اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971011337385160

10 ترفند انتخاب عکس برای بهبود سئو وب‌سایت

کد: 13971011337385160

https://goo.gl/5dP8Aq

، تهران , (اخبار رسمی): اگر دوست دارید وبلاگ، وب‌سایت و یا فروشگاه آنلاین‌تان ظاهری جذاب و متمایز داشته باشد، باید در انتخاب عکس‌های مناسب و با کیفیت، دقت بیشتری داشته باشید. اگر کسب‌وکار آنلاین دارید. وب‌سایت مانند یک ویترین عمل می‌کند. هرچه ویترین زیباتری داشته باشید، مشتریان بیشتری را جذب خواهید کرد.

10 ترفند انتخاب عکس برای بهبود سئو وب‌سایت
10 ترفند انتخاب عکس برای بهبود سئو وب‌سایت

همه می‌دانند که عکس‌ خوب و باکیفیت تا چه میزان می‌تواند در جذب مخاطب تاثیرگذار باشد اما تعیین معیار برای عکس خوب بسیار مشکل است. زمانی که صحبت از سلیقه به میان می‌آید، نمی‌شود معیار ثابتی را در نظر گرفت. در اینجا موضوع اصلی انتخاب عکس مناسب برای وب‌سایت است به طوری که بتوان در سئو سایت نیز تاثیر‌گذار باشد. 

در این مطلب ترفندهایی ارائه می‌شود  که با به کار گرفتن آنها بتوان عکس‌هایی بهینه برای وب‌سایت خود انتخاب کرد.

نکات کاربردی انتخاب عکس برای بهبود سئو وب‌سایت

1- عکس‌های باکیفیت را انتخاب کنید

از وب‌سایت‌های مرجع استفاده کنید:

برای انتخاب عکس‌های فو‌ق‌العاده، لازم نیست حتماً عکاس یا گرافیستی حرفه‌ای باشید. با جست‌وجو در اینترنت به راحتی می‌توان عکس‌های باکیفیت را به طور رایگان دانلود کرد. برخی از وب‌سایت‌های مرجع انتخاب عکس بهینه وب‌سایت عبارتند از Pixabay، Unsplash، Barn Images، PicJumbo، SplitShire، Little Visuals، Pinterest.

در این وب‌سایت‌ها می‌توان انواع عکس‌های باکیفیت را بسته به نیاز خود انتخاب کرد. فرمت بیشتر عکس‌هایی که در این وب‌سایت‌ها ارائه شده‌اند JPEG است. فراموش نکنید که سایز این عکس‌ها بسیار بزرگ است و باید سایز و حجم آنها را برای بارگذاری در وب‌سایت تغییر دهید.

عکاسی کنید:

شاید در موارد کلی استفاده از وب‌سایت‌های مرجع برای انتخاب عکس بهینه راهگشا باشد اما در برخی موارد نیاز به عکاسی از محصولات خود دارید. بهتر است عکاسی را فراموش نکنید. لازم نیست دوربین حرفه‌ای برای عکاسی داشته باشید. می‌توان با موبایل‌ از محصولات خود عکس گرفت و عکس‌ها را با استفاده از نرم‌افزار‌های ویرایش عکس مانند فتوشاپ، به عکسی حرفه‌ای و باکیفیت تبدیل کنید. یکی از نکاتی که در عکاسی باید به آن توجه کنید، رعایت سادگی است. عکاسان حرفه‌ای ارزش سادگی در عکس‌ها را درک کرد‌ه‌اند. آنها با حذف موارد اضافی سعی می‌کنند موضوع اصلی عکس را برجسته‌تر کنند.

2- فرمتی مناسب برای عکس‌های وب‌سایت خود انتخاب کنید

بیشتر عکس‌ها دارای فرمت JPEG - JPG - PNG هستند. هر کدام از این فرمت‌ها نکات و جنبه‌های مثبت و منفی‌ای دارند. اما در بیشتر موارد باید نکات زیر را در نظر بگیرید.

عکس‌های معمولی را با فرمت JPEG ذخیره کنید:

می‌توان انواع رنگ‌ها را در فرمت JPEG با سایز و حجم کم کنترل کرد. فشرده‌سازی عکس‌هایی که فرمت JPEG دارند بسیار راحت و آسان است. فراموش نکنید که در فشرده‌سازی عکس‌هایی که با فرمت JPEG ذخیره می شوند، کیفیت و وضوح عکس کاهش پیدا می‌کند.

عکس‌های گرافیکی و با کیفیت را با فرمت PNG ذخیره کنید:

طرح‌ها، اینفوگرافیک‌ها، تصاویر دارای متن و لوگوها را با فرمت PNG ذخیره کنید. عکس‌های PNG کیفیت تصویر بالاتری نسبت به عکس‌های JPEG دارند. این نکته را نباید فراموش کرد که حجم عکس‌های PNG نسبت به عکس‌های JPEG بالاتر است. بافت عکس‌های PNG  به صورتی است که در صورت زوم کردن روی آن، به هیچ‌وجه از کیفیت آنها کاسته نمی‌شود.

3- برای بهینه‌سازی وب‌سایت، سایز عکس‌ها را تغییر دهید

مهم‌ترین مسأله در مورد عکس وب‌سایت، ایجاد تعادل میان سایز و وضوح تصویر است. هرچه رزولوشن یا وضوح یک عکس بیشتر باشد، اندازه بزرگتری دارد. در صنعت چاپ، مسأله وضوح تصویر به شدت اهمیت دارد اما این مسأله در مورد عکس‌های وب‌سایت صدق نمی‌کند. فراموش نکنید که عکس‌هایی با اندازه بزرگ می‌توانند سرعت وب‌سایت شما را کاهش دهند. کاهش سرعت وب‌سایت در نهایت باعث می‌شود کاربران تجربه خوبی از بازدید وب‌سایت شما نداشته باشند. شاید از خودتان بپرسید چطور باید عکسی با سایز و وضوح مناسب انتخاب کرد. برای این کار بهتر است چهار جنبه اصلی در انتخاب عکس را در نظر بگیرید:

حجم عکس

حجم عکس را در کامپیوتر خود بررسی کنید. عکسی با حجم 15 مگابایت برای یک وب‌سایت بیش از اندازه سنگین به نظر می‌رسد و بدون شک یک عکس با حجم 125 کیلوبایت گزینه منطقی‌تری است. اگر عکس شما حجم زیادی دارد، باید آن را کم کنید. در ابتدا باید تشخیص دهید که حجم بالای عکس به چه دلیل است؟ ابعاد بزرگ عکس و یا وضوح بالای تصویر؟

اندازه و ابعاد عکس

باید اندازه حقیقی عکس مورد نظر را بر اساس پیکسل در نظر بگیرید. در محیط وب، طول و عرض عکس‌ها با واحد پیکسل اندازه‌گیری می‌شود.

وضوح تصویر

رزولوشن یا وضوح تصویر، مربوط به تراکم و کیفیت عکس است و با واحد تعداد نقاط در هر اینچ (dots per inch) یا dpi سنجیده می‌شود. هرچه dpi بالاتر باشد، حجم عکس نیز افزایش پیدا می‌کند. در زمینه چاپ، هر عکس باید حداقل 300  dpi داشته باشد. اما بیشتر کامپیوترهای شخصی قابلیت نمایش عکس‌هایی با dpi 72 تا 92 را دارند. در محیط وب، نیازی به عکس‌هایی با dpi بالا نیست.

چطور حجم، ابعاد و وضوح تصویر عکس را بررسی کنیم؟

برای انتخاب عکس مناسب در جهت بهبود سئوسایت می‌توان به سادگی عکس‌ها را در کامپیوتر شخصی خود ویرایش و تنظیم کرد. ابتدا باید وضعیت عکسی که انتخاب کرده‌اید را بررسی کنید. می‌توانید اینکار را به راحتی با یک کلیک راست بر روی عکس و انتخاب گزینه properties انجام دهید. در این قسمت می‌توانید حجم و ابعاد عکس مورد نظرتان را بررسی کنید.

4- عکس‌های یک شکل و یک اندازه انتخاب کنید

اگر ابعاد عکس‌هایی که برای وب‌سایت خود انتخاب می‌کنید یکسان باشد، وب‌سایت‌تان ظاهر بهتری پیدا می‌کند. البته نباید فراموش کنید که این موضوع در مورد شکل عکس‌ها نیز صدق می‌کند. یعنی اگر عکس انتخابی شما وکتور است، بهتر است همه عکس‌های دیگر را هم وکتور انتخاب کنید. همچنین اگر از عکس‌های واقعی استفاده می‌کنید، سعی کنید دیگر عکس‌ها را نیز بر همین اساس انتخاب کنید. با انجام چنین کاری می‌توانید به وب‌سایت خود ظاهری یکدست و یکپارچه بدهید.

5- برای بهبود سئو، عکس‌ها را درست نام‌گذاری کنید

بیشتر افراد به نام فایل توجه‌ای نمی‌کنند و معمولًا نام پیش‌فرض را (مانند Untitled1) تغییر نمی‌دهند. اما باید این نکته را بدانید که نام‌گذاری درست فایل‌ها و عکس‌ها می‌تواند کمک شایانی به بهبود سئو وب‌سایت شما بکند. موتور جست‌وجو گوگل قادر به خواندن نام فایل‌ها و عکس‌ها است اما قادر به تشخیص محتویات داخل عکس نیست. 

6- قسمت توضیحات زیر عکس و متن جایگزین را پر کنید

معمولا افراد پس از بارگذاری یک عکس بر روی سایت، به قسمت توضیحات زیر عکس و متن جایگزین توجه‌ای نمی‌کنند. این مورد نیز مانند نام فایل، دارای اهمیت زیادی در بهبود سئو سایت است. متن جایگزین چیزی نیست که بازدیدکنندگان قادر به دیدن آن باشند، اما این قسمت به موتورهای جست‌وجو توضیحاتی را راجع به موضوع عکس ارائه می‌دهد. 

7- عکس‌هایی مرتبط با موضوع مطالب انتخاب کنید

عکس‌هایی را انتخاب کنید که با موضوع و متنِ ارائه شده در وب‌سایت مرتبط هستند. برای مثال اگر یک وب‌سایت آموزشی دارید باید عکسی مرتبط با آموزش و تحصیل انتخاب کنید. انتخاب عکس غیر‌مرتبط نه تنها از نظر ظاهری خوشایند نیست بلکه می‌تواند سئو وب‌سایت شما را به خطر بیندازد.

8- در انتخاب عکس شاخص دقت کنید

عکس اصلی یا عکس شاخص باید نماینده مطلب باشد و بازدیدکننده با نگاه کردن به آن تا حدی موضوع وب‌سایت یا مطلبی که در آن درج شده است را درک کند. رعایت نکات زیر به شما کمک می‌کند تا عکس شاخص مناسبی برای وب‌سایت خود انتخاب کنید:

عکس شاخص باید بزرگ‌تر و برجسته‌تر از دیگر عکس‌ها باشد.

 عکس شاخص، گویای موضوع مطلب است.

عکس شاخص باید آنقدر جذاب باشد که بازدیدکننده را به مطالعه ادامه مطلب ترغیب کند.

9- از رسانه‌‌های اجتماعی استفاده کنید

رسانه‌های اجتماعی نقش مهمی در بهبود سئو و افزایش تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت دارند. آسان‌ترین راه برای ادغام عکس‌های وب‌سایت با رسانه‌های اجتماعی، اضافه کردن گزینه «اشتراک‌گذاری»  در وب‌سایت‌تان است. برای مثال Pinterest این امکان را فراهم کرده که همه وب‌سایت‌ها بتوانند عکس‌ها را به اشتراک بگذارند. شما نیز با درج گزینه pin it  بر روی هر عکس، امکان به اشتراک‌گذاری عکس‌ها را در وبسایت Pinterest فراهم کنید و تعداد بازدیدکنندگان و مشتریان خود را افزایش دهید.

10- عکس‌های وبسایت‌تان را تست کنید

هدف اصلی از انتخاب درست عکس برای وب‌سایت، بهبود سئو سایت است. در بالا نکاتی را در مورد حجم، سایز و وضوح عکس شرح دادیم اما آزمودن عکس برای انتخاب، می‌تواند به شما کمک زیادی کند. پس بهتر است این نکات را در نظر بگیرید:

تعداد عکس‌های نمایش داده شده در هر صفحه:

سرعت بارگذاری وب‌سایت‌ها اهمیت زیادی برای مشتریان دارد. صفحات سنگین، دیرتر بارگذاری می‌شوند و ممکن است بازدیدکنندگان را کلافه کنند. تعداد عکس‌های نمایش داده شده در هر صفحه می‌تواند تاثیر بسزایی در سرعت بارگذاری وب‌سایت داشته باشد.

علایق مشتریان و بازدیدکنندگان :

با درنظر گرفتن علایق بازدیدکنندگان، شاهد افزایش تعداد مشتریان خود خواهید بود. این کار را می‌توانید از طریق انجام یک نظرسنجی آنلاین انجام دهید و از آنها بخواهید که با شرکت در نظرسنجی، بگویند که چه سبک عکسی را ترجیح می‌دهند.

نتیجه‌گیری

شاید راه‌کارهای ارائه شده در این مطلب از نظر شما دشوار باشند اما مطمئناً با استفاده از این روش ها، به نتیجه خوبی در زمینه سئو وب‌سایت خود خواهید رسید. به یاد داشته باشید که استفاده از این راه‌کارها می‌تواند ظاهر وب‌سایت شما را زیبا‌تر کند، سرعت وب‌سایت شما را افزایش دهد و در نهایت باعث بهینه‌سازی سئو وب‌سایت‌تان شود. پس همین حالا شروع کنید و نتیجه فوق‌العاده آن را ببینید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آرمانیک

آرمانیک حاصل تلاش تیمی است تا بتواند به رونق و بهبود کسب‌وکار در دنیای وب کمک کند. ما پروژه‌ها را به گونه‌ای پیاده‌سازی می‌کنیم که تا مدت‌ها نیاز به تغییر در آنها مشاهده نشود. مشاوران ما در بخش تبلیغات و کمپین‌های تبلیغاتی با ارائه راهکارهای مبتنی بر وب و پیاده‌سازی آنها در همان ابتدای کار، مشکلات احتمالی آینده را بررسی و رفع می‌کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی