آنالیتیکس را برای سایت خود راه‌اندازی کرده باشید، به راحتی می‌توانید بانس‌ریت سایت را اندازه‌گیری کنید. اگر تا به حال از گوگل آنالیتیکس استفاده نکرده‌اید، حالا بهترین زمان برای راه‌اندازی این ابزار قدرتمند و رایگان است. 

بعد از راه‌اندازی و ایجاد یک حساب کاربری در گوگل آنالیتیکس، می‌توانید با وارد شدن به حساب سایت در تب Audience و زیر‌تب  Overview بانس‌ریت سایت را ببینید.

اطلاعاتی که در این قسمت خواهید دید در واقع به منزله علائم حیاتی سایت شما هستند. . در تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید، بانس‌ریت این سایت بسیار بالا است (87.59%).  بیشتر سایت‌هایی که مقاله‌های متعددی دارند، ممکن است بانس‌ریت بالایی داشته باشند. زیرا اکثر کاربران مقاله مورد نظر را در جستجوی گوگل سرچ می‌کنند، به مقاله مورد نظر هدایت می‌شوند و بعد از به‌دست‌آوردن اطلاعات مورد نظرشان، سایت را ترک می‌کنند.

یک بانس‌ریت خوب باید چقدر باشد؟

نمی‌توان به طور حتم عدد خاصی را مشخص کرد و گفت که یک بانس‌ریت خوب باید روی یک رقم یا یک بازه خاص متمرکز شود. برای مثال اگر ترافیک سایت شما بسیار بالا باشد و بانس‌ریت سایت 70 درصد باشد، رساندن این مقدار به 65 درصد، به خودی خود، سود بزرگی را برای سایت شما به ارمغان خواهد آورد.

محدوده بانس‌ریت خوب 41 تا 55 درصد است.

بانس‌ریت متوسط در محدوده 56 تا 70 درصد قرار می‌گیرد.

بانس‌ریت بالای 70 درصد نیاز به توجه و رسیدگی دارد.

به یاد داشته باشید محدوده‌هایی که در بالا ذکر کردیم، تنها یک سری اعداد کلی هستند و نمی‌توان آن‌ها را برای تمامی سایت‌ها با کاربری‌های متفاوتی که دارند، اعمال کرد.

چرا بانس‌ریت سایت شما بالا است؟

عوامل متعددی در بالا بودن بانس‌ریت یک وب‌سایت تأثیر دارد:

سایت‌های تک صفحه‌ای: اگر سایت شما تنها یک صفحه داشته باشد، طبیعی است که کاربران بعد از دیدن همان یک صفحه سایت را ترک کنند. زیراجای دیگری در سایت نیست که به آنجا بروند.

طراحی سایت ضعیف: طراحی سایت ضعیف می‌تواند بر بانس‌ریت سایت شما تأثیر منفی بگذارد.

دستورالعمل‌ها و نقشه سایت ضعیف: اگر کاربر نداند که صفحه‌ای که به آن راهنمایی شده به کجا منتهی می‌شود و یا چگونه می‌تواند با استفاده از دستورالعمل‌ها، وب‌سایت را جست‌وجو کند، سردرگم خواهد شد و مطمئناً سایت را ترک خواهد کرد.

استفاده کلی: بسته به این که کاربران چگونه با سایت شما تعامل می‌کنند، بانس‌ریت سایت می‌تواند بالا باشد. برای مثال اگر کاربران زیادی به سایت شما می‌آیند و یک صفحه خاص را نشان یا به اصطلاح بوک‌مارک کرده باشند، هر بازدید از آن یک صفحه خاص، یک تک‌بازدید در نظر گرفته می‌شود.

در بعضی موارد نادر، داشتن یک بانس‌ریت بالا نشانه بدی نیست. برای مثال ممکن است یک لندینگ‌پیج بسازید و شماره تماس خود را در آن با فونت بزرگ و جلب‌توجه‌کننده‌ای درج کرده باشید. این لندینگ‌پیج ممکن است بانس‌ریت بالایی داشته باشد ولی در عوض بیش از نود درصد از تک‌بازدیدگنندگان آن، با شماره درج شده تماس خواهند گرفت.

نتیجه‌گیری

تمامی این نکات درباره بانس‌ریت به پاسخ یک سؤال منتهی می شود: چگونه بازدیدکنندگان را در سایت نگه داریم؟اینکه بازدیدکنندگان در سایت باقی می‌مانند یا خیر به عوامل متعددی بستگی دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آرمانیک

آرمانیک حاصل تلاش تیمی است تا بتواند به رونق و بهبود کسب‌وکار در دنیای وب کمک کند. ما پروژه‌ها را به گونه‌ای پیاده‌سازی می‌کنیم که تا مدت‌ها نیاز به تغییر در آنها مشاهده نشود. مشاوران ما در بخش تبلیغات و کمپین‌های تبلیغاتی با ارائه راهکارهای مبتنی بر وب و پیاده‌سازی آنها در همان ابتدای کار، مشکلات احتمالی آینده را بررسی و رفع می‌کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]