اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139710223397810758

چاپ دیجیتال چیست و چه تفاوت‌هایی با چاپ افست دارد؟

کد: 139710223397810758

https://goo.gl/gqzqVE

، قم , (اخبار رسمی): منظور از چاپ دیجیتال در بازار، چاپ به وسیله دستگاه‌های تونری و لیزری حرفه‌ای روی انواع کاغذ است. در واقع چاپ دیجیتال به چاپ در تیراژهای پایین گفته می‌شود که توسط پرینترهای لیزری، پرینترهای لارج فرمت یا جوهرافشان انجام می‌شود.

چاپ دیجیتال چیست و چه تفاوتهایی با چاپ افست دارد؟
چاپ دیجیتال چیست و چه تفاوت‌هایی با چاپ افست دارد؟

منظور از چاپ دیجیتال در بازار، چاپ به وسیله دستگاه‌های تونری و لیزری حرفه‌ای روی انواع کاغذ است. در واقع چاپ دیجیتال به چاپ در تیراژهای پایین گفته می‌شود که توسط پرینترهای لیزری، پرینترهای لارج فرمت یا جوهرافشان انجام می‌شود. هزینه چاپ دیجیتال برای هر صفحه در مقایسه با چاپ افست، بیشتر است ولی این قیمت بالاتر با صرفه جویی در هزینه‌های دیگر در چاپ افست مانند تهیه زینک جبران می‌شود و در تیراژهای کم بسیار به صرفه است.

از ویژگی‌های مهم چاپ دیجیتال، زمان آن است که امکان چاپ سریع پس از تقاضا را دارد و می‌توان طرح و محتویات آن در هر برگ چاپی را تغییر داد.

همچنین صرفه جویی در نیروی انسانی چاپ دیجیتال و گسترش روزافزون ماشین‌های چاپ دیجیتال و بالا رفتن کیفیت چاپ، پایین آمدن قیمت تمام شده هر برگ چاپی در چاپ دیجیتال نشان‌دهنده این است که چاپ دیجیتال در حال رقابت با چاپ افست و حتی پیشی گرفتن از آن است.

زمانی به یک دستگاه، چاپ دیجیتال گفته می‌شود که آن دستگاه اطلاعات را به صورت دیجیتالی و مستقیم دریافت کند و به چاپ برساند. فایل‌های مورد نیاز برای چاپ باید توسط کامپیوتر به دستگاه‌های چاپ دیجیتال برای انجام چاپ فرستاده شوند و سپس دستگاه چاپ دیجیتال آنها را چاپ می‌کند.

البته در چاپ افست هم برای تهیه فیلم و زینک و… از فناوری دیجیتالی استفاده می‌شود ولی اینها یک رابط غیرمستقیم است و به صورت غیرمستقیم به دستگاه‌های افست متصل می‌شوند. به طور کلی چاپ دیجیتال چند تفاوت اساسی با دیگر روش‌های چاپ دارد که از جمله این تفاوت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در چاپ دیجیتال هزینه هر برگ چاپ هزینه ثابتی است و به تعداد نسخه‌های چاپی ارتباطی ندارد.

در چاپ دیجیتال به دلیل عدم استفاده از زینک قادر خواهید بود در چاپ درو فایل‌های متفاوتی را چاپ کنید.

در چاپ دیجیتال با حذف مراحل پیش از چاپ یا همان لیتوگرافی، زمان چاپ بسیار کوتاه‌تر خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

چاپ دیجیتال فاطر

چاپ دیجیتال فاطر از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را در شهر مقدس قم که از مهمترین قطب های چاپ کتاب در ایران میباشد، آغاز کرده و توانسته است با ارائه خدمات چاپ کتاب با کیفیت بالا و قیمت مناسبت مشتریان خود را راضی نگه داشته و مشتریان بیشتری به سوی خود جذب نماید. هم اکنون نیز چاپ فاطر با در اختیار داشتن دستگاه ها و تجهیزات بروز آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی