اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971023339875160

فریلنسر کیست؟ چگونه یک فریلنسر موفق باشید؟

کد: 13971023339875160

https://goo.gl/zP6PF4

، تهران , (اخبار رسمی): تا به حال پیش آمده که بخواهید برای خود کار کنید؟ شاید با خود فکر می‌کنید که تنظیم ساعت و مقررات کاری به شکلی که باب‌ میل‌ باشد، ایده فوق‌العاده‌ای است. اما شروع یک کسب‌وکار جدید کمی ترسناک و پر‌ ریسک و نیازمند داشتن سرمایه و نیروی کار ماهر است. فریلنسینگ گزینه شغلی مناسبی است.

فریلنسر کیست؟ چگونه یک فریلنسر موفق باشید؟
فریلنسر کیست؟ چگونه یک فریلنسر موفق باشید؟

فریلنسر کیست؟

فریلنسر‌ کسی است که به طور مستقیم به مشتریان خود خدماتی را ارائه می‌کند. فریلنسرها معمولا به صورت پروژه‌ای فعالیت می‌کنند و می‌توانند سیاست‌ها و قوانین‌کاری مشخصی را برای خود تنظیم کنند.

آنها با‌توجه تخصص‌های خود، توانایی ارائه خدمات مورد نیاز به چندین شرکت و مشتری مختلف را در یک زمان دارند. فریلنسرها می‌توانند در چندین زمینه فعالیت داشته باشند و در‌ عین‌حال چندین پروژه را قبول کنند. البته برخی از آنها دارای مسئولیت‌هایی در زمینه حق کپی‌رایت و حفظ اطلاعات ارائه شده از سوی مشتری هستند.

مزایای فریلنسینگ چیست؟

تنظیم ساعات کاری

فریلنسینگ شغل منعطفی است و فریلنسرها می‌توانند ساعات کاری‌شان را براساس برنامه و سیاست‌های کاری خود تنظیم کنند. برخی فریلنسرها به صورت تمام وقت و برخی دیگر به صورت پاره وقت به فریلنسینگ مشغول هستند. برای مثال می‌توان روزهای خاصی را در هفته برای این کار در نظر گرفت و با توجه به آن روزها، برای باقی ایام هفته برنامه‌ریزی کرد و به تمام کارهای خود رسید.

داشتن کسب‌و‌کار مستقل

داشتن کسب‌وکار مستقل می‌تواند آرزوی هر کسی باشد اما شروع یک کسب‌وکار جدید نیازمند داشتن سرمایه است و این برای همه امکان‌پذیر نیست. فریلنسینگ این امکان را می‌دهد تا بتوان بدون سرما‌یه‌گذاری کلان، کسب‌و‌کار مستقلی داشت. اگرچه در این شغل مشتریان، محدودیت‌ها و مشخصات مربوط به پروژه را مشخص می‌کنند اما در حقیقت یک فریلنسر به عنوان یک پیمانکار، مستقل فعالیت می‌کند و کارمند محسوب نمی‌شود. اغلب فریلنسرها خودشان روند انجام کار را کنترل می‌کنند و به طور مستقیم و بدون واسطه پروژه را به مشتری خود تحویل می‌دهند.

ارزش‌گذاری برای کار

فریلنسینگ این امکان را می‌دهد تا قیمت کار را مشخص کرده و به راحتی می‌توان پروژه‌هایی را که ارزش مالی خوبی ندارند، رد کرد. علاوه بر این، به دلیل اینکه واسطه‌ای میان فریلنسر و مشتری وجود ندارد، درآمد نهایی فریلنسر بیشتر خواهد بود.

کنترل حجم کاری

یکی از بهترین قسمت‌های شغل فریلنسینگ این است که می‌توان حجم کاری خود را کنترل کرد. اگر مشتریان زیادی دارید و تعداد سفارشات‌ زیاد شده است، می‌توان برخی را رد کرد و به اندازه‌ای کار کرد که به سلامتی‌ آسیبی نرسد. دانشگاه کانزاس ایالت متحده آمریکا تحقیقی را در زمینه تأثیر حجم کار بر سلامت انجام داد. نتایج به دست آمده از تحقیقات نشان داد کسانی که بیش از 50 ساعت در هفته کار می‌کنند، بیشتر از بقیه افراد در معرض خطر آسیب‌های روحی و جسمی قرار دارند.

افرادی که به صورت فریلنسینگ کار می‌کنند، می‌توانند ساعات و حجم کاری خود را کنترل کنند و به اندازه کافی در هفته استراحت داشته باشند.

داشتن کنترل بر روابط کاری

یک فریلنسر می‌تواند نحوه و میزان روابط خود با مشتریان و همکاران را در طول روز تنظیم کند. بسیاری از فریلنسرها برای خود قوانین و سیاست‌های کاری ایجاد کرده‌اند و بر طبق آن میزان و نوع ارتباط خود را با مشتریان کنترل می‌کنند. برای مثال برخی از فریلنسرها 2 الی 3 بار در روز ایمیل خود را بررسی می‌کنند. انجام چنین کاری نه تنها از نظر پرستیژ کاری اهمیت دارد، بلکه به برنامه‌ریزی درست کاری نیز کمک می‌کند. همچنین مطالعه‌ای در دانشگاه بریتیش کلمبیا ( the University of British Columbia) در رابطه با ارتباط سلامتی روح و جسم و تعداد دفعات بررسی ایمیل‌ها در روز انجام شد. نتایج این مطالعه نشان داد که هرچقدر افراد در طول روز ایمیل خود را کمتر بررسی کنند، سطح استرس کمتری را تجربه خواهند‌ کرد.

البته نباید فراموش کرد که در بسیاری از محیط‌های کاری اداری، ایمیل مهم‌ترین نوع ارتباط شرکت‌ها است و نادیده گرفتن ایمیل‌ها، به مثابه نادیده گرفتن رئیس شرکت است. این مسئله در فریلنسینگ نیز صدق می‌کند. پس با ایجاد سیاست‌ و قوانین کاری مشخص و واضح برای خود، تعداد دفعات بررسی ایمیل‌ها و میزان روابط کاری خود را کنترل کنید تا مشکلی پیش نیاید.

داشتن کنترل بر امور دیگر و خانه

یکی از مهم‌ترین مزایای فریلنسینگ امکان کار‌ کردن در خانه است. این مزیت به خصوص برای افرادی که مشغله‌های زیادی در خانه دارند و امکان کار کردن در بیرون از منزل را ندارند، بسیار برجسته است. برای مثال خانم‌هایی که دارای یک یا چند فرزند هستند، همیشه با مشکل مدیریت امور خانه و فرزندان مواجه هستند و اغلب مجبور می‌شوند شغل خود را ترک کنند. پس افرادی که از این دسته هستند، فریلنسینگ گزینه شغلی مناسبی برای کار در خانه است.

داشتن برنامه کاری مختص به خود

یک فریلنسر رئیس خود محسوب می‌شود و می‌تواند هر طور که راحت‌تر است برنامه کاری خود را تنظیم کند. برخی از افراد در عصرها و شب‌ها بازدهی بیشتری دارند و ترجیح می‌دهد در این مواقع به کار و فعالیت بپردازند. برخی دیگر ترجیح می‌دهند شب‌ها بیشتر بخوابند و پس از داشتن یک خواب کامل، کار خود را شروع کنند. به علاوه، فریلنسرها استرس کار کردن برای فرد دیگری را ندارند. همانطور که می‌دانید کار‌کردن با کارفرمای سخت‌گیر و بدخلق اثرات منفی زیادی را به همراه دارد و می تواند تمام زندگی افراد را تحت‌تأثیر قرار دهد.

کار کردن به عنوان یک فریلنسر این امکان را می‌دهد تا یک برنامه کاری مختص به خود داشت و زمانی را در روز به استراحت و انجام فعالیت‌های شخصی مانند ورزش و مطالعه اختصاص داد. همین امر باعث می‌شود زندگی شادتر و سالم‌تری را تجربه کنید.

حذف مسافت محل کار تا خانه

محل‌کار یک فریلنسر خانه او است و او مجبور نیست که مسافتی را تا محل کار طی کند. این یک مزیت فوق‌العاده برای صرفه‌جویی در زمان و انرژی است. علاوه‌بر‌این، کار کردن در منزل مزایای زیادی برای سلامتی دارد. بر طبق آمار ارائه شده از سوی مجله پزشکی اینترنتی AJPM افرادی که به طور روزانه 10 مایل مسافت را تا محل کار طی می‌کنند، قند و کلسترل خون بالاتری دارند. همچنین آماری که توسط دفتر آمار ملی ایالات متحده منتشر شد، نشان داد که افرادی که به طور متوسط برای رفت‌و‌آمد تا محل کارشان، 30 دقیقه زمان در اتوبوس صرف می‌کنند، از زندگی خود رضایت کمتری دارند.

فریلنسینگ این امکان را می‌دهد تا در منزل درآمد داشت و میزان رفت‌و‌آمد خود را به صفر رسانید. علاوه بر این، وقتی مجبور نباشید هر روز از منزل برای کار بیرون بیایید، کمتر در معرض آلودگی هوا و آلودگی‌های زیست محیطی قرار می‌گیرد و این به معنای داشتن جسم و ذهنی سالم‌تر است.

فریلنسینگ شغلی برای همه

همانطور که پیش‌تر گفته شد، محل اصلی کار یک فریلنسر منزل او است. یک فریلنسر نیازی به داشتن وضعیت جسمانی ویژه‌ای ندارد پس فرقی ندارد چه وضعیت جسمانی داشته باشید، هر کسی، حتی افرادی که دچار محدودیت‌های جسمانی هستند، می‌توانند به عنوان یک فریلنسر فعالیت کنند. یک فریلنسر از طریق ارائه خدماتی که در آن مهارت دارد، درآمدزایی می‌کند.

معایب فریلنسینگ چیست؟

هر شغلی در کنار مزایای خود، دارای معایبی نیز است. فریلنسینگ نیز از این قاعده مستثنا نیست. معایب این شغل را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

وقتی کار نکنید درآمدی نخواهید داشت

یکی از مزایای کار کردن برای یک شرکت این است که در روزهای تعطیل و در دوره مرخصی نیز حقوق و مزایا دریافت می‌کند. این مسأله نقطه مقابل شغل فریلنسینگ است. درآمد یک فریلنسر وابسته به کار او است و اگر کار نکند، درآمدی نیز نخواهد داشت.

نداشتن درآمد ثابت و مشخص

به طور کلی، درآمد یک فریلنسر به میزان انجام پروژه‌ها بستگی دارد. به این معنا است که اگر زمانی موفق به دریافت پروژه‌ از سوی مشتری نشود، ممکن است به کل درآمدی نداشته باشد.

مشکلات و چالش‌های پرداخت دستمزد از سوی مشتریان

متاسفانه یکی از جنبه‌های منفی کار به عنوان یک فریلنسر، چالش‌هایی است که مشتریان ممکن است هنگام پرداخت دستمزد ایجاد کنند. می‌توان با ایجاد قوانینی برای مشتریان این چالش را به حداقل رسانید. پس قبل از شروع یک پروژه، با مشتریان خود به صورت واضح درمورد نحوه پرداخت و میزان دستمزد صحبت کنید و از سیاست پیش‌پرداخت استفاده کنید.

نداشتن بیمه و حقوق بازنشستگی

کسانی که در یک شرکت کار می‌کنند اغلب از مزایای بیمه و حقوق بازنشستگی برخوردار هستند. اما این مسأله در مورد فریلنسرها صدق نمی‌کند. لازم نیست نگران این موضوع باشید، چرا که امروزه می‌توان به بیمه‌های عمر و بیمه‌های خویش‌فرما خود را بیمه کرد و در نهایت از مزایای بازنشستگی آن نیز بهره برد.

چطور برای خود بازار کار ایجاد کنید

اگر تصمیم به شروع کار به عنوان یک فریلنسر گرفته‌اید، ممکن است از خود بپرسید چگونه می‌توان مشتری‌ها را جذب کرد. برخی از مهم‌ترین بازارهای کار یک فریلنسر عبارتند از:

  • رسانه‌های اجتماعی
  • بازار هدف
  • وب‌سایت‌های فریلنسینگ

نتیجه‌گیری

کار کردن به عنوان یک فریلنسر خیلی هم راحت و بدون دردسر نیست. فریلنسرها معمولاً در شغل خود با چالش‌های متعددی روبرو هستند. برخی از مهم‌ترین چالش‌های این شغل به طور خلاصه بیان شد. در کنار همه این دردسرها، مزایای این شغل باعث شده تا بسیاری از افراد آن را به عنوان حرفه خود انتخاب کنند. در ایالات متحده آمریکا حدود 55 میلیون نفر فریلنسر، مشغول به کار هستند. این تعداد برابر با 35 درصد نیروی کار این کشور است.

فریلنسینگ قدمت زیادی در ایران ندارد و شغل نسبتاً جدیدی در کشور ایران است. این شغل هنوز مسیری طولانی‌‌ای پیش رو دارد و در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در این زمینه خواهیم بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آرمانیک

آرمانیک حاصل تلاش تیمی است تا بتواند به رونق و بهبود کسب‌وکار در دنیای وب کمک کند. ما پروژه‌ها را به گونه‌ای پیاده‌سازی می‌کنیم که تا مدت‌ها نیاز به تغییر در آنها مشاهده نشود. مشاوران ما در بخش تبلیغات و کمپین‌های تبلیغاتی با ارائه راهکارهای مبتنی بر وب و پیاده‌سازی آنها در همان ابتدای کار، مشکلات احتمالی آینده را بررسی و رفع می‌کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام